یک جوان ایرانی تبار و دو نوجوان دیگر به هک کردن حساب های توئیتری افراد مشهور متهم شدند

به گزارش مجله بای بلاگ، یک مرد جوان 22 ساله ایرانی تبار و دو پسر نوجوان به هک کردن حساب های توئیتری افراد مشهوری مانند باراک اوباما، بیل گیتس و ایلان ماسک متهم شدند.

یک جوان ایرانی تبار و دو نوجوان دیگر به هک کردن حساب های توئیتری افراد مشهور متهم شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره بر اساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا میسون شپارد 19 ساله بریتانیایی با نام ساختگی Chaewon به انجام این هک یا نفوذ اینترنتی و نیز به کلاهبرداری اینترنتی و پولشویی متهم شده است.

نیما فاضلی 22 ساله مقیم شهر اورلاندو در ایالت فلوریدای آمریکا با نام ساختگی Rolex هم به یاری و شراکت در اینجام این جرائم متهم شده است.

متهم سوم گراهام کلارک 17 ساله مقیم شهر تامپای فلوریدا است.

شرکت توئیتر در بیانیه ای از اقدام سریع ماموران اجرای قانون در این باره تقدیر کرد.

اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) آمریکا نیز بیان کرد که دو نفر از این افراد را بازداشت نموده است، اما نام های افراد بازداشتی را اعلام نکرد.

کلارک 17 ساله در 15 ژوئیه (25 تیر) پیغام هایی را زیر پروفایل افراد مشهور در توئیتر پست کرد و که افراد را به سرمایه گذاری اغوانماینده با ارز دیجیتالی بیت کوین تشویق می کرد. صورت حساب های نقل و انتقال های بیت کوینی نشان داد که او توانسته بود بیش از 100000 دلار از این طریق کلاهبرداری کند.

مقامات قضایی ایالت فلوریدا که می گویند این نوجوان تحت بازداشت آنها است، گفتند او را بر اساس قوانین ایالتی نه قوانین فدرال تحت تعقیب قرار می دهند، چرا که بر اساس قوانین ایالت فلوریدا او را می توان به عنوان فردی بزرگسال متهم کرد.

این هک به صورت ارسال پیغام های توئیتری دروغین در حساب های چهره های سیاسی مانند اوباما، جو بایدن و مایکل بلومبرگ، میلیاردهای حوزه تکنولوژی مانند جف بزوس، مدیرعامل آمازون، بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و چهره های مشهوری مانند کانیه وست، خواننده و همسرش کیم کارداشیان انجام شد.

این پیغام ها مدعی می شدند که به ازای ارسال هر 1000 دلاری که به یک آدرس ناشناس بیت کوینی فرستاده گردد، 2000 دلار به افراد پرداخت می نمایند.

شرکت توئیتر قبلا گفته بود که این هکرهاه با استفاده به وسیله یک حمله فیشینگ از نوع spearhead به وسیله تلفن که شمار اندکی از کارکنان شرکت را هدف قرار داده بود، توانسته بودند با حساب ها دسترسی پیدا نمایند.

به گفته این شرکت، این هکرها در اقدامی هماهنگ با گمراه کرن بعضی از کارکنان و بهره برداری از ضعف های انسانی آنها به سیستم داخلی ما دسترسی پیدا نموده بودند. این هکرها پس از دزدیدن هویت کارکنان شرکت و دستیابی به سیستم های داخلی توئیتر توانسته بودند سایر کارکنان را هدف قرار دهند به ابزارهای حمایت حساب های کاربران دسترسی پیدا نمایند.

این هکرها 130 حساب کاربری را هدف قرار دادند، توانستند از 45 حساب توئیت بفرستند، به اینباکس پیغام های مستقیم 36 کاربر دسترسی پیدا نمایند و داده های توئیتری هفت کاربر را دانلود نمایند.

اسپیر- فیشینگ (spear-phishing) نوع هدفمندی از فیشینگ، کلاهبرداری با جعل هویت است که از ای میل یا سایر ارتباطات الکترونیکی برای فریب دادن پذیرندگان به فرستادن اطلاعات حساس استفاده می نمایند.

  • حساب های توئیتری بایدن، ماسک و چند چهره برجسته دیگر هک شدند | کلاهبرداری بیت کوینی در توئیتر

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3541

به "یک جوان ایرانی تبار و دو نوجوان دیگر به هک کردن حساب های توئیتری افراد مشهور متهم شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک جوان ایرانی تبار و دو نوجوان دیگر به هک کردن حساب های توئیتری افراد مشهور متهم شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید