از صفر تا هزار ترجمه دانشنامه (راهنمای کامل دریافت و ترجمه دانشنامه)

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- اگر می خواهید در دانشگاه های خارج از ایران در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری تحصیل کنید یا این که قصد اشتغال در کشوری را دارد، گواهی موقت به هیچ دردتان نمی خورد و باید به فکر ترجمه رسمی دانشنامه باشید. اما دانشنامه چیست؟ مراحل گرفتن مدرک دانشنامه کدام است؟ دانشنامه یا گواهی سرانجام دورۀ تحصیلی از مهم ترین مدارک تحصیلی است و نشان می دهد که شما در چه مقطعی و در کدام دانشگاه تحصیل نموده اید. دریافت دانشنامه مراحل مختص به خودش را دارد.

از صفر تا هزار ترجمه دانشنامه (راهنمای کامل دریافت و ترجمه دانشنامه)

دانشنامه چیست؟

دانشنامه مدرک تحصیلی معتبری است و در واقع، گواهِ فارغ التحصیلی شما از دانشگاه است و ارزش ترجمه دارد. بنابراین، نباید گواهی موقت و دانشنامه را با یکدیگر اشتباه بگیرید، چرا که گواهی موقت ارزش ترجمه ندارد و برای مهاجرت، به هیچ دردتان نمی خورد. در واقع، برای ترجمه رسمی، باید گواهی موقت تان را تبدیل به دانشنامه کنید. اما چگونه گواهی موقت را تبدیل به دانشنامه کنیم؟

برای تبدیل گواهی موقت به دانشنامه، باید یک سری مراحل خاص را طی کنید. البته، مراحل و شرایط آزادسازی مدرک و دریافت دانشنامه، بسته به دانشگاه محل تحصیل تان، فرق دارد. در ادامه، هر آنچه باید در خصوص مراحل دریافت دانشنامه بدانید برای تان خواهیم گفت .

دریافت دانشنامه دانشگاه های سراسری

دریافت دانشنامه دانشگاه های سراسری مراحل و شرایط مختص به خودش را دارد. اگر در دوره روزانه تحصیل نموده اید، باید در ازای سال هایی که آموزش رایگان دریافت نموده اید، در کشور خدمت کنید یا این که به سراغ گزینه هایی مانند پرداخت هزینه تحصیل یا مراجعه به بنگاه های کاریابی بروید. اما اگر در دورۀ شبانه تحصیل نموده اید یا این که فارغ التحصیل موسسات غیرانتفایی و پیغام نور یا پردیس های خودگردان هستید، دیگر نیازی به گذراندن این مراحل نخواهد بود .

در ادامه، مراحل، شرایط و مدارک لازم جهت دریافت دانشنامه تحصیلی را، به طور مفصل، برای تان خواهیم گفت .

مدارک لازم برای دریافت دانشنامه تحصیلی دانشگاه سراسری

برای دریافت دانشنامه تحصیلی، باید یک سری مدارک شخصی و تحصیلی را به همراه داشته باشید. در ادامه، مدارک لازم برای اخذ دانشنامه تحصیلی را برای تان خواهیم گفت .

  • تصویر کارت ملی
  • تصویر همۀ صفحه های شناسنامه
  • دو قطعه عکس 4*3
  • اصل و تصویر کارت خاتمه خدمت یا معافیت
  • گواهینامه موقت تحصیلی
  • تسویه حساب از دانشگاه محل تحصیل (هر گونه وام و بدهی)
  • تسویه نامۀ صندوق رفاه
  • دانشنامۀ مقاطع تحصیلی قبل

مراحل دریافت دانشنامه دوره روزانه

اگر دانشجوی دورۀ روزانه بوده اید، برای گرفتن دانشنامه دانشگاه دولتی، باید یک سری مراحل را بگذرانید. همان طور که می دانید، چون از آموزش رایگان برخوردار شده اید، تعهد به خدمت دارید، در نتیجه، باید تعهد خدمت دانشگاه روزانه را گذرانده باشید. اما اگر این دوره را نگذرانده اید، نگران نباشید، چند راه دیگر پیش رو دارید :

  • هزینه آزادسازی مدرک تحصیلی را بپردازید .

پرداخت هزینه آزادسازی مدرک تحصیلی کوتاه ترین جهت برای آزاد کردن مدرک تحصیلی دانشگاه است. هزینه لغو تعهد آموزش رایگان به چه عواملی بستگی دارد؟

  1. منطقۀ کنکور
  2. سال آغاز تحصیل
  3. تعدد واحدهای گذرانده شده
  4. تعداد ترم های گذرانده شده
  5. دانشگاه محل تحصیل

برای مطالعه ادامه مطلب دانشنامه اینجا کلیک کنید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8722

به "از صفر تا هزار ترجمه دانشنامه (راهنمای کامل دریافت و ترجمه دانشنامه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از صفر تا هزار ترجمه دانشنامه (راهنمای کامل دریافت و ترجمه دانشنامه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید