ترانزیت 6 میلیارد دلاری به وسیله مرزهای کردستان

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/کردستان استاندار کردستان گفت: مرزی بودن یکی از ظرفیت های استان کردستان است که سالانه 6 میلیارد دلار ترانزیت از این طریق صورت می گیرد.

ترانزیت 6 میلیارد دلاری به وسیله مرزهای کردستان

به گزارش خبرنگاران، عبدالمحمد زاهدی، شامگاه پنج شنبه(13 آبان) در جلسه شورای توسعه استان کردستان، اظهار کرد: کردستان یکی از استان های توسعه نیافته کشور است که علیرغم کوشش های دولت ها بعد از تشکیل این نظام برای برطرف این عقب ماندگی ها، هنوز به صندلی شایسته دست پیدا نکرده است.

وی اضافه نمود: مهمترین برنامه من در کردستان از ابتدای خدمت در این استان، توسعه کردستان بوده است که هنوز هم بر این اصل پایبندم چون بر این باورم که کردستان شایستگی و ظرفیت لازم برای توسعه را دارد.

استاندار کردستان مطرح نمود: قبل از پیروزی انقلاب و همچنین سال ها پس از پیروزی، امکان سرمایه گذاری در کردستان فراهم نبوده است، اما خوشبختانه امروز شاهد سرمایه گذاری های خوبی در استان هستیم و اکنون 5 سرمایه گذار خارجی در استان فعال هستند.

وی اظهار داشت: یکی از مباحثی که به عنوان یک اصل اساسی فرهنگی بر آن تاکید داشته ام، مطرح کردن گفتمان توسعه در بین عامه مردم و نخبگان است که به همین دلیل نیز مرکز هم اندیشی توسعه کردستان راه اندازی و در آن نشست های متعددی برگزار گردید که از نظرات کارشناسان در تصمیم گیری ها استفاد می گردد.

زاهدی ضمن اینکه آموزش نیروی انسانی را از دیگر مسائلی دانست که در کردستان باید مورد توجه قرار می گرفت، بیان نمود: آموزش نیروی انسانی در گذشته نیز در کردستان اجرا شده، اما این آموزش ها با جهت گیری توسعه نبوده است و این نوع آموزش مورد توجه نهاده شد و نتیجه آن ایجاد نگرش توسعه ای در بین کارشناسان و مردم استان است.

وی در ادامه با اشاره به آموزش های اجرا شده برای مدیران و کارشناسان در کردستان، اضافه نمود: در سال 94، حدود 18 دوره با 10 هزار و 229 نفر ساعت دوره آموزشی و در امسال نیز 8 دوره با پنج هزار و 826 نفر ساعت دوره آموزشی برگزار گردیده است که در این زمینه جزء استان های برتر کشور بوده ایم.

استاندار کردستان به ظرفیت های استان در زمینه های مختلف معدن، کشاورزی، گردشگری و طبیعی اشاره نمود و اضافه نمود: مرزی بودن یکی از ظرفیت های استان است که سالانه 6 میلیارد دلار ترانزیت به وسیله آن صورت می گیرد.

وی در ادامه IT و ICT را از دیگر ظرفیت های استان مطرح نمود و مشارکت 56 درصدی مردم این استان در سرشماری اینترنتی را اثباتی برای این مدعا دانست.

زاهدی به توافق استانداری کردستان با وزارت کار و ارتباطات برای اجرای طرحی در حوزه IT و ICT در استان اشاره و اظهار داشت: با انجام این مهم برای 6 هزار نفر در استان به طور مستقیم و 18 تا 24 هزار نفر نیز به طور غیرمستقیم شغل ایجاد می گردد.

وی ادامه داد: متاسفانه توان پیمانکاری در کردستان برای پروژه های بزرگ هنوز به وجود نیامده است که با سپردن پروژه های بزرگ به آنها می توان این نقص را جبران کرد.

استاندار کردستان در خاتمه با اشاره به انتقال آب کردستان به سایر استان ها، اعلام کرد: علیرغم دارا بودن زمین های بسیاری در کردستان که قابلیت تبدیل شدن به اراضی آبی را دارند، آب موجود در استان به سایر استان ها انتقال داده می گردد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 891

به "ترانزیت 6 میلیارد دلاری به وسیله مرزهای کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترانزیت 6 میلیارد دلاری به وسیله مرزهای کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید