تحویل داروی بیماران سرطانی از سوییس به ایران

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرگزاری صدا و سیما نوشت: سخنگوی دولت سوییس اظهار داشت یک شرکت داروسازی سوییسی داروهای ضد سرطان به ایران تحویل داد.

تحویل داروی بیماران سرطانی از سوییس به ایران

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، یک سخنگوی دولت سوییس، روز پنجشنبه خاطرنشان کرد: یک شرکت داروسازی سوییسی با استفاده از سامانه ای که امکان تحویل اقلام بشردوستانه را به ایران -که از تحریم های شدید آمریکا به شدت آسیب دیده است- امکانپذیر می نماید، داروهای ضد سرطان به ایران تحویل داد.

نادین ماتیس، سخنگوی وزیر مشاور اقتصاد سوییس گفت: در این چارچوب، داروهایی که برای درمان عوارض جانبی انتقال خون بیماران سرطانی استفاده می گردد، تحویل داده شد. وی بدون اشاره به تاریخ تحویل و مقدار این محموله گفت: تحویل محموله دارویی براساس توافق تجاری بشردوستانه که اوایل سال جاری، آمریکا با آن موافقت کرد، صورت گرفت. شرکت های سوییسی که در زمینه های دارویی، پزشکی و غذایی فعالیت دارند می توانند به وسیله این سامانه پرداخت به ایران، یاری ارسال نمایند. از زمانی که آمریکا در سال 2018، از توافق بین المللی درباره برنامه هسته ای ایران استعفا داد، این کشور، تحت تحریم های شدید آمریکا قرار گرفته است.

ماتیس گفت: اجرای ساز و کار پرداختی اس اچ تی ای SHTA (توافق تجاری بشردوستانه سوئیس) پیشرفت نموده و شمار بسیاری از شرکت ها هم اکنون برای تحویل کالا به ایران مجازند. نخستین پرداخت، پیش از این، در 27 ژانویه مجاز شد و به طور آزمایشی و به وسیله تحویل دارو به ایران از طرف یک شرکت سوییسی انجام گرفت. بنابر اعلام وزارت بهداشت ایران ، این کشور 500 هزار بیمار سرطانی دارد. در ایران ، سالانه 30 هزار نفر براثر سرطان جان خود را از دست می دهند و سرطان، دومین بیماری است که بیشترین شمار مرگ و میر را دارد.

23311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3477

به "تحویل داروی بیماران سرطانی از سوییس به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل داروی بیماران سرطانی از سوییس به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید