باید اجتماعات در سراسر کشور کامل ممنوع گردد، لزوم رعایت چارچوب های بهداشتی برای برگزاری کنکور

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس جمهور گفت: تجمعات اعم از عزا، عروسی، سمینار و جشنواره به طور کلی در شرایط امروز غیرقابل قبول است و باید ممنوع گردد.

باید اجتماعات در سراسر کشور کامل ممنوع گردد، لزوم رعایت چارچوب های بهداشتی برای برگزاری کنکور

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، حسن روحانی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به اینکه باید اجتماعات در سراسر کشور کامل ممنوع گردد، گفت: برگزاری عروسی، عزا و هر مراسمی باید در کشور ممنوع گردد.

وی با بیان اینکه نمی توانیم مثل گذشته فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنیم، اضافه نمود: سال جاری سبک زندگی در کشور باید کامل تغییر پیدا کند و ماسک باید در تمام محیط های سرپوشیده استفاده گردد و الزامی باشد.

روحانی با اعلام اینکه تعطیلی کسب و کار و فعالیت مالی در طولانی مدت قابل اجرا نیست و هیچ کشوری در جهان نمی تواند 6 ماه بیشتر این کار را ادامه دهد، توضیح داد: مردم را باید قانع کنیم که راهی جز عمل به دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با کرونا نداریم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه کارهای بسیار بزرگی برای مقابله با کرونا در کشور صورت گرفته است، اعلام کرد: از ابتدای شیوع کرونا برای تهیه ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستمال کاغذی و بهداشتی دچار مشکل نشدیم، ولی در کشورهای اروپایی و آمریکا برای تهیه دستمال کاغذی دچار مشکل شدند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت اگر درباره برگزاری کنکورها نظری داشته باشد، اعمال می گردد، یادآور شد: حتی نسبت به کنکور هم باید چارچوبی بهداشتی وجود داشته باشد تا مسئله ای پیش نیاید.

رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا با تأکید بر اینکه نباید ابتلا به کرونا را مخفی کرد، اعلام کرد: بیماری کرونا نباید توسط فردی مخفی گردد و اگر کارمندی به کرونا مبتلا شد باید مرخصی بگیرد و به سرکار نرود.

روحانی توضیح داد: بخش اعظم جامعه ما هیچوقت به تبلیغات دشمنان توجه نکرده و حالا هم توجه نمی کند. کسی نباید بیماری اش را مخفی کند. این کار ظلم به دیگران است. اگر مبتلا شدیم، به اطلاع اطرافیان برسانیم. بعضی می گویند روی مان نمی گردد بگوییم، یعنی چه؟ اینجا دیگر موضوع شرم کردن وجود ندارد. باید بگویند و از محل کار مرخصی بگیرند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت، صمت، کشور و اتحادیه های صنفی وظیفه سنگینی برای نظارت بر اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا دارند، افزود: مردم در هفته گذشته مسئله زدن ماسک را کامل مراعات کردند. از طرفی رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم باید کامل رعایت گردد.

4082/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4252

به "باید اجتماعات در سراسر کشور کامل ممنوع گردد، لزوم رعایت چارچوب های بهداشتی برای برگزاری کنکور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید اجتماعات در سراسر کشور کامل ممنوع گردد، لزوم رعایت چارچوب های بهداشتی برای برگزاری کنکور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید