بولتون:شادترین لحظه عمرم مربوط به ایران بود، آینده پمپئو در خطر است

به گزارش مجله بای بلاگ، مشاور اسبق کاخ سفید خروج از برجام را شادترین لحظه عمر خود معرفی نموده است!

بولتون:شادترین لحظه عمرم مربوط به ایران بود، آینده پمپئو در خطر است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، جان بولتون درباره کتاب جنجالی خود که با شبکه فاکس نیوز آمریکا مصاحبه نموده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را دمدی مزاج توصیف کرد.

مشاور اسبق کاخ سفید گفت: رفتار نامنظم و دمدمی مزاجانه ترامپ بود که او را به استعفا از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید کشاند زیرا این رفتار محافظت از آمریکا و ایمن کردن آن را سخت می کرد.

بر این اساس، وی درباره شمار بسیار زیادی از دیگر کارکنان کاخ سفید که در زمان ریاست جمهوری ترامپ از سمت های خود استعفا دادند نیز شرح داد: به نظرم آنهایی که استعفا دادند و از کاخ سفید یا دولت رفتند، بیشترین کوشش خود را برای ارائه بهترین پیشنهاد انجام می دادند. ولی به جایی می رسید که دیگر سرمایه سیاسی شما مصرف شده و معین است که رئیس جمهور نمی خواهد به توصیه ها گوش دهد.

وی با بیان اینکه استعفانامه خود را از مدت ها پیش تنظیم نموده بود، گفت: تیر آخر نیز، ایده رئیس جمهور (ترامپ) برای دعوت کردن از طالبان به کمپ دیوید جهت امضای توافق صلح افغانستان (در سپتامبر 2019) بود، که به نظرم توافق بدی بود. به نظرم رئیس جمهور سیاست اشتباهی را در پیش گرفته بود.

بولتون در بخش دیگری از صحبت های به موضوع ایران نیز پرداخته و مدعی شد سیاست چهارده ماه اول دولت ترامپ در قبال ایران، تفاوت چندانی با سیاست باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا نداشت.

وی با بیان اینکه در زمان پیوستنش به تیم ترامپ در آوریل 2018، آمریکا هنوز در توافق هسته ای ایران بود، تصمیم ترامپ به خروج از برجام را شادترین لحظه زمان حضور در دولت ترامپ توصیف نموده و به طنز گفت که بهتر بود همان موقع استعفا می داد.

مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه ترامپ سیاست تند خود علیه ایران را زیر پا گذاشت، اضافه نمود: ما فشار عظیمی به ایران وارد کردیم اما در واپسین روزهای فعالیت کاری من، ترامپ هنوز هم به دنبال آن توافق بود، می خواست با ایرانی ها دیدار کند.

بولتون سپس گفت: سیگنال های درهم ترامپ، باعث شد آن تغییری که می خواهیم در تهران رخ دهد، بسیار بسیار سخت گردد، اگر نگوییم غیرممکن.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در مصاحبه ای با فاکس نیوز در پاسخ به این سوال که چرا دموکرات ها نیز تصمیم وی برای نوشتن کتاب جدیدش را غیروطن پرستانه دانستند، گفت: من نمی گویم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا باید استیضاح می شد. من می گویم ترامپ رفتارهای بسیار بد و غیرقابل قبولی داشت که البته همه آنها سزاوار استیضاح نبودند. حقیقت این بود که دموکرات ها استراتژی را دنبال می کردند که مستقیم به یک چاه ختم می شد.

بولتون همچنین این مساله را رد کرد که با سوزاندن تمامی یادداشت هایی که در جریان تصدی اش در این پست دریافت می کرد، قانون سوابق ریاست جمهوری را نقض نموده است.

وی گفت: به نظر من اینها سوابقی نیستند که باید بایگانی و حفظ می شدند. مقامات بسیار دیگری نیز همین روش را دنبال نموده اند.

بولتون اضافه نمود: من حافظه بسیار خوبی دارم و همین موهبت به من اجازه داد تا یک کتاب 500 صفحه ای پر از جزئیات و نقل قول ها بدون احتیاج به تکیه بر سوابق ریاست جمهوری بنویسم.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا شرح داد که معمولا آخر هفته ها از شر یادداشت هایی که در طول هفته دریافت نموده بود، خلاص می شد و آنها را می سوزاند اما هرگز هیچ کدام از یادداشت هایی را که دریافت نموده بود از کاخ سفید خارج ننموده است.

بولتون همچنین از مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا انتقاد کرد؛ فردی که به گفته بولتون علی رغم آنکه با مواضع ترامپ درباره چین، ایران و بسیاری از مسائل دیگر موافق نبود، اما تنها کسی بود که از دیدگاه های ترامپ حمایت می کرد تا در حقیقت بتواند به خودش و جایگاهش یاری کند.

وی گفت: فکر می کنم آینده سیاسی پمپئو شدیدا به دولت ترامپ گره خورده است.

کتاب بولتون تحت عنوان اتاقی که در آن رخ داد: خاطراتی از کاخ سفید روز سه شنبه منتشر شد. این کتاب شامل خاطرات مفصلی از مذاکرات مهمی که بولتون در آنها شرکت داشت و همچنین محتوای گفت وگوهای محرمانه ای که وی در بازه زمانی 2018 تا 2019 میلادی شاهد آن بود، می باشد.

ترامپ در سپتامبر سال 2019 میلادی بولتون را به خاطر اختلاف نظرها درباره طیف وسیعی از موضوعات اخراج کرد.

310 310

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2806

به "بولتون:شادترین لحظه عمرم مربوط به ایران بود، آینده پمپئو در خطر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون:شادترین لحظه عمرم مربوط به ایران بود، آینده پمپئو در خطر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید