بازار در انتظار تصمیمات دولت رئیسی ، قیمت ها کاذب است!

به گزارش مجله بای بلاگ، روز گذشته مراسم تحلیف رییس جمهور نو کشور صورت گرفت. با تغییر دولت، به نظر می رسد همه دست اندر کاران بازار خودرو منتظر چگونگی رفتار دولت رئیسی با قیمت و بازار خودرو هستند.

بازار در انتظار تصمیمات دولت رئیسی ، قیمت ها کاذب است!

خبرنگاران - مهدی درفشی: در این برهه از شرایط حساس و تغییر دولت در کشور، بسیاری از دلالان آغاز به احتکار و توقف عرضه بسیاری از خودروها به بازار کردند. چرا که اوضاع بعد از این معین نیست.

سیاست دلالی چیست؟

دلالان در این بین، همچون گذشته تا زمان تثبیت شدن اوضاع نسبت به افزایش قیمت کاذب با انتشار آگهی های متفاوت در فضای مجازی اقدام می نمایند.

با تثبیت شدن اوضاع، چنانچه امور بر وفق مراد آنها نباشد، از حدبیشتر زمان موجود استفاده نموده و با همان قیمت های کاذب، در بازار خودرو تزریق خواهند کرد. اگر هم بر وفق مراد باشد، متناسب با افزایش نرخ هر چیزی، قیمت خودرو هم مجددا افزایش خواهد یافت!

خودروسازان منتظر تصمیمات دولت رئیسی

احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: پیشنهاد دادیم تا قیمت خودرو های کم تیراژ، براساس قیمت حاشیه بازار معین گردد تا در صورت موفقیت به سایر خودروها هم تسری یابد، اما به این پیشنهاد که به نفع فراورینماینده، مصرف نماینده و اقتصاد کشور بود، ترتیب اثر داده نشد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران اضافه نمود: منتظر تصمیمات دولت سیزدهم هستیم و امیدواریم این دولت به تاریخچه قیمت گذاری خودرو توجه نموده و براساس واقعیت های موجود و هزینه های فراوری، آن را اصلاح کند.

قیمت ها کاذب است

قیمت خودرو ها در بازار، حالتی کاذب پیدا نموده است. بیشتر فروشندگان تقریبا فروش خودرو های رند بازار از جمله پژو 206 تیپ دو و پراید را متوقف کردند.

خودروهای دیگر هم نسبت به هفته گذشته افزایش قیمت داشتند. با انتشار آگهی های دروغین با شماره تماس ها و حساب کاربری های مختلف، دلالان اقدام به افزایش قیمت خودروها می نمایند. در ادامه به قیمت بعضی از خودروها خواهیم پرداخت.

قیمت محصولات ایران خودرو

پژو 206 تیپ دو مدل 1400 حدود 235 میلیون تومان خرید و فروش می گردد. پژو 206 صندوقدار حدود 285 میلیون تومان قیمت دارد و پژو پارس LX هم 290 میلیون تومان معامله می گردد.

قیمت خانواده سمند هم تا حدودی دچار تغییرات شد. در هفته ای که گذشت، سمند بنزینی با موتور XU7 چیزی در حدود 230 میلیون تومان معامله شد. سمند بنزینی با موتور EF7 هم 265 میلیون تومان معامله شد.

قیمت محصولات سایپا

سایپا 131 تیپ اس ای - 131 میلیون تومان

سایپا 151 تیپ اس ای - 150 میلیون تومان

سایپا تیپ 111 تیپ اس ای - 143 میلیون تومان

سایپا تیبا صندوقدار - 140 میلیون تومان

سایپا تیبا هاچ بک - 151 میلیون تومان

سایپا کوییک دنده ای معمولی - 163 میلیوم تومان

سایپا کوییک دنده ای دو رنگ - 168 میلیون تومان

سایپا کوییک اتوماتیک - 225 میلیون تومان

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: بیت ران
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8061

به "بازار در انتظار تصمیمات دولت رئیسی ، قیمت ها کاذب است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار در انتظار تصمیمات دولت رئیسی ، قیمت ها کاذب است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید