امنیت غذایی محور مذاکرات وزرای کشاورزی آسیای مرکزی

به گزارش مجله بای بلاگ، سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل از برگزاری نشست وزرای کشاورزی آسیای مرکزی با موضوع امنیت غذایی اطلاع داد.

امنیت غذایی محور مذاکرات وزرای کشاورزی آسیای مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل از برگزاری نشست وزرای کشاورزی آسیای مرکزی اطلاع داد.

در این نشست با حضور وزرای کشاورزی قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان موضوع تأمین امنیت غذایی و توسعه کشاورزی در منطقه مورد آنالیز نهاده شد.

هم چنین در این مذاکرات کارشناسان سازمان خواربار و کشاروزی سازمان ملل، بانک بازسازی و توسعه اروپا، بانک توسعه اوراسیا، انجمن بین المللی توسعه کشاورزی، بانک توسعه اسلامی و بانک جهانی شرکت کردند.

طرفین همچنین درباره تقویت زیرساخت های کشاورزی آسیای مرکزی تبادل اطلاعات کردند.

در پیغام سازمان خواربار و کشاروزی سازمان ملل آمده است: ما به برگزاری چنین نشستی احتیاج داشتیم زیرا محدودیت ها مربوط به مبارزه با ویروس کرونا تأثیر مستقیم بر زیرساخت های کشاورزی و دسترسی مشتریان به محصولات غذایی گذاشته در حالی که ملاقات شخصی با مقامات سازمان های بین المللی در شرایط فعلی ممکن نیست.

در گزارشات اخیر از این سازمان آمده است که در بازارهای اروپا و آسیای مرکزی شرایط نرمال است و حتی با وضع محدودیت ها محصولات غذایی به کشورهای منطقه آزادانه وارد می گردد اما مسائل قابل توجه در حوزه لجستیکی، زیرساخت های کشاورزی و فراوری غذا پملاقات وجود دارد.

از ابتدای اپیدمی سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل بر تأمین امنیت غذایی به ویژه ارائه یاری به فقرا، حمایت از دهقانان، فراوری کنندگان غذا، تقویت زیرساخت های کشاورزی و تجاری تاکید داشته و در این زمینه همکاری با دولت های کشورهای آسیای مرکزی برقرار شده است.

به همین دلیل پیشنهاد ادامه برگزاری چنین نشست های در آینده برای تبادل اطلاعات بین وزارتخانه های کشاورزی منطقه مطرح شد که به وسیله همکاری بین کشورهای آسیای مرکزی می توان به طور مؤثر با عواقب اپیدمی مبارزه کرد و امنیت غذایی تأمین گردد.

انتهای پیغام/.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2413

به "امنیت غذایی محور مذاکرات وزرای کشاورزی آسیای مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امنیت غذایی محور مذاکرات وزرای کشاورزی آسیای مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید