شروع به کار طوفانی بایدن

به گزارش مجله بای بلاگ، جو بایدن ساعتی پس از سوگند ریاست جمهوری امریکا بدون لحظه ای توقف، اقداماتش برای پاک کردن رد پاهای سلف جنجالی اش را در حالی شروع کرد که فرایند استیضاح دونالد ترامپ با اما و اگرهایی از سوی جمهوریخواهان همراه شده است و از دیگر سو نیز یکی از جمهوریخواهان خواهان استیضاح بایدن شده است.

شروع به کار طوفانی بایدن

به گزارش سی بی اس نیوز، جو بایدن کار خود را طوفانی شروع کرد. او در دو روز نخست از ریاست جمهوری اش 17 فرمان امضا کرد که از مهمترین آنها می توان به این موارد اشاره نمود. او نخست در پاسخ به بحران کووید 19 چالش 100 روز ماسک را اجرایی کرد و خواستار زدن ماسک در تمامی ساختمان های دولتی شد و امریکا را به سازمان دنیای بهداشت بازگرداند. وی همچنین فرمان تخفیف های مالیاتی را امضا کرد. بازگشت به توافق آب و هوایی پاریس هم دیگر فرمانی بود که از سوی بایدن صادر شد. احداث خط لوله کی استون در شمال امریکا هم که برای محیط زیست مخرب توصیف شده بود، لغو شد. وی همچنین در زمینه تساوی حقوق اجتماعی و بویژه درمورد رنگین پوستان فرمان هایی صادر و محدودیت های مهاجرت برای کشورهای مسلمان و بعضی دیگر از کشورها را حذف کرد. صدور توقف دیوارکشی در مرز مکزیک هم از دیگر دستورات روز نخست بایدن بود. به گزارش گاردین، این فرمان ها در حالی صادر شد که جمهوری خواستار کوشش می نمایند، اجازه ندهند دموکرات ها دست به استیضاح ترامپ بزنند. استیضاح دوباره ترامپ به دوسوم رأی موافق سنای امریکا احتیاج دارد به عبارت دیگر 67 نفر از 100 سناتور باید آن را بپذیرند. بنابراین حتی اگر تمامی دموکرات ها نیز در موضع مثبت قرار گیرند، سنا به 17 رأی مثبت جمهوریخواستار احتیاج خواهد داشت تا استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان را تأیید کند. اما این امر چندان به مذاق هم حزبی های رئیس جمهوری پیشین خوشایند نیست و سنگ اندازی جمهوریخواستار از یک روز بعد از روی کار آمدن بایدن شروع شده است. میچ مک کانل رئیس اکثریت جمهوریخواه سنا، پیشنهاد تعویق دادگاه ترامپ را تا زمان مناسبی در ماه آینده میلادی داد. تحلیلگران نیوزویک بر این باورند که سنا ممکن است حتی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی را به ابزاری برای لغو استیضاح ترامپ بدل نمایند. به طوری که ران جانسون سناتور جمهوریخواه نیز در توئیتی بر این فرضیه صحه گذاشت و نوشت: دموکرات ها نمی توانند هم دادگاه غیرقانونی استیضاح را داشته باشند و هم تأیید سنا برای تیم امنیت ملی جدید را. به عقیده من استیضاح رئیس جمهوری سابق غیرقانونی است و تبعات خطرناکی خواهد داشت. به نوشته هیل، مارجری گرین سناتور جمهوریخواه حتی مدعی شده است که در حال آماده کردن لایحه استیضاح جو بایدن است. او معتقد است بایدن با سوء استفاده از قدرت بر پرونده پسرش هانتر در اوکراین سرپوش گذاشته است.

چراغ سبز به روسیه

یکی از اقدامات اجرایی جو بایدن، ترمیم سیاست خارجی و بازگشت به معاهدات بین المللی است که ترامپ غیرهوشیارانه آنها را نفی نموده بود. بنابراین تیم او در همان روز نخست پس از استقرار در کاخ سفید امضای رئیس جمهوری را برای تمدید 5 ساله معاهده تسلیحاتی نیواستارت در میان همه فرمان های اجرایی او گرفتند تا دو قدرت هسته ای دنیا پیش از انتها مهلت قانونی بار دیگر پای میز مذاکره بنشینند. مقامات امریکایی بر این باورند که رئیس جمهوری جدید امریکا برخلاف ترامپ، به سیاق رؤسای جمهوری گذشته عمل نموده و از این معاهده برای بازسازی روابط با روسیه استفاده خواهد نمود. به گزارش واشنگتن پست، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در این باره گفت: روسیه از این درخواست سیاسی استقبال می نماید اما ما به زمان بیشتری برای آنالیز پیشنهاد واشنگتن برای تمدید این معاهده احتیاجمندیم چراکه شرایط تیم دونالد ترامپ به هیچ وجه برای ما خوشایند نبود. اما بعضی مقامات سابق امریکا به این کوشش ها به دیده نقد نگاه می نمایند. مارشال بلینگسلی، مسئول مذاکرات هسته ای ترامپ این اقدام را حرکتی شتابزده توصیف و تیم بایدن را فاقد مهارت مذاکره بیان نمود و گفت: تیم بایدن در 24 ساعت مهم ترین اهرم فشار امریکا بر روسیه را از بین برد. این در حالی است که بسیاری معتقدند بلینگسلی یکی از عوامل ترغیب نماینده ترامپ برای تمدید این معاهده بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5920

به "شروع به کار طوفانی بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار طوفانی بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید