10 مشکل مهم در جهت اجرای مگاپروژه شهر سلامت شیراز

به گزارش مجله بای بلاگ، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با برشمردن 10 مشکل مهم در جهت اجرای مگاپروژه شهر سلامت شیراز گفت: با پای کار آمدن پزشکان استان فارس، مگا پروژه شهر سلامت با سرعت بیشتری راه اندازی خواهد شد.

10 مشکل مهم در جهت اجرای مگاپروژه شهر سلامت شیراز

محمد فرخ زاده با اشاره به اینکه شهر سلامت با مساحت تقریبی هزار هکتار در محور شمال غرب شیراز واقع شده است، گفت: در سال های گذشته اقداماتی برای مناسب سازی زمین و ایجاد راستا های دسترسی و بعلاوه فضا هایی برای احداث ساختمان های متنوع پزشکی، توانبخشی، کلینیک های تخصصی، آب درمانی، مرکز تصویربرداری و ... در آن اجرا شده است.

جانشین استاندار در شورای سلامت فارس گفت: با اینکه شهر سلامت با مسائلی از جمله عدم قطعیت مالکیت، نبود طرح تفضیلی و طرح جامع، دوری از مرکز شهر و فرودگاه، بدهی های مربوط به پیمانکار قبلی، اختلافات سهامی فی مابین علوم پزشکی و منطقه ویژه مالی و اجاره بها به امور اراضی، دوری از منطقه ها مرکزی و اقامتی شهر، مسائل مربوط به راستا های ترافیکی به ویژه از سمت گویم، نبود بودجه مستقل و اختلاف نظر بین شرکا و ... رنج می برد، اما در شرایط تازه با تغییرات مدیریتی تصمیمات تازهی اتخاذ شده که روند پیشرفت فعالیت های مربوط به شهر سلامت را تسهیل نموده و در شورای سلامت استان پیوسته پایش و رصد می گردد.

فرخ زاده گفت: رفع گره ترافیکی و راستا دسترسی از سمت گویم به همت شهرداری در آینده نزدیک تدبیر و با احداث تقاطع غیر همسطح روان سازی و راه های دسترسی نیز از راستا آزادراه شیراز اصفهان موجب رونق شهر سلامت و رفع گره های ترافیکی خواهد شد.

به اعتقاد او، با تدابیر در نظر گرفته شده برای افزایش سرمایه، شرکا فعلی بایستی کوشش مضاعفی را برای توسعه وضع موجود انجام دهند در غیر این صورت با افزایش سرمایه و ورود سرمایه گذاران تازه محرک های تازه به شهر سلامت تزریق خواهد شد.

جانشین استاندار در شورای عالی گردشگری سلامت استان گفت: برنامه ای یکساله با زمان بندی دقیق به وسیله مدیرعامل تازه تدوین شده که به زودی مسائل مربوط به تدوین طرح تفضیلی و تهیه بسته های سرمایه گذاری متعدد برای حدود 100 هکتار ابنیه رفع خواهد شد.

او گفتد: برای سرعت بخشیدن به اتمام مگا پروژه شهر سلامت احتیاج به جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به ویژه ایرانیان خارج از کشور است و پای کار آمدن پزشکان استان فارس نقش مشخص کننده ای در راه اندازی زود هنگام این پروژه ملی دارد.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1401 بروزرسانی: 20 مهر 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8839

به "10 مشکل مهم در جهت اجرای مگاپروژه شهر سلامت شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مشکل مهم در جهت اجرای مگاپروژه شهر سلامت شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید