یک روز مانده به انتخابات؛آخرین نظرسنجی ها به نفع کدام نامزد است؟میشیگان و فلوریدا سوت انتها را می زند، نمودارها را ببینید

به گزارش مجله بای بلاگ، طبق دو نظرسنجی در فلوریدا و دو نظرسنجی در آیوا ترامپ با اختلاف اندک از رقیب خود پیش افتاده است.

یک روز مانده به انتخابات؛آخرین نظرسنجی ها به نفع کدام نامزد است؟میشیگان و فلوریدا سوت انتها را می زند، نمودارها را ببینید

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، در ایالتهای پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسن، اوهایو، آریزونا و نیومکزیکو همچنان بایدن جلوتر است.

همچنین توئیت پرس از رقابت تنگاتنگ بایدن و ترامپ در کارولینای شمالی اطلاع داد.

متوسط نظرسنجی ها تا 31 اکتبر نشان می دهد دو رقیب دموکرات و جمهوری خواه رقابت سختی را در این ایالت دارند.

فعلا 47.7 درصد بایدن و 47.4 درصد هم ترامپ در نظرسنجی ها رای دارند و بایدن تنها 0.3 درصد بالاتر از ترامپ است.

آمریکا بعد از فراز و نشیب های فراوان فردا سه شنبه (13 آبان) در حالی درباره کلید دار 4 سال آینده کاخ سفید تصمیم گیری می نماید که نتایج یک نظرسنجی از افزایش امید به پیروزی دونالد ترامپ حکایت دارد اما جو بایدن همچنان در 4 ایالت تاثیرگذار جلو است.

آخرین شرایط فلوریدا، ایالتی که اگر بایدن ببرد کار تمام است

پایش امریکا نیز نوشت: شرایط مبهم است و اختلاف طبق نظرسنجی ها در محدوده خطا. بعید است موضوع در فلوریدا به سادگی سرانجام یابد. در سال 2016 از 67 حوزه انتخابات در 58 حوزه، جمهوری خواستار برتر بودند. ولی میامی، تامپا و اورلاندو با جمعیت بالا به کلینتون رای دادند و آرا به هم نزدیک شد. در سرانجام از مجموع 9 میلیون رای، ترامپ با اختلاف 120 هزار رای تمام 29 رای الکترال فلوریدا را برد. چنان که پیش تر گفته شد از 1992 تا این دوره جمعا 51 میلیون رای در انتخابات ریاست جمهوری در فلوریدا داده شده که اختلاف، در مجموع، 20 هزار رای است. احتمالا دعوای حقوقی سنگینی در پیش است. فراموش نکنیم که اگر دعوا پیش بیاید دیوان عالی آمریکا 6 قاضی در برابر 3 در کنترل جمهوری خواستار است.

واشنگتن اگزمایر که محافظه کار در تازه ترین نظرسنجی خود آورده است: نظرسنجی نمایندگان در USC که از روشی منحصر به فرد برای پیش بینی پیروزی ترامپ در انتخابات 2016 استفاده کردند، می گویند به نظر می رسد وی دوباره انتخاب می گردد.

شبکه خبری سی ان ان روز یکشنبه نوشت: نظرسنجی جدید دی مونز رجیستر و شرکت افکارسنجی سِلزر اند کامپانی در ایالت آیووا نشان می دهد که ترامپ با اختلاف 48 به 41 در بین رای دهندگان احتمالی در این ایالت جلوتر است.

نظرسنجی نیویورک تایمز از شرایط انتخابات در پنسیلوانیا در تنها دو روز به انتخابات

نظرسنجی نیویورک تایمز از فلوریدا

متوسط نظرسنجی ها در آیووا پیشتازی بایدن با اختلاف 2 درصدی را نشان می داد.

سی ان ان نوشت: بایدن نامزد محبوب در ایالت های چرخشی است که به 270 رای الکترال احتیاج دارد و پیشتازی او بسیار بیشتر از آن چیزی است که درباره هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2016 مشاهده شد.

اما نظرسنجی شرکت سلزر یک استثنا را نشان می دهد. اگر این نتایج درست باشد، ترامپ در صندلی بهتری نسبت به آن چیزی است که تصور می گردد و ما با رقابت تنگاتنگ تری نسبت به آنچه که انتظار داریم روبرو خواهیم بود.

تعداد معدودی از 270 رای الکترال بایدن به وسیله آیووا بدست می آید اما اگر بایدن عملکرد بهتری نسبت به کلینتون در این ایالت نداشته باشد، دموکرات ها باید نگران باشند که او عملکرد بهتری را در دیگر مکان ها ندارد.

در حقیقت این احتمال وجود دارد که ترامپ با اختلاف فاحش در ایووا پیروز گردد که این امر پیش بینی می نماید که در دیگر ایالت ها همچون ایالت های محل رقابت در غرب میانه، ایالت هایی همچون میشگان و ویسانسین مشکل وجود خواهد داشت.

اما متوسط نظرسنجی ها در آیووا که اختلاف اندک پیشتازی نامزدها را نشان می دهند مانند نظرسنجی های اجرا شده توسط دانگاه مانموث، نیویورک تایمز و کالج سِیِنا و دانشگاه کوئینپیاک.

موضوعی که باعث شده نظرسنجی سلزر دموکرات ها را نگران و جمهوریخواستار را امیدوار کند سابقه نظرسنجی این شرکت است. چهارسال پیش، نظرسنجی نهایی سلزر نشان داد که ترامپ با اختلاف 7 نقطه ای از کلینتون جلوتر است. در روز انتخابات ترامپ با 9 اختلاف در این ایالت پیروز شد.

نظرسنجی سال جاری این شرکت همزمان با نظرسنجی های دیگری اجرا شده که نشان از عقب افتادن ترامپ در دیگر ایالت ها دارد.

به نوشته سی ان ان، با این حال این شرکت نیز در گذشته اشتباهاتی داشته است و نظرسنج ها معجزه گر نیستند. بعضی از شرکت های نظرسنجی می خواهند نتایجی را منتشر نمایند که از دیگر نتایج متفاوت به نظر برسد.

در هفته ای که گذشت شبکه خبری ای بی سی نیوز و روزنامه واشنگتن پست گزارش دادند که در ایالت ویسکانسین بایدن با اختلاف 17 پله ای از ترامپ جلوتر است. بعید است که بایدن در ویسکانسین با این اختلاف جلو باشدو در آیووا با اختلاف 7 نقطه ای عقب باشد. حقیقت چیزی بین این ها است و به همین دلیل همواره متوسط نظرسنجی ها کارامدتر است.

سی ان ان در بخشی از گزارش خود آورده است: اختلاف بایدن در رقابت های سال جاری حدود 5 و 6 درصد بیشتر از کلینتون در روزهای سرانجامی رقابت ها در نظرسنجی های ملی است. باور نتایج سلزر به این معنا است که باید پذیرفت که نظرسنجی های ملی فاحش ترین خطای خود را دستکم در 40 سال گذشته داشته اند. مگر این که اتفاقی کاملا منحصربفرد در آیووا رخ دهد.

نگاهی به نظرسنجی های ملی دلایل بیشتری را در اختیار می دهد که نتایج نظرسنجی سلزر را رد می نماید. این که آیووا ایالتی است که تعداد زیادی سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی در آن ساکن هستند.

آیا نظرسنجی های ملی نشان می دهد که آیا ترامپ از حمایت این گروه برخوردار است؟ پاسخ منفی است.

اما روزنامه نیویورک تایمز در تازه ترین گزارش نظرسنجی این روزنامه و کالج سِینا از پیشتازی آشکار بایدن در چهار ایالت چرخشی مهم شامل پنسیلوانیا، فلوریدا، آریزونا و با اختلاف بیشتر ویسکانسین حکایت دارد.

این روزنامه نوشت اکنون نسبت به سال 2016 رای دهندگانی که در این انتخابات رای نداده بودند، مصمم به مشارکت بیشتر هستند که عمدتا رای آنها به دموکرات ها است.

براساس این نتایج حمایت از بایدن در ویسکانسین قوی تر است و اختلاف پیشتازی او 11 نقطه ای است و نشان می دهد که بایدن با 52 درصد ارا از ترامپ با 41 درصد جلوتر است.

نیویورک تایمز نوشت: عملکرد بایدن در نقشه انتخاباتی آمریکا دستکم از سال 2008 او را ظاهرا در صندلی قوی تری در آستانه روز انتخابات قرار می دهد. در این سال در بحبوحه بحران جهانی اقتصاد باراک اوباما نامزد دموکرات ها توانست با 365 رای الکترال به کاخ سفید راه یابد.

در روزهای سرانجامی کارزارهای انتخاباتی در آمریکا بایدن با اختلاف سه درصد در فلوریدا (47 به 44) از ترامپ جلو تر است که این پیشتازی با حاشیه خطا بوده است. در آریزونا و پنسیلوانیا این اختلاف پیشتازی بایدن به 6 نقطه رسید.

نیویورک تایمز در گزارش دیگری نوشت: وقتی ترامپ از نظرسنجی ها صحبت می نماید تاکید او بر نظرسنجی هایی است که به نظر او به نفعش است. نتایجی که نشان می دهند او از بایدن عقب تر است- تقریبا همه نظرسنجی های ملی- صرفا از نظر ترامپ اخبار جعلی هستند.

ترامپ در توئیتی نوشت پیروزی بزرگی در همه نظرسنجی هایی که مهم هستند برایش رقم خورده است.

به نظر می رسد منظور او نظرسنجی راسموسن است که در تضاد با دیگر نظرسنجی ها تصویر امیدوارنماینده تری را برای پیروزی ترامپ در سطح ملی ترسیم نموده است. بعلاوه نظرسنجی گروه ترافالگار (Trafalgar Group) نتایج خوبی را در نظرسنجی ایالت های غرب میانه برای ترامپ داشته است.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فردا سه شنبه سوم نوامبر برابر با 13 آبان برای معین رئیس جمهوری و معاون او برگزار می گردد.

سوت سرانجام

پایش آمریکا نوشت: تصویری که مشاهده می کنید خلاصه ای ست از آخرین شرایط (https://t.me/ondfly/1686) آرا الکترال انتخابات آمریکا براساس نظرسنجی ها. فعلا در 12 ایالت اوضاع مبهم است و تمرکز تبلیغاتی (https://t.me/ondfly/1683) دو کاندیدا نیز همین ایالت هاست:

- اوهایو، جورجیا، نوادا، آیوا، مینه سوتا، تگزاس

- فلوریدا، پنسیلوانیا، آریزونا، میشیگان، ویسکانزین، کارولینای شمالی

بدون این 12 ایالت، ترامپ 126 و بایدن 217 رای الکترال دارد. برای رسیدن به 270 رای، بایدن می تواند علی رغم شکست در فلوریدا، پنسیلوانیا و اوهایو، در یک رقابت میلیمتری برنده انتخابات گردد: اگر در نوادا، مینه سوتا، آریزونا، ویسکانزین و میشیگان پیروز گردد.

اگر رقابت را به شش ایالت (https://t.me/b00mrang/1637) محدود کنیم، ترامپ 204 و بایدن 233 رای الکترال دارد. در این حالت ترامپ با پیروزی در فلوریدا، کارولینای شمالی، آریزونا و پنسیلوانیا رئیس جمهور می گردد. اگر جای پنسیلوانیا و ویسکانزین را عوض کنیم، آرا الکترال برابر می گردد (269)، یعنی دیوانه وارترین حالت ممکن!

انتخابات 2016 نشان داد، نظرسنجی ها چندان قابل اعتماد نیستند، اما براساس نتایج نظرسنجی ها می توان گفت: شکست بایدن در میشیگان، و مهمتر از آن، شکست ترامپ در فلوریدا یعنی سوت سرانجام...

310 310

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4770

به "یک روز مانده به انتخابات؛آخرین نظرسنجی ها به نفع کدام نامزد است؟میشیگان و فلوریدا سوت انتها را می زند، نمودارها را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک روز مانده به انتخابات؛آخرین نظرسنجی ها به نفع کدام نامزد است؟میشیگان و فلوریدا سوت انتها را می زند، نمودارها را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید