تصویب بیش از 113 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی برای واحد های فناور طی 9 ماهه نخست سال جاری

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس پارک علم و فناوری گلستان از تصویب 113 میلیارد و 630 میلیون ریال تسهیلات حمایتی به وسیله مجموعه پارک به واحد های فناور استان طی 9 ماهه نخست سال جاری اطلاع داد.

تصویب بیش از 113 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی برای واحد های فناور طی 9 ماهه نخست سال جاری

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، مهدی غفاری، رئیس پارک علم و فناوری گلستان از افزایش 6 برابری تسهیلات حمایتی پرداختی به واحد های فناور در 9 ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته اطلاع داد و گفت: این تسهیلات از محل پارک و بخش قابل توجهی از آن با حمایت بخش خصوصی به ویژه صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان برای هسته ها و واحد های فناور به تصویب رسیده است.

غفاری تنوع بخشی در تأمین اقتصادی شرکت های فناور و دانش بنیان را یکی از برنامه های پارک های علم و فناوری گلستان در سال 1400 عنوان نمود و گفت: یکی از اهداف ما ارائه تسهیلات و خدمات اقتصادی در اشکال مختلف به واحد های فناور می باشد که طی 9 ماهه نخست امسال به رقم قابل توجه 113 میلیارد و 630 میلیون ریال حمایت اقتصادی از واحد های فناور و دانش بنیان رسیدیم.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان توضیح داد: امیدواریم تا انتها امسال بتوانیم تا مبلغ 150 میلیارد ریال اعتبارات حمایتی تصویب و در اختیار واحد های فناور و استارتاپ ها قرار دهیم.

وی در ادامه از عضویت 143 هسته و واحد فناور در مجموعه پارک علم و فناوری گلستان اطلاع داد و گفت: در 9 ماهه نخست امسال تعداد 26 هسته و واحد فناور در مرکز رشد گرگان، 8 هسته و واحد فناور در مرکز رشد شرق استان و 6 شرکت در امور موسسات پارک علم و فناوری گلستان جذب و پذیرش شده اند.

غفاری اظهار داشت: علاوه بر 143 شرکت عضو پارک، تعداد 16 هسته و واحد فناور نیز در مراکز نوآوری فنی و حرفه ای شهرستان گرگان و ترکمن مستقر هستند که سهم هر مرکز از این تعداد، 8 شرکت است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان در انتها با اشاره به نقش و اهمیت شرکت های دانش بنیان در زیست بوم فناوری و نوآوری استان، بیان داشت: در حال حاضر تعداد 46 شرکت دانش بنیان در استان گلستان فعالیت دارند که از این تعداد، 24 شرکت دانش بنیان عضو پارک علم و فناوری گلستان هستند که در زمینه های کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی، پزشکی، تجهیزات پزشکی و داروسازی، آی تی، شیمی، الکترونیک، مکانیک و صنایع غذایی فعالیت می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8653

به "تصویب بیش از 113 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی برای واحد های فناور طی 9 ماهه نخست سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب بیش از 113 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی برای واحد های فناور طی 9 ماهه نخست سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید