یزد سرشار از ماجراها و قصه های کهن است

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/یزد مدیر عامل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان کشور با تاکید به ظرفیتهای یزد در حوزه قصه گویی، گفت: یزد سرشار از ماجراها و قصه های کهن است و باید برای قصه های بومی و استفاده از این فرصت برنامه ریزی گردد.

یزد سرشار از ماجراها و قصه های کهن است

مهدی علی اکبرزاده در آیین اختتامیه مرحله منطقه ای بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان که امروز عصر در خانه پدری یزد برگزار گردید، با بیان این که باید در پی قصه گویی و قصه نویسی باشیم، گفت: یزد سرشار از ماجراها و قصه های کهن است و مردمان یزد در این زمینه مهارت خوبی دارند باید برای قصه های بومی و استفاده از این فرصت برنامه ریزی گردد.

وی ضمن ابراز خوشحالی ازبرگزاری اختتامیه این رویداد، اظهار کرد: زحمات زیادی در این زمینه صورت گرفته که در آیین اختتایمه کارنامه و نتیجه این رویداد ارزیابی می گردد و فرایند جدیدی را پیش رو قرار می دهد.

وی اضافه نمود: اختتامیه بعدی در آذرماه همزمان با روز ملی قصه گویی است و وارد مرحله بیست و چهارم خواهیم شد.

مدیر عامل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان به جایگاه قصه در کتاب قران اشاره نمود و گفت: این موضوع نشان دهنده اهمیت قصه گویی است و ما از کودکی با قصه بزرگ شدیم و و با افزایش سن نیز باز هم قصه جایگاه خود را حفظ نموده است.

وی با تاکید بر این که قصه زمینه بروز خلاقیت است، گفت: کانون پرورش فکری از متولیان عرصه قصه گویی است و علاوه بر نشر کتب داستان، جشنواره هایی را در طرح ملی و بین المللی برگزار می نماید که مایه افتخار ماست.

علی اکبرزاده با بیان این که دوران قرنطینه و زمان های خانه نشینی فرصتی برای قصه گویی بود، گفت: قصه ابزاری ساده و بدون هزینه برای برقراری ارتباط است و باید هر خانه را به محلی برای جشنواره قصه گویی تبدیل کنیم.

مدیر عامل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان با تاکید بر این که باید جایگاه قصه در زندگی ما حفظ گردد، توضیح داد: روزهای سخت قرنطینه و کرونا را پشت سر میگذاریم اما نباید در زمان بهبود شرایط از قصه گویی و جایگاه آن غافل شویم بلکه باید از این فرصت در اینده بهره ببریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8595

به "یزد سرشار از ماجراها و قصه های کهن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یزد سرشار از ماجراها و قصه های کهن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید