130 شرکت کنیایی با دانش بنیان های ایرانی مذاکره کردند

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در جریان سفر 3 روزه خود به کنیا با بتی مانیا وزیر صنعت و تکنولوژی این کشور ملاقات کرد. در این ملاقات بر توسعه روابط دوجانبه دو کشور تاکید شد.

130 شرکت کنیایی با دانش بنیان های ایرانی مذاکره کردند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این ملاقات، گفت: اقدامات فناورانه ایران از ابتدای دولت دوازدهم شتاب گرفت تا با یاری این اقدامات بتوانیم توسعه علمی کشور را رقم بزنیم. کاری که با استفاده از توان دانشی بومی و تخصص جوانانمان اجرایی شد.

ستاری ادامه داد: طی این چند سال و در دل زیست بوم فناوری و نوآوری بیش از 6 هزار شرکت دانش بنیان و خلاق شکل گرفت که میزان فروش آنها در سال گذشته حدود 12 میلیارد دلار بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه بیان نمود: استارت آپ های بزرگی در کشورمان شکل گرفته اند که محصولات خود را به دیگر کشورها نیز صادر می نمایند.

ستاری همچنین تاکید نمود: 40 شرکت دانش بنیان در این سفر هیأت ایرانی را همراهی می نمایند. این شرکت ها می توانند پل ارتباطی خوبی برای انتقال فناوری از ایران به کنیا باشند.

شکل گیری همکاری های دوجانبه میان شرکت های ایرانی و کنیایی

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به نشست میان شرکت های ایرانی و کنیایی، گفت: نمایندگان شرکت های ایرانی با 130 شرکت کنیایی مذاکراتی داشتند و در جلسات رودر رو با یکدیگر شرکت کردند. این نشست ها به همکاری های دو جانبه ای منجر خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه سرمایه گذاری ایران در حوزه فناوری و پارک ها بسیار خوب است، تاکید نمود: در حال حاضر 50 پارک فناوری در ایران ایجاد شده است. می توانیم تجربه این کار را در اختیار کنیا قرار دهیم.

وی با اشاره به پیشرفت های ایران در حوزه فناوری بیان نمود: ایران صندلی ویژه ای در حوزه فناوری های نوظهور دارد مثلاً رتبه ایران در علم نانو، چهارم جهان است. ایران سرمایه گذاری خوبی در زمینه فراوری نرم افزارهای مختلف دارد. ما آماده ایم تجربیاتمان را در اختیار کشور کنیا قرار دهیم.

ستاری با دعوت از مسئولان و فناوران کنیایی برای بازدید از دستاوردها و زیر ساخت های فناورانه ایران، گفت: باید کوشش کنیم ایران و کنیا پروژه ها و همکاری های مشترکی در حوزه انتقال فناوری و دانش با یکدیگر داشته باشند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به تحریم های ظالمانه کشورها در قبال ایران بیان نمود: ما با وجود همه این تحریم ها فرایند رو به رشد علمی خود را ادامه دادیم و با یاری زیست بوم فناوری و با اتکا به توان دانشمندانمان توانستیم به یکی از کشورهای برتر در حوزه فناوری در منطقه تبدیل شویم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان تبادل دانشجو میان دو کشور را ضروری دانست.

ستاری ادامه داد: ایران و کنیا می توانند در حوزه احداث صنعت فناور محور با هم همکاری نمایند. در کشور ما توانمندی دانشی بالایی در حوزه فراوری محصولات با فناوری بالا وجود دارد. آماده ایم تا این توانمندی را با کشور کنیا به اشتراک بگذاریم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تجربه ایران در زمینه اجرایی کردن اقتصاد دانش بنیان را یک نمونه پیروز دانست و گفت: با یاری همین اقتصاد توانستیم مسائل را رفع کنیم و به نیازهای جامعه پاسخ دهیم.

ستاری بیان نمود: ما در کوششیم تا فراوریات با ارزش اضافه کرده بالا را در صنایعمان بیشتر کنیم. محصولات حوزه آس سی تی، دارو، سلامت و درمان در اولویت ما قرار دارند.

توسعه همکاری ایران و کنیا در حوزه کشاورزی

همچنین خانم بتی مانیا وزیر صنعت و تکنولوژی کنیا نیز در این ملاقات با اشاره به اینکه از برگزاری آخرین کمیسیون مشترک مالی دو کشور سال های زیادی گذشته است، گفت: این کمیسیون آخرین بار در سال 2012 برگزار گردید و این آمادگی وجود دارد که در اسرع وقت برگزاری هفتمین کمیسیون مشترک مالی بین دو کشور در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برگزاری این کمیسیون می تواند زمینه ساز اقدامات متعددی بین دو کشور و تسریع ارتباطات تجاری بین شرکت های بازرگانی و فناور باشد.

وی همچنین بیان نمود: کنیا در زمینه فراوری چای شرایط خوبی دارد و آماده ایم در این زمینه همه تمهیدات لازم برای صادرات چای خود به ایران را فراهم کنیم. کنیا سبد متنوعی از میوه دارد که این حوزه نیز می تواند یکی از زمینه های همکاری دو طرفه باشد.

استفاده از ارز جایگزین در تعاملات دوجانبه

در ادامه این ملاقات جعفر برمکی سفیر ایران در کنیا نیز با اشاره به اینکه ایران یک کریدور در منطقه محسوب می گردد، گفت: ایران و کنیا می توانند در زمینه فراوری چای و سایر میوه ها با هم همکاری نمایند یعنی کنیا در این زمینه از فناوری های ارزش اضافه کرده ایران بهره ببرد.

برمکی اضافه کرد: دو کشور می توانند در همکاری های دوجانبه به جای دلار و یورو ارز دیگری استفاده و ارتباطات بانکی خود را از آسیب های احتمالی دور نمایند. اگر این اتفاق بیفتد قول می دهم در طول یک سال تجارت بین دو کشور دو برابر گردد.

به گفته سفیر ایران در کنیا مناطق آزاد کشور، یکی از بهترین فضاها برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور است.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6181

به "130 شرکت کنیایی با دانش بنیان های ایرانی مذاکره کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "130 شرکت کنیایی با دانش بنیان های ایرانی مذاکره کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید