آذری پاسخ نصیرزاده را داد: کارنامه منِ وزنه بردار مشخص است، کارنامه شما چیست؟، روی اساسنامه تعصب بی جا نداشته باشید

به گزارش مجله بای بلاگ، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در واکنش به اظهارات همتای خود در باشگاه ماشین سازی گفت: کسانی که اساسنامه را نوشته اند نباید به آن تعصب بی جا داشته باشند.

آذری پاسخ نصیرزاده را داد: کارنامه منِ وزنه بردار مشخص است، کارنامه شما چیست؟، روی اساسنامه تعصب بی جا نداشته باشید

سعید آذری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران, درباره حواشی پیرامون انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: در فضای انتخاباتی بی اخلاقی شروع شده است. این مسائل خوب نیست که اشخاصی که کاندیدا شده اند بخواهند با جنجال رسانه ای رقبا را از میدان بیرون کنند. این کار ها قشنگ نیست و مطمئن باشید مجمع با همان بضاعتی که دارد در نهایت تصمیم خوبی می گیرد. کارنامه اعضا و نامزد ها برای مجمع مشخص است.

کسانی که اساسنامه را نوشته اند نباید به آن تعصب بی جا داشته باشند

وی درباره اینکه اعلام کرده بود اساسنامه فدراسیون فوتبال ایرادهای زیادی دارد, شرح داد: قبل از برگزاری مجمع انتخاباتی, اساسنامه باید اصلاح شود. اساسنامه ایرادهایی دارد و کسانی که آن را نوشته اند نباید تعصب بی مورد روی آن داشته باشند. هر سال اساسنامه فیفا تغییر می کند و الان کسانی که اساسنامه فدراسیون را در سال 86 نوشته اند نباید تعصب بی جا داشته باشند, چرا که این اساسنامه ایرادهای مشخص زیادی دارد. اگر تا امروز حرفی درباره ایرادهای اساسنامه زده نشده, دلیل نمی شود هیچ ایرادی نداشته باشد.

اساسنامه فدراسیون با هدف حفظ منافع فردی نوشته شده است

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با بیان اینکه باید بپذیریم هر کسی که این اساسنامه را نگراش کرده دچار اشتباه شده است, گفت: ممکن است در زمانی که فوتبال ما دوران انتقالی اش را با کنار گذاشتن محمد دادکان سپری می کرد, این اساسنامه به کار می آمد, اما الان احتیاج های فوتبال را مرتفع نمی کند. این اساسنامه به جای اینکه با هدف منافع فوتبال و مجمع نوشته شده باشد, با هدف حفظ منافع فردی نوشته شده است.

تائید 10 عضو مجمع برای حضور در انتخابات روشی دموکراتیک نیست

آذری با اشاره به اینکه هوشنگ نصیرزاده گفته قانون جمع آوری 10 امضا توسط کاندیدای ریاست فدراسیون از اعضای مجمع, قانون خوبی است و نمی توان از آن ایراد گرفت, بیان نمود: این تصمیم خیلی بدی است, چون همه آرا مشخص می شود. همین نشان می دهد در اساسنامه فدراسیون, مسئله دموکراتیک وجود ندارد. این در حالی است که به حفظ استقلال در فوتبال و فیفا تاکید زیادی شده و این قانون استقلال مجمع را زیر سؤال می برد و محدودیت ایجاد می کند. اینکه یک کاندیدا برای حضور در انتخابات از 10 عضو مجمع تائیدیه بگیرد, یک روش دموکراتیک نیست.

مطمئناً اعضای مجمع گذشته افراد را به خوبی می شناسند

عضو مجمع فدراسیون فوتبال گفت: فیفا در برخی موارد می گوید هر یک از اعضا اگر در خصوص مسئله ای مسئله ای داشته باشد, حتی اگر بحث تغییر اساسنامه باشد, در صورتی که 2 عضو این درخواست را داشته باشند, باید فرایند تجدید نظر در فیفا به اجرا برسد ولی در اساسنامه فدراسیون 10 نفر باید برای اجرای چنین کاری درخواست دهند. متاسفانه مشکل این است, کسی که این اساسنامه را نوشته, تعصب بی جهت روی آن دارد و می خواهد جایگاهی که با همین اساسنامه به دست آورده را حفظ کند. مطمئناً اعضای مجمع این افراد و گذشته شان را به خوبی می شناسند.

فردا برای اصلاح اساسنامه به شکوری درخواست می دهم

آذری با اعلام این خبر که قرار است فردا نامه ای را به دبیرکل فدراسیون ارسال کند و درخواست برگزاری مجمع فوق العاده برای اصلاح اساسنامه داشته باشد گفت: این حق مسلم اعضای مجمع است ولی متاسفانه خیلی ها از حقوق شان بی خبر هستند. من غبطه می خورم که مجمع خیلی وقت است درخواست اصلاح اساسنامه نکرده است. فردا درخواست کتبی را طبق همین اساسنامهِ دست و پا شکسته به ابراهیم شکوری می زنم و از همه اعضای مجمع که با عقاید من موافق هستند می خواهم تا از حقوق فوتبال, مجمع و مخصوصاً باشگاه ها دفاع کنند.

کارنامه وزنه برداری که مدال طلا دارد در فوتبال مشخص است

وی در واکنش به اظهارات امروز هوشنگ نصیر زاده که گفته بود, فردی که مدال طلای وزنه برداری دارد, نمی تواند حتماً رئیس فدراسیون خوبی باشد, گفت: همین فرد که این اساسنامه را نوشته به این واقف نیست که در هیچ جای اساسنامه شرایطی برای احراز رئیس فدراسیون نوشته نشده است. یکی از صحبت های من هم همین است, شما اساسنامه را طوری نوشته اید که حتی یک فوتبالیست هم نمی تواند برای انتخابات پیش قدم شود. ببینید همان وزنه برداری که مدال طلا داشته, تاثیرگذاریش در فوتبال ایران چقدر بوده است. شاید باشگاه های تحت مدیریت همان وزنه بردار چند بار قهرمان شده و سهمیه لیگ قهرمانان به دست آورده اند, شاید همین وزنه بردار ساختار خوبی را در باشگاه هایش درست کرده و توانسته همیشه حق و حقوق باشگاهش را به بهترین نحو بگیرد و به قوانین و اساسنامه های داخلی و خارجی اشراف کامل دارد. کارنامه وزنه برداری که مدال طلا داشته، مشخص است.

همه فکر می کنند دایرةالمعارف فوتبال هستند ولی اساسنامه نشان از بی سوادی شما می دهد

آذری تاکید کرد: خیلی از افراد که مدعی هستند زمانی در فوتبال سوت می زدند, الان چه سوابق درخشانی دارند؟ مهم این است فردی که برای ریاست فدراسیون پیش قدم می شود بالاترین تحصیلات تربیت بدنی را داشته باشد و به قول آقایان کارنامه ای مثل قهرمانی آسیا و مدال طلا داشته باشد اما شما در رشته ورزشی تان چه کاری انجام داده اید و کارنامه تان چیست؟ شما هیچ اسمی ندارید و اگر الان در این فوتبال جایگاهی دارید برای حضور بی سوادانی است که تا به امروز در فوتبال بوده اند. امثال شما با نگارش چند خط اساسنامه خودتان را به فوتبال تحمیل کرده اید. همه فکر می کنند این افراد دایرةالمعارف فوتبال هستند ولی همین اساسنامه نشان از بی سوادی شما می دهد. کسی که تحصیل کرده و بنگاهداری و باشگاهداری را در سابقه داشته باشد, متوجه این چیز ها می شود.

لازم نیست فراتر از فیفا حرکت کنید

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان, یادآور شد: ایشان (هوشنگ نصیر زاده) در مصاحبه اش گفته فوتبال ما به فردی احتیاج دارد که به بدنه حاکمیت متصل باشد. شما چگونه به خود اجازه می دهید که درباره یک کاندیدا یا این مسئله اینطور تبلیغ کنید. یک جای دیگر به کسی که مرغداری داشته و می خواهد رئیس فدراسیون شود اشاره می کنید. شما با روح دموکراسی آشنا نیستید و دیواری دور فدراسیون کشیده اید و کسی را به داخل راه نمی دهید. این قوانین من درآوردی مانند یک پازل است که هرکدام شان از جایی برداشته شده و وارد این اساسنامه شده است.

آذری گفت: حتی کسی که این اساسنامه را نوشته, آیین نگارش فارسی را بلد نبوده, یعنی آنقدر هل بوده که حتی اگر یک بار ویرایش نهایی نشده است. این اساسنامه پر از غلط است و کسی هم آن را نخوانده است. مشخص است که چه کسی رئیس فدراسیون خواهد شد, اما مجمع الان آگاه است افرادی که قبلاً حضور داشته اند را به یاد دارد و دیگر کسی نمی تواند اعضا مجمع را با چند نامه فریب دهد. مجمع فدراسیون ترکیه 302 عضو دارد که بیشتر اعضا از باشگاه ها هستند ولی اینجا قانونی برای امضای 10 نفر وجود دارد. نمی خواهد فراتر از فیفا حرکت کنید.

اگر به چیزی که نوشته اید اعتقاد دارید, چرا بند هایش را رعایت نمی کنید؟

آذری تاکید کرد: شما که وزنه بردار نبودید و مدال طلا نداشتید, سابقه مشخصی دارید, شما دو سال مدیرعامل باشگاه بودید که 2 پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه تان بسته شد. علاوه بر این طبق همین اساسنامه ای که خودتان نوشته اید, هیچ شخصی حق ندارد مدیریت دو ساختار مشابه را داشته باشد, اینکه مالک دو باشگاه یک نفر باشد, خلاف قانون است و اگر به چیزی که خودتان نوشته اید اعتقاد دارید, چرا این بند را خودتان رعایت نمی کنید؟

با این اساسنامه هیچ فوتبالیستی نمی تواند جلو بیاید

وی با اشاره به کاندیدا شدن ایکر کاسیاس برای ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا, به خبرنگاران گفت: تا وقتی این اساسنامه در فوتبال ما وجود دارد هیچ فوتبالیستی که تحصیل کرده هم باشد نمی تواند جلو بیاید. حداقل منِ وزنه بردار این شهامت را داشتم که بیانیه ای بنویسم و بگویم که فوتبال حق فوتبالیست ها است. من نمی خواهم رئیس فدراسیون شوم ولی شما ها چهارچنگولی به دنبال سمت هستند. من پیش از این عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ بودم ولی زمانی که دیدم شرایط طوری نیست که تاثیرگذار باشم, از این مجموعه خارج شدم. در همان مدت هم کار هایی در سازمان لیگ انجام دادم که اثراتش الان مشخص است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 840

به "آذری پاسخ نصیرزاده را داد: کارنامه منِ وزنه بردار مشخص است، کارنامه شما چیست؟، روی اساسنامه تعصب بی جا نداشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذری پاسخ نصیرزاده را داد: کارنامه منِ وزنه بردار مشخص است، کارنامه شما چیست؟، روی اساسنامه تعصب بی جا نداشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید