باکو اطلاع داد: درگیری های قره باغ به کشته شدن 41 غیرنظامی و 205 زخمی رسید

به گزارش مجله بای بلاگ، فارس نوشت: در حالی که با وجود توافق آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی، باکو و ایروان یکدیگر را به نقض آن متهم می نمایند، دادستانی کل جمهوری آذربایجان اظهار داشت از شروع درگیری ها تا امروز 41 غیرنظامی این کشور کشته و 205 نفر زخمی شده اند.

باکو اطلاع داد: درگیری های قره باغ به کشته شدن 41 غیرنظامی و 205 زخمی رسید

جهت دریافت خدمات نقشه کشی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

دادستانی کل جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد از شروع درگیری های مرزی در منطقه قره باغ کوهستانی در 27 سپتامبر (6 مهر) تا امروز 41 غیرنظامی این کشور بر اثر بمباران طرف ارمنستانی جان خود را از دست داده و 205 نفر زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری تاس، بنابر بیانیه دادستانی کل جمهوری آذربایجان، هزار و 165 خانه، 57 آپارتمان و 146 تاسیسات غیرنظامی در نتیجه این حملات آسیب دیده اند.

در ساعات اولیه امروز (یکشنبه) وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از گلوله باران شهر گنجه به دست نیرو های ارمنی اطلاع داد. در واکنش شوشان استپانیان سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان ادعای باکو را رد کرد.

در جدیدترین واکنش از سوی ارمنستان، وردان توگانیان سفیر این کشور در روسیه امروز یکشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت باکو آتش بس در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی را رعایت نمی کند و وزیر خارجه ارمنستان این موضوع را روز دوشنبه با سرگئی لاوروف همتای روس خود در میان خواهد گذاشت.

او در ادامه از گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه کشورش با طرف روس اطلاع داد اما اضافه کرد اوضاع میدانی احتیاج به مذاکرات بیشتر دارد.

پیشتر نخست وزیر ارمنستان از کشورهای دنیا خواست حق حکومت منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی را برای معین سرنوشت خودش به رسمیت بشناسند.

به نوشته پایگاه ارمنستانی ارمن پرس، نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور با انتشار یک پیغام در صفحه فیسبوک شخصی خود، درباره درگیری های اخیر با جمهوری آذربایجان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی اظهارنظر کرد.

او در این پیغام ضمن استفاده از واژه آرتساخ برای منطقه قره باغ کوهستانی، از کشورهای دنیا به رسمیت شناختن حق این منطقه برای معین سرنوشت خودش را خواهان شد. این در حالی است که منطقه قره باغ کوهستانی از منظر قواعد بین المللی بخشی از خاک جمهوری آذربایجان محسوب می گردد.

وزرای خارجه روسیه، جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان بامداد شنبه بعد از ساعت ها مذاکره و گفت وگو بر سر آتش بس در قره باغ به منظور اهداف انسانی، تبادل اسرا و جمع آوری اجساد کشته های دو طرف، به توافق رسیدند؛ با این حال مدت آتش بس معین نیست.

این توافق به ابتکار عمل و دعوت رئیس جمهور روسیه از وزیران خارجه دو طرف درگیر به مسکو حاصل و دیروز از ساعت 12 به وقت مسکو (12:30 به وقت تهران) اجرایی شد. با این حال طرفین یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می نمایند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4202

به "باکو اطلاع داد: درگیری های قره باغ به کشته شدن 41 غیرنظامی و 205 زخمی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکو اطلاع داد: درگیری های قره باغ به کشته شدن 41 غیرنظامی و 205 زخمی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید