آیا تزریق واکسن کووید - 19 مانع از انتقال بیماری کرونا به سایرین می گردد؟

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/زنجان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: طبق گفته سازمان جهانی بهداشت پاسخ به این سؤال که آیا تزریق واکسن کووید - 19 مانع انتقال بیماری کرونا به سایر افراد می گردد، احتیاج به مطالعات و تحقیقات علمی و گذر زمان دارد.

آیا تزریق واکسن کووید - 19 مانع از انتقال بیماری کرونا به سایرین می گردد؟

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

علیرضا آرمانی کیان ظهر امروز (10 دی ماه) در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید، با بیان اینکه فرایند بیماری کرونا در استان زنجان کاهش پیدا نموده است، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان های ایجرود و ماه نشان در شرایط زرد بوده و سایر شهرستان های استان اعم از زنجان، طارم و غیره در شرایط نارنجی قرار گرفته است و نگرانی هایی در مورد فرایند بیماری کرونا در شهرستان های خدابنده و خرم دره وجود دارد.

وی در رابطه با علت کاهش فرایند بیماری کرونا در استان، اضافه نمود: علت اصلی کاهش فرایند بیماری کرونا و اعمال محدودیت های کرونایی در استان زنجان، همراهی و همکاری زنجانی ها در رعایت پروتکل های بهداشتی و آداب تنفسی و استفاده از ماسک است؛ لازم به ذکر است محدودیت های تردد نیز سبب کاهش تصادفات در محورهای استان شده است.

این مسئول با بیان اینکه سهل انگاری و جدی نگرفتن بیماری کرونا عظیم ترین اشتباه قرن است، توضیح داد: اگر زنجانی ها پروتکل های بهداشتی و نکات بهداشتی را رعایت نکنند، شاهد بروز پیک بعدی کرونا در استان خواهیم بود و این احتمال وجود دارد که شدت بیماری نسبت به پیک های گذشته کرونا بیشتر باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در موج سوم بیماری کرونا در زنجان، سن ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری مقداری کاهش یافته بود، ادامه داد: 81 درصد از جمعیت درگیر شده به بیماری کرونا در استان، بدون علائم، 14 درصد دارای علائم متوسط و 5 درصد دارای علائم شدید و نیازمند درمان های جدی بیماری کرونا بودند.

آرمانی کیان با بیان اینکه اگر یک الی دو فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان مشاهده گردد، همچنان تابلوی بیماری کرونا استان زنجان سیاه است، اظهار کرد: اگر به مدت یک الی دو ماه هیچ بیمار کرونایی در استان فوت نکند می توان گفت بیماری کرونا در استان به طور جدی تری کنترل شده و شرایط به سمت عادی در حال پیشروی است.

وی در رابطه با آخرین توصیه های سازمان دنیای بهداشت در مورد بیماری کرونا، اضافه نمود: طبق آخرین اطلاعات سازمان دنیای بهداشت در رابطه با بیماری کرونا؛ واکسن کووید - 19 که با شدت و جدیت در کشورهای پیشرفته در حال تزریق است، هنوز در مورد انتقال بیماری به طور قطعی و علمی نتوانسته مانع بیماری کرونا گردد و نیازمند زمان بیشتر برای مطالعه افرادی که واکسن تزریق نموده اند بوده تا بدانند آیا تزریق این واکسن مانع انتقال بیماری کرونا به سایر افراد جامعه می گردد یا خیر؟

این مسئول با تاکید بر اینکه طبق آخرین توصیه سازمان دنیای بهداشت؛ رعایت پروتکل های بهداشتی و کوتاه نیامدن در برابر مبارزه با بیماری کرونا همچنان حائز اهمیت است، توضیح داد: شیوع کرونا با قابلیت سرایت بیشتر در انگلستان و جنوب آفریقا نگرانی هایی را در دنیا به وجود آورده است، زیرا این بیماری ممکن است باعث دردسرهای جدید برای دنیایان گردد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در رابطه با علائم بیماری کرونا، اعلام نمود: از دست دادن حس بویایی و چشایی از جمله علائم اختصاصی کروناویروس بوده ولی ویژه بیماری کرونا نیستند و ممکن است در سایر بیماری ها نیز وجود داشته باشد. لازم به ذکر است همچنان مسائل ریه و تنفسی، تب، تشنج، مسائل گوارشی، سردرد، سرگیجه، تهو و استفراغ، بی حالی و سستی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5597

به "آیا تزریق واکسن کووید - 19 مانع از انتقال بیماری کرونا به سایرین می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تزریق واکسن کووید - 19 مانع از انتقال بیماری کرونا به سایرین می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید