چین بار دیگر اتهام پنهان کاری درباره کرونا را رد کرد

به گزارش مجله بای بلاگ، سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر هرگونه پنهان کاری درباره شیوع ویروس کووید-19 در این کشور را رد کرد.

چین بار دیگر اتهام پنهان کاری درباره کرونا را رد کرد

به گزارش به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت هیچگونه پنهانکاری در مورد شیوع ویروس کووید-19 در این کشور صورت نگرفته است، زیرا دولت هیچگاه اجازه اینکار نمی دهد.

سخنگوی وزارت خارجه چین روز آدینه در جمع خبرنگاران گفت آنالیز موارد ابتلا به ویروس کرونا در شهر ووهان، خاستگاه اولیه آن، یک رویه متداول بین المللی بود.

مقامات آمریکایی و در راس آن ها دونالد ترامپ بار ها صراحتا صحت اطلاعاتی چین در ارتباط با شیوع ویروس کرونا در این کشور را زیر سوال برده و آن ها را جعلی و نادرست خواندند. رئیس جمهور آمریکا تا جایی پیش رفت که سازمان بهداشت جهانی را به اتهام همدستی با چین در پنهان کردن اطلاعات واقعی درباره شیوع ویروس کرونا در این کشور را به قطع یاری اقتصادی تهدید کرد.

وزارت خارجه چین در واکنش به ادعای مقامات آمریکایی در مورد تردید درباره آمار های ارائه شده از سوی پکن، این سخنان را وقیحانه خواند. سخنگوی وزارت خارجه چین گفت مقامات آمریکایی اظهاراتی وقیحانه را در مورد گزارش های چین در ارتباط با مبتلایان به ویروس کرونا بیان نموده اند.

پیشتر خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده بود نهاد های اطلاعاتی آمریکا در گزارشی به کاخ سفید مدعی شده اند چین در مورد آمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میر بر اثر این ویروس پنهان کاری می نماید. بر این اساس، مقام های آمریکایی مدعی شدند که آمار مبتلایان و مرگ ومیر در چین از روی عمد، ناقص اعلام شده و دو تن از این مقام ها ادعا کردند که آمار دولت پکن جعلی است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1776

به "چین بار دیگر اتهام پنهان کاری درباره کرونا را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین بار دیگر اتهام پنهان کاری درباره کرونا را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید