واشنگتن فری بیکن: واکنش آمریکا به پرتاپ ماهواره ایران چه خواهد بود؟

به گزارش مجله بای بلاگ، فارس نوشت: یک نشریه آمریکایی به نقل از یک مقام آگاه دولت ترامپ گزارش کرد که واشنگتن در صدد است به امید وادار کردن ایران به بازگشت به میز مذاکرات جامع، فشار حداکثری به جمهوری اسلامی را افزایش دهد.

واشنگتن فری بیکن: واکنش آمریکا به پرتاپ ماهواره ایران چه خواهد بود؟

نشریه آمریکایی واشنگتن فری بیکن در گزارشی به تلاش های جدید دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای اجرا و گسترش کارزار فشار حداکثری بر ایران در پی پرتاب نخستین ماهواره نظامی ایران به فضا اشاره کرد.

یکی از مقام های ارشد دولت ترامپ به واشنگتن فری بیکن گفت که کاخ سفید به افزایش فشارهای اقتصادی به ایران تا زمانی ادامه می دهد که این کشور به میز مذاکرات جامع بازشود.

این مقام دولت ترامپ در حالی چنین اظهاراتی را مطرح کرده است که کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ به ایران تا به امروز نه تنها نتیجه ای نداشته بلکه ایران را وادار کرده تا به دنبال بدعهدی های اعضای اروپایی برجام، در جهت کاهش برخی از تعهداتش ذیل این توافق هسته ای گام بردارد.

طبق این گزارش، مقام های آمریکایی در حال بررسی گزینه های مختلفی برای ادامه فشار حداکثری به ایران هستند که شامل تحریم هایی علیه ایران به دلیل حمایت از گروههای مقاومت در عراق، یمن، سوریه و لبنان می شود.

این گزارش ادامه داد که از دیگر تلاش های واشنگتن برای اعمال فشار حداکثری به تهران می توان به تلاش های اخیر واشنگتن در سازمان ملل برای تمدید تحریم های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

مقام آگاه دولت ترامپ به این نشریه آمریکایی گفت: رئیس جمهور آمریکا به صراحت این مسئله را روشن کرده که ایالات متحده به اجرا و گسترش فشار حداکثری (علیه ایران) ادامه می دهد تا هزینه هایی را به رفتارهای بد ایران تحمیل کند تا این رژیم وارد مذاکرات جامع شود.

طبق این گزارش، افزایش فشارهای آمریکا به ایران درست کمتر از یک هفته بعد از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی نور به فضا اجرا شده است. پرتاب نخستین ماهواره نظامی ایران به فضا گام مهمی در برنامه موشک بالستیکی ایران محسوب می شود.

طبق آنچه که در این گزارش آمده است، ماههاست که دولت ترامپ در پشت پرده در سازمان ملل برای عدم لغو تحریم های تسلیحاتی ایران تلاش می کند و در هفته های اخیر تلاش های خود را برای تمدید این تحریم ها تشدید کرده است.

علیرغم آنکه بسکمک از کارشناسان و مقام های جهان و حتی نمایندگان کنگره آمریکا به تأثیرات منفی تحریم های آمریکا بر آسیبی که به مردم ایران در شرایط فعلی شیوع کرونا تأکید دارند، مقام آمریکایی دولت ترامپ در ادامه به واشنگتن فری بیکن در خصوص تحریم های ضدایرانی آمریکا گفت: تحریم های آمریکا بر کمک های قانونی انساندوستانه همچون غذا، دارو و تجهیزات پزشکی تأثیر نمی گذارد. رئیس جمهور از مردم ایران که مدتهاست رنج کشیده اند، حمایت می کند و به همین دلیل است که ایالات متحده یک کانال انساندوستانه از طریق سوئیس برای تحویل شفاف کمک های بشردوستانه ایجاد کرده است.

وی با اینحال ادامه داد که رژیم ایران همچنان حاضر به پذیرش پیشنهادات کمک های ایالات متحده آمریکا در زمینه کروناویروس نیست.

مقام های سابق دولت باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا و همپیمانان آنها مکرراً در رسانه ها خواستار کاهش تحریم های دولت ترامپ علیه ایران در شرایط فعلی شیوع کرونا شده اند و تأکید کرده اند که این تحریم ها عملکرد تهران در مقابله مناسب با کرونا را تضعیف می کند.

در مقابل نیز، 50 تن از مقام های سابق دولت آمریکا در نامه ای از کاخ سفید درخواست کردند تا فشارهای حداکثری به ایران را ادامه دهد و مارک دوبوویتز مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی که از حامیان افزایش فشار حداکثری دولت ترامپ به ایران است به واشنگتن فری بیکن گفت که هم اکنون زمان کاهش تحریم های ایران نیست.

وی با تکرار اتهامات مقام های آمریکایی علیه ایران گفت: راستا بیمار رژیم ایران به سوی تسلیحات هسته ای و موشک های بالستیک بین قاره ای و تشدید فعالیت های خطرناک و تحریک آمیز باید مسدود شود.

دوبوویتز ادامه داد: زمان آن است که قبل از آنکه تهران برای دستیابی به سلاح های پیشرفت و توسعه برنامه هسته ای خود از بندهای غروب مرتبط با برجام بهره گیرد، آمریکا از طریق بازگشت سریع تحریم های سازمان ملل (مکانیسم ماشه)، کارزار فشار حداکثری را افزایش دهد.

بندهای غروب آفتاب، بندهایی از توافق هسته ای هستند که محدودیت های تعریف شده بر فعالیت های هسته ای ایران ذیل آنها، پس از مدت زمانی تعیین منقضی می شوند.

مدت ها است که مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا تلاش دارد تا تحریم های تسلیحاتی ایران را تمدید کند، با اینحال، کارشناسان می گویند آمریکا از آن جهت که اردیبهشت ماه سال 1397 از برجام خارج شده جزء طرف های مشارکت کننده در برجام نیست و نمی تواند از بندهای این توافق برای تمدید تحریم ها علیه ایران استفاده کند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز گذشته (دوشنبه) طرح آمریکا برای فعالسازی مکانیسم ماشه را رد کرد و گفت که واشنگتن باید رؤیاپردازی خود را کنار بگذارد.

23310310

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1966

به "واشنگتن فری بیکن: واکنش آمریکا به پرتاپ ماهواره ایران چه خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن فری بیکن: واکنش آمریکا به پرتاپ ماهواره ایران چه خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید