کرونا در اروپا، از شروع واکسیناسیون با واکسن روسی در کرواسی تا هشدار درباره موج جدید کرونا در آلمان

به گزارش مجله بای بلاگ، کرواسی به عنوان دومین کشور اروپایی و بدون تایید اروپا از روز دوشنبه استفاده از واکسن روسی را در دستور کار قرار می دهد و یک ویروس شناس برجسته آلمانی هم موج جدیدی از کرونا در فصل پاییز را پیش بینی نموده است.

کرونا در اروپا، از شروع واکسیناسیون با واکسن روسی در کرواسی تا هشدار درباره موج جدید کرونا در آلمان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

بیش از 4 هزار ابتلای روزانه در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای4197 مورد جدید ابتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته اطلاع داد و به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید در ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته گذشته به 36.8 افزایش پیدا کرد. 179 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

درخواست آلمان برای یاری به واکسیناسیون کشورهای فقیر به جای واکسیناسیون بچه ها

گرت مولر، وزیر توسعه آلمان هم در آستانه ملاقات سران ائتلاف واکسیناسیون کواکس کوشش های بیشتر برای تامین اقتصادی واکسن برای کشورهای فقیرتر را درخواست نموده و گفت: کرونا تنها با یک کمپین واکسیناسیون جهانی شکست می خورد. این مسئله باید برای کشورهای فقیرتر هم فراهم گردد.

وی اضافه کرد: هدف باید این باشد که حداقل 30 درصد انسان ها در کشورهای در حال توسعه هم تا اوایل سال آینده واکسینه شوند.

وزیر توسعه آلمان در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد: من می فهمم چرا برخی از کشورها می خواهند بچه ها و نوجوانان را هم واکسینه نمایند اما من فورا درخواست می کنم که از این تصمیم تجدید نظر نموده و به جای آن دوزهای واکسن را به کواکس بدهید.

نیمی از شهفرایندان آلمانی بعد از کرونا هم می خواهند ماسک بزنند

نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که تقریبا نیمی از شهفرایندان آلمانی همچنان می خواهند بعد از بحران کرونا هم برای حفاظت از خود در برابر بیماری ها ماسک بزنند.

این نظر سنجی که توسط موسسه سیوی صورت گرفته است نشان می دهد که 44.7 درصد شهفرایندان خواهان این مسئله هستند. 41.9 درصد شهفرایندان هم نظری خلاف این را داشتند. بقیه هم نسبت به این مسئله بی تفاوت بودند.

واکسن روسی به کمپین واکسیناسیون اسلواکی وارد می گردد

با وجود انتقادهای شدید سیاست داخلی، اسلواکی برای استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک وی روسی مصمم است. وزیر بهداشت اسلواکی روز سه شنبه در گفتگویی تاکید نمود که به زودی امکان واکسیناسیون با این واکسن که در اتحادیه اروپا تایید نشده است فراهم می گردد.اولین واکسیناسیون با این واکسن روسی روز دوشنبه انجام می گردد. واکسن روسی برای گروه های سنی بین 18 تا 60 سال در اسلواکی استفاده می گردد.

به این ترتیب اسلواکی بعد از مجارستان دومین کشور اروپایی است که بدون تایید واکسن روسی در اتحادیه اروپا از آن استفاده خواهد نمود.

در حالی که بسیاری کشورهای اروپایی بی صبرانه منتظر تایید واکسن روسی در این اتحادیه هستند، یک نشریه آلمانی خاطرنشان کرد که انتظار نمی رود تایید واکسن روسی اسپوتنیک وی در اتحادیه اروپا تا قبل از پاییز امسال انجام گیرد.

آلمان اعلام نموده که به دلیل در اختیار نداشتن داده های لازم انتظار نمی رود که تایید واکسن روسی اسپوتنیک وی روسیه در اتحادیه اروپا زودتر از ماه سپتامبر و تا قبل از پاییز امسال انجام گیرد.

این خبر را اخیرا نشریه بیلد آلمان با استناد به محافل دولتی در برلین منتشر نموده است.

این خبر در حالی منتشر شده است که بسیاری مقامات آلمانی خواهان تایید هر چه سریع تر واکسن اسپوتنیک در کشورشان هستند.

مارکوس زودر، نخست وزیر ایالت بایرن در این باره به نشریه بیلد آلمان گفته است: موتور واکسیناسیون در کشور نباید به لکنت بیفتد و بخصوص باید فرایند تایید واکسن اسپوتنیک تسریع گردد.

وی از آژانس دارویی اروپا درخواست نموده که نباید به دلایل کاملا ایدئولوژیکی در این باره تعلل کند.

آژانس دارویی اروپا فرایند تایید واکسن اسپوتنیک روسی را از اوایل ماه مارس به عنوان بخشی از یک آنالیز اجاقتصادی شروع نموده است

هشدار درباره وقوع موج جدیدی ازکرونا در آلمان در پاییز

الکساندر ککوله، از ویروس شناسان برجسته آلمانی موج جدیدی از ویروس کرونا را در پاییز پیش بینی نموده و مهم ترین اقدام را این دانست که کسانی مورد توجه قرار گیرند که خطر ابتلای بالایی دارند و رفتارهای مناسبی در مهار این بیماری از خود نشان نمی دهند.

وی خواهان کنترل مبتلایان در محل کارها شد. وی همچنین تاکید نمود که باید مسئله ورود این ویروس از خارج مورد آنالیز قرار گیرد. وی موارد ابتلا به کرونا در هفته های آینده را راکد ارزیابی کرد.

یک روز بدون مرگ کرونایی در انگلیس

برای اولین بار در بیش از 14 ماه گذشته در انگلیس در عرض 24 ساعت هیچ مرگ کرونایی گزارش نشد.

تعلیق برنامه کاهش محدودیت ها در اسکاتلند

به دلیل گسترش ویروس جهش یافته هندی اسکاتلند برنامه های کاهش محدودیت ها برای بخش های زیادی از این کشور را به حال تعلیق درآورده است.

نیکولا استروژن، وزیر اول اسکاتلند این را یک مکث و نه یک قدم رو به عقب ارزیابی کرد. وی تاکید نمود که برای تداوم کاهش محدودیت ها باید افراد بیشتری کامل واکسینه شوند. ویروس جهش یافته هندی در حال حاضر شامل حدود نیمی از موارد ابتلا به کرونا در این منطقه است.

آلمان برای مقابله با موج جدید بعدی کرونا آماده می گردد

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم اعلام نموده که در تابستان امسال میلادی می خواهد کشور را بهتر برای مقابله با موج احتاقتصادی بعدی کرونا در پاییز آماده کند.

وی روز چهارشنبه در یک شبکه تلویزیونی خاطرنشان کرد که ما در واقع این بار به صورت فشرده تر در این باره صحبت خواهیم کرد و خود را برای موج بعدی آماده می کنیم.

نهاد بهداشتی ECDC هم توصیه می نماید قبل از انجام واکسیناسیون برای بچه ها در این اتحادیه ابتدا به واکسیناسیون گروه های پرخطر در کشورهای فقیرتر اندیشیده گردد.

کمیسیون اتحادیه اروپا روز دوشنبه استفاده از واکسن فایزر-بیونتک برای بچه ها بالای دوازده سال را تایید کرد.

زاپن قواعد سفر برای آلمان را تشدید می نماید

ژاپن هم می خواهد برای مبارزه با ویروس کرونا قواعد سفر به این کشور را از جمله برای شهفرایندان آلمانی تشدید کند. سخنگوی دولت ژاپن خاطرنشان کرد که مسافران از کشورهایی از جمله افغانستان، ویتنام، مالزی و همچنین آلمان که می خواهند به ژاپن سفر نمایند باید چند روز در قرنطینه قرار گیرند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 9,848نفر به کرونا مبتلا شده اند و 129نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 3,165نفر به کرونا مبتلا شده اند و هیچ مرگ کرونایی هم گزارش نشده است.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 2,483نفر به کرونا مبتلا شده اند و 93 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در 24 ساعت اخیر 4,388 نفر به کرونا مبتلا شده و 30 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند..

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,677,172نفر از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 109,662نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,490,438 نفربه کرونا مبتلا شده اند و 127,782 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,220,304به کرونا مبتلا شده اند و 126,221هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,682,778 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 79,983نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,692,908 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 89,316نفرهم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7453

به "کرونا در اروپا، از شروع واکسیناسیون با واکسن روسی در کرواسی تا هشدار درباره موج جدید کرونا در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از شروع واکسیناسیون با واکسن روسی در کرواسی تا هشدار درباره موج جدید کرونا در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید