به یاری مردمی می شتابد که از او فرار می نمایند

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد زیر سرُم می رود اما باز از سر جایش بلند می گردد و بیماران را تیمار می نماید؛ تنگی نفس دارد اما با مُسکن راهی بیمارستان می گردد تا بتواند کرونایی های بیشتری را از چنگال مرگ بیرون بکشاند.

به یاری مردمی می شتابد که از او فرار می نمایند

زمانهایی شده که سرم به دست بوده اما به دلیل شرایط بسیار وخیم بیمارستان و تعداد بیماران بدحال نتوانسته لحظه ای بنشیند؛ با حال خراب به یاری بیماران کرونایی شتافته و مثل فرشتگان به دور مریض ها چرخیده است.

خانواده از او می خواهند قید کار در بیمارستان را بزند اما او با وجود آنکه طرحش را در سال 89 در بیمارستان گذرانده و تنگی نفس ناشی از انحراف بینی دارد اما با اعلام احتیاج وزارت بهداشت دوباره در قالب طرح تمدید طرح پرستاری در بیمارستان شهید جلیل یاسوج به عنوان بیمارستان کرونایی ها مشغول بکار شده است.

همشهریان و اقوامش از او به علت کار در بیمارستان کرونایی ها فرار می نمایند اما او در صورت کرونایی شدن همان اقوام به یاریشان می شتابد و برای این کار هم روز و شب نمی شناسد.

زندگی او به عنوان پرستار کرونایی ها بی دردسر هم نبوده است؛ چه روزهایی که خانواده اش از او به دلیل مراقبت از کرونایی ها دوری نموده اند و در نتیجه مجبور شده به خاطر مادر پیرش، دور از خانواده خانه زندگی کند.

مارال با تواضع هر چه تمام تر دوری گزیدن خانواده و اقوام را درک می نماید چرا که معتقد است بیماری کرونا بسیار خطرناک تر از آن است که درباره اش می گویند و می نویسند.

مارال نیکی نژاد 28ساله، پرستار بیمارستان شهید جلیل یاسوج، از دوران کروناویروس به عنوان سخت ترین دوران کارش یاد می نماید و درباره بیشترین علت ابتلای بیماران به کرونا معتقد است: تجمعات و رعایت نکردن مسائل بهداشتی مهمترین عامل افزایش ابتلاست و به مردم توصیه کرد اگر واقعا به فکر عزیزانشان هستند نکات بهداشتی را رعایت نمایند چرا که این بیماری پیر و جوان نمی شناسد.

وی با تصریح بر اینکه خیلی از مردم هنوز اعتقادی به کرونا ندارند، تاکید نمود: اگر رعایت ننمایند باید منتظر از دست دادن عزیزانشان باشند چون هر روز شاهد این فوتی ها هستیم.

این پرستار یاسوجی به شدت خسته است و با این وجود این روزها شیفت های فشرده ای را پشت سر گذاشته اما همچنان و حتی زیر سرم نیز به بیماران رسیدگی می نماید چرا که نمی تواند بیماران را در شرایطی که کادر درمان کم است و خسته رها کند.

به گفته مارال بیمارستان شهید جلیل یاسوج اصلا جا ندارد و نیرو هم ندارد و دردناک ترین لحظات او زمانهایی است که در آسانسور بیمارستان با فوتی های کرونایی روبرو و اه از نهادش بلند می گردد.

به گفته پرستار یاسوجی، از شهریور ماه روز به روز به تعداد مراجعه نمایندگان افزوده می گردد، حتی بیشتر بیماران را پذیرش نمی نمایند و انها را برای قرنطینه شدن و خود مراقبتی به خانه می فرستند.

او هنوز تست کرونا نداده و حتی اگر تا به حال هم به کرونا مبتلا نشده باشد انقدر فشارعصبی، روحی و خستگی بهم را تحمل نموده که با قرص و سرم سرپاست؛ خدمت به بیماران تنها عاملی است که به گفته او در این شرایط سخت جهان او را آرام می نماید چرا که حس می نماید در نجات جان هم استانی هایش موثر واقع می گردد.

این روزها فوت بیماران بدترین خاطره او و نجات و سرحال شدن بیمار کرونایی بهترین خاطره اوست و تنها عاملی است که خستگی را از تن او خارج می نماید.

به گزارش خبرنگاران، دانشجویان رشته پرستاری پس از فارغ التحصیلی باید در بیمارستان ها و مراکز درمانی که اکثرا در مناطق محروم بوده و از سوی وزارت بهداشت معرفی می شوند مشغول به ارائه خدمات تا دو سال شوند. بعضی از پرستاران پس از گذراندن طرح اجباری به خاطر علاقه به کار و رشته خود تمایل به تمدید طرح پرستاری دارند . گاهی نیز به علت شیوع بیماری های گوناگون و کمبود نیروی انسانی کارآمد، وزارت بهداشت اطلاعیه ای را جهت تمدید مهلت طرح خدمت منتشر می نماید تا متقاضیان با ثبت نام مجدد اجازه ادامه فعالیت در مراکز درمانی را داشته باشند.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4896

به "به یاری مردمی می شتابد که از او فرار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به یاری مردمی می شتابد که از او فرار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید