گزارش جدید ناسا درباره بهم خوردن تعادل زمین توسط انسان ها خبرنگاران

به گزارش مجله بای بلاگ، مطالعه جدید ناسا نشان می دهد که تغییرات آب و هوایی بسیار واقعی، جدی و ناشی از اعمال انسان ها هستند و در واقع انسان ها در حال بر هم زدن تعادل انرژی زمین هستند.

گزارش جدید ناسا درباره بهم خوردن تعادل زمین توسط انسان ها خبرنگاران

به گزارش گروه علم و فناوری خبرنگاران و به نقل از آی ای، همه ما تا به امروز شنیده ایم که انسان ها با افزایش میزان انتشار گاز های گلخانه ای موجب تغییرات آب و هوایی می شوند. اما با این حال هنوز بعضی از مردم آن را باور ندارند.

اکنون ناسا مطالعه جدیدی ارائه داده است که تقریبا با اطمینان این نظریه را اثبات می نماید. تحقیقات جدید با استفاده از مشاهدات مستقیم نشان داد که نیرو های تابشی در اثر اعمال انسانی در حال افزایش است و بر تعادل انرژی کره زمین تأثیر می گذارد و در نهایت باعث تغییر آب و هوا می گردد.

رایان کرامر سرپرست این مطالعه و محقق مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا گفت: این اولین محاسبه نیروی تابشی کل زمین با استفاده از مشاهدات جهانی است که اثرات هواپخش ها و گاز های گلخانه ای را محاسبه می نماید. این ها شواهد مستقیمی هستند که نشان می دهند فعالیت های انسانی باعث تغییر در تعادل انرژی زمین می گردد.

ناسا برای دستیابی به این نتایج از سیستم انرژی تابشی ابر ها و زمین (CERES) استفاده نموده است که از سال 1997 به طور مداوم بر روی ماهواره ها مستقر است. هر یک از ابزار های این سیستم به طور دقیق میزان انرژی وارد شده به زمین و میزان خروج آن را اندازه گیری می نمایند.

کرامر اضافه نمود:، اما این مطالعه به ما نمی گوید که چه عواملی باعث ایجاد تغییر در تعادل انرژی زمین می شوند؛ بنابراین محققان باید روشی ارائه دهند تا بگویند چه مقدار از این عدم تعادل انرژی توسط انسان ایجاد شده است. آن ها این کار را با مشاهده میزان عدم تعادل ناشی از نوسانات رویداد هایی که اغلب به طور طبیعی اتفاق می افتند، انجام دادند.

اکنون می توان از این روش جدید برای ردیابی تأثیر انتشار گاز های انسانی بر آب و هوا و موارد دیگر استفاده کرد.

گاوین اشمیت مدیر موسسه مطالعات فضایی گودارد ناسا گفت: ایجاد یک ثبت و ضبط مستقیم از نیرو های تابشی که با مشاهدات مستقیم محاسبه شده است، به ما امکان می دهد ارزیابی کنیم که مدل های آب و هوایی چگونه می توانند این نیرو ها را شبیه سازی نمایند. این کار به ما امکان می دهد با اطمینان بیشتری چگونگی تغییرات اقلیمی را در آینده پیش بینی کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6833

به "گزارش جدید ناسا درباره بهم خوردن تعادل زمین توسط انسان ها خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش جدید ناسا درباره بهم خوردن تعادل زمین توسط انسان ها خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید