چین در فرایند تحقیق کرونایی دانشگاه های آمریکا مانع تراشی می نماید!

به گزارش مجله بای بلاگ، شماری از جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا مدعی هستند چین در راستای تامین منافع خود به ویژه با هدف اخلال در فرایند تحقیق پیرامون ویروس کرونا، به دانشگاه های این کشور یاری اقتصادی می نماید.

چین در فرایند تحقیق کرونایی دانشگاه های آمریکا مانع تراشی می نماید!

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، هواداران جمهوریخواه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین اقدام علیه چین، در نامه ای خطاب به وزارت آموزش، دولت پکن را به کوشش برای نفوذ در میان دانشجویان آمریکایی متهم کردند.

به ادعای نگارندگان این نامه که 7 تن از جمهوریخواهان حرفه ای مجلس نمایندگان آمریکا هستند؛ چین متهم به تامین اقتصادی دانشگاه های آمریکایی با هدف ترویج پروپاگاندای حزب کمونیست و مانع تراشی در فرایند تحقیق پیرامون ویروس کرونا است.

کرونا تا کنون نزدیک به 70 هزار قربانی در آمریکا گرفته و کارزار انتخاباتی ترامپ به شدت تحت الشعاع این مسئله است. به همین دلیل او با متهم جلوه دادن چین به پنهانکاری درباره منشاء پیدایش کووید 19، می کوشد اتهام سوء مدیریت این بحران را از خود سلب کند.

چین بیش از سایر کشورها، به آمریکا دانشجو اعزام می نماید که منبع درآمد مهمی برای مراکز علمی ایالات متحده محسوب می گردد حال آنکه آن ها از محل قرارداد های آموزشی با پکن نیز سود می برند.

البته این موضوع که دانشجویان و اساتید چینی می توانند یک خطر امنیتی بالقوه برای آمریکا محسوب شوند؛ همیشه از مسائل مورد مناقشه در کنگره آمریکا بوده است.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2082

به "چین در فرایند تحقیق کرونایی دانشگاه های آمریکا مانع تراشی می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین در فرایند تحقیق کرونایی دانشگاه های آمریکا مانع تراشی می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید