کروز ایران چرا از جام جهانی جا ماند؟

به گزارش مجله بای بلاگ، شناور بزرگ ایران که طبق وعده وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار بود از هفته آینده جابه جایی مسافران جام جهانی را در مسیر قطر شروع کند که به گفته تازه خود او، امکان پهلوگیری این شناور در بنادر قطر برای میزبانی مسابقات جام جهانی 2022 منتفی شده است. اما چرا؟

کروز ایران چرا از جام جهانی جا ماند؟

به گزارش ایسنا، عزت الله ضرغامی - وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی - درحالی از منتفی شدن حرکت شناور های ایرانی به سمت قطر سخن گفته که پنجشنبه 19 آبان ماه در جریان سفر به استان هرمزگان، از کشتی سانی که با عنوان کروز ایران قرار بود بخشی از جابه جایی و اقامت مسافران را در جام جهانی 2022 قطر به عهده داشته باشد، بازدید کرد.

این شناور مسافربری از مردادماه درحال تعمیر است. ضرغامی حالا گفته که این کشتی برای خدمت دادن به توریستان آماده شده است، اما دولت قطر به دلایل مسائل داخلی خودش امکان پهلو گرفتن کشتی و شناور های ایرانی را ندارد و مسؤولان قطری از به وجود آمدن این شرایط و اینکه نمی توانند توریست دریایی جذب نمایند، عذرخواهی کردند.

پیش از این، مهدی فرمهینی فراهانی ـ سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ـ اطلاع داده بود که قطر، بندر دوحه را به یکسری از کشتی های کروز اختصاص داده که قرار است در این بندر پهلوگیری نمایند و پیش بینی کردند که حدود 12 هزار تخت در این کشتی ها قرار دهند تا مسافرانی که تماشاگر بازی ها هستند بتوانند در این هتل های دریایی پذیرش شوند. قرار بود کشتی های ما به بنادر الرویس و الحمد بروند که به دلیل بعد مسافتی که تا بندر دوحه دارند، الرویس حدود 150 کیلومتر و حمد حدود 25 کیلومتر از محل برگزاری مسابقات فاصله دارند، نهایتا قطر اظهار داشت اگر بخواهد کشتی های ایرانی را در این بنادر پهلو دهد، نمی تواند وسیله نقلیه ای برای انتقال مسافران به دوحه فراهم کند.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی هم دربازه اتفاقی که اتفاق افتاده، گفته است: طرف قطری مشکل جدی اقامت دارد و تنها تعداد محدودی از کشتی های بسیار بزرگ که در عمل هتل هستند، در آنجا پهلو می گیرند و مشکل اقامتی تماشاگران را حل می نمایند. در دو هفته اخیر علیرغم هماهنگی های قبلی اجرا شده (قطری ها) اظهار داشتند نمی توانند در این حوزه همکاری نمایند.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی می گوید: البتع کاری که ما در این حوزه انجام دادیم به جام جهانی قطر ربطی ندارد و توسعه طرح ها در حوزه توریستی دریایی با قوت ادامه می یابد. امکانات جمهوری اسلامی ایران برای انجام سفر های دریایی به قطر آماده است و از این ظرفیت نه تنها برای قطر، بلکه برای سایر کشور ها و حتی جزایر داخلی و خارج از منطقه استفاده خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 آبان 1401 بروزرسانی: 20 آبان 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8852

به "کروز ایران چرا از جام جهانی جا ماند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کروز ایران چرا از جام جهانی جا ماند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید