چالشی به وسعت 7 سال نا کار آمدی دولت

به گزارش مجله بای بلاگ، شروع به کار مجلس جدید توام با اتفاقات و حواشی بوده که در افکار عمومی ابهاماتی به وجود آورده است و همین امر باعث بروز نگرانی هایی در کنار امید هایی که به مجلس جدید داشته ایم شده است.

چالشی به وسعت 7 سال نا کار آمدی دولت

گروه دانشگاه خبرنگاران، محمد حسین ذاکر؛ آغاز به کار مجلس جدید توام با اتفاقات و حواشی بوده که در افکار عمومی ابهاماتی به وجود آورده است و همین امر باعث بروز نگرانی هایی در کنار امیدهایی که به مجلس جدید داشته ایم شده است؛ از اظهار نظر های جنجالی ناشی از جوزدگی که الحق و الانصاف خوب آب در آسیاب برخی رسانه های فرصت طلب ریخت، تا کردار جمعیِ مثبتی که در پاشنه آشیل های این یک ماه و چند روز رخ داده و نویدِ ده همان امید هایی است که در سر میپروراندیم.

مثالش همین که آغاز کار برخی از آقایان چنان نیسان وار به سوی شفافیت شتافتند و بدون زره ای رعایت اصول رسانه ای از وجوه وصولی و واریز 200 میلیونی که برای اسکان کنندگان شهرستان ها در تهران (به عنوان وام) تهیه شده بود پرده برداشتند و چنان ناشیانه سخن راندند که اولین تبادرش در اذهان مردم به عنوان حقوق ثابت حک شد نه وام ، یا خبر تشکیل کمیسیون های عدس و لوبیا که خود لطیفه ای گویا جدی بود! همه این ها نشان از جوزدگی بود که چندین و چند بار در این یک ماهه افکار عمومی را درگیر خود کرد.

همه این حواشی یک طرف و رویکرد کنندگان با پرونده تاجگردون نیز یک طرف! اینکه کنندگان مردم حواسشان به اطرافشان باشد که رانت خواران و کارچاق کنان حرفه ای را میان خود راه ندهند به خودیِ خود نمره بالایی برای کنندگان تازه از گرد راه رسیده دارد. یا همین که در تشکیل کمیسیون ها تخصص و تعهد هرچند با تبصره بر رانت بچربد، مبارک اتفاقی است. اما جای چه چیزی خالیست؟

اقتصاد

به لطف دولت محترم جدی ترین مشکل کشور اقتصاد و درمان آن پاشنه آشیل همه مسئولین می باشد، چنین مجلسی که در روز های اخیر از طرفی تعاریفی چون یکی از انقلابی-ترین مجالس تاریخ انقلابو... را از رهبری شنید و از طرف دیگر در قبال آرا مردم مسئول است، باید موثر ترین بازیگر این صحنه باشد حال چگونه!؟

چگونگی ایفای این نقش یک حرکت جمعی با اقدامات و تصمیمات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را با موضوع و تفسیر پذیری اقتصادی طلب می کند ! که این یعنی فساد ستیزی و مقابله با رانت خواری هرچند لازم و ارزنده، اما آنگاه برای مردم ملموس است که انتفاع اقتصادی حذف رانت را احساس کنند. مجلس جدید به این شرط می تواند موثر باشد که بتواند با زکاوت از بیشتر اقدامات و تصمیماتش در حوزه سیاسی، فرهنگی و... تفسیر اقتصادی ارائه کند. والا حذف تاجگردون یا امثال او تا وقتی موجب تغییرات ملموس اقتصادی در منطقه شان نباشد به قول خودش بازی با خونسردی ملت است.

فی المثل مردم ایران در مفهوم عام کلمه و مردم گچساران و باشت در مفهوم خاص کلمه، به شرطی خونسرد و از اقدامات مجلس دلشاد اند که اثر مثبت حذف رانت ها را در زندگی خود احساس کنند.

مجلس باید به سمت اقدامات موثر در شرایط معیشت مردم برود و توجه بسیاری به مسائل رسانه ای داشته باشد تا نیاید روزی که مانند سابق که همه اقداماتِ مثبتِ در عالم واقعیت را به جنگ های رسانه ایِ مجازی ببازد. حذف رانت ها و مافیا های بسط پیدا کرده در کشور قطعا زحمت زیاد خواهد برد اما شدنی است. شاید اگر روزی آیت ها و دیالمه ها برای ممانعت از ورود برخی به عرصه سیاسی کشور جانفشانی می کردند امروز هم نیاز باشد برای برچیدن برخی رانت ها انقلابی هایی عَلَم به دست گیرند.

پ. ن: پس از چند روز بالاخره توانستم در صف انتظار بیمارستان یادداشت را تکمیل کنم.

پ. ن2: به قاعده هرکه بامش بیش برفش بیشتر آقایان مجلس اول گام دوم مسئولیتی فرا تر از آنچه بقیه داشتند دارند.

پ. ن 3: به امید روز های بهتر برای کشور

محمد حسین ذاکر - فعال دانشجویی

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط خبرنگاران نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3307

به "چالشی به وسعت 7 سال نا کار آمدی دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالشی به وسعت 7 سال نا کار آمدی دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید