7 نفر در تیراندازی های کور آخر هفته در آمریکا کشته شده اند

به گزارش مجله بای بلاگ، آمارهای تازه نشان می دهد دست کم 7 نفر بر اثر تیراندازی های کور آخر هفته در سراسر ایالات متحده جانشان را از دست داده اند.

7 نفر در تیراندازی های کور آخر هفته در آمریکا کشته شده اند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بر اساس اطلاعات منتشر شده به وسیله موسسه ای که آمارهای مربوط به خشونت های مسلحانه در آمریکا را دنبال می نماید تیراندازی های کور آخر هفته در سراسر آمریکا 7 کشته و 44 زخمی برجا گذاشته است.

موسسه آرشیو خشونت های مسلحانه (Gun Violence Archive) 10 تیراندازی کور که در روزهای شنبه و یکشنبه در 9 استان آمریکا اتفاق افتاده را ثبت نموده است.

بر اساس گزارش این موسسه که یافته های خود را بر اساس گزارش های رسانه ای اعلام می نماید، حداقل یک کودک و یک نوجوان در بین آمار تلفات تیراندازی در آمریکا هستند.

این موسسه در گزارش خود آورده است که در امسال میلادی 294 مورد تیراندازی کور در ایالات متحده اتفاق افتاده و20694 نفر در نتیجه خشونت با اسلحه کشته شده اند. 11352 نفر از این آمار با اسلحه خودکشی نموده اند.

نتایج یک تحقیق در آمریکا که اخیرا منتشر شد حاکی از افزایش چشمگیر تقاضا برای خرید اسلحه در این کشور است. نتایج تحقیق مشترک دانشگاه های نورث ایسترن و هاروارد نشان داد یک پنجم خریداران اسلحه در سال گذشته میلادی، برای اولین بار اقدام به چنین کاری نموده اند.

این تحقیق بعلاوه نشان داد تعداد کل صاحبان سلاح و تعداد شهفرایندان آمریکایی که اقدام به خرید سلاح نموده اند، فرایند افزایشی داشته اند. بر اساس این نتایج، هفده میلیون آمریکایی، سال گذشته، اسلحه خریداری نموده اند که بیش از پنج درصد بیشتر از سال 2019 میلادی است.

از سوی دیگر، یافته های این تحقیق حاکی از این است که در این بازه زمانی، زنان نیمی از خریداران اسلحه را تشکیل داده اند. بر همین اساس، در سال 2020 میلادی، 39 درصد از خانواده های آمریکایی صاحب سلاح بودند. این درحالی است که این مقدار در سال 2016، 32 درصد بود.

نتایج تحقیقات دیگری که چندی پیش منتشر شد نشان می دهد، بین سال های 2000 تا 2016 نزدیک به 550 هزار نفر به علت جراحت های ناشی از حملات مسلحانه روانه بیمارستان شده اند. این حجم از خشونت مسلحانه، سالانه میلیاردها دلار هزینه به نظام بهداشت و درمان آمریکا تحمیل می نماید.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی های خشونت بار از هر کشور دیگر در جهان بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود 5 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند نزدیک به 31 درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می شوند را در خود جای داده است.

علاوه بر این، آمارهای مرکز تحقیقات کنگره آمریکا نشان می دهد آمریکایی ها صاحب حدود نیمی از (48٪) از کل 650 میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر جهان هستند.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7795

به "7 نفر در تیراندازی های کور آخر هفته در آمریکا کشته شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نفر در تیراندازی های کور آخر هفته در آمریکا کشته شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید