جنجال برسر یک فرمان اجرایی دیگر ترامپ

به گزارش مجله بای بلاگ، ائتلافی از ایالات، نواحی، و شهرهای آمریکا به همراه ائتلاف دیگری از گروه های فعال حقوق مدنی و مهاجران از دونالد ترامپ به خاطر فرمان اجرایی اخیرش در مورد بازترسیم حوزه های انتخابیه کنگره که شامل اتباع غیرقانونی در این کشور نشده، شکایت کردند.

جنجال برسر یک فرمان اجرایی دیگر ترامپ

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در شکایت های این گروه ها که در دادگاهی فدرال در منهتن ثبت شد، سندی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چند روزپیش در این خصوص امضا نموده تبعیض آمیز و مغایر با قانون اساسی عنوان شده است.

لتیسیا جیمز، دادستان کل نیویورک که رهبری ائتلاف دربرگیرنده 21 ایالت دیگر و بیش از 12 شهر و ناحیه دیگر را به عهده دارد در بیانیه ای مطرح نمود، یادداشت امضا شده توسط ترامپ جدیدترین مورد از فهرست بلندبالای بیانیه ها و کارهای ضد مهاجرتی اجرا شده توسط او از زمان شروع اولین کمپینش برای ریاست جمهوری است. این یک تاکتیک انتخاباتی دیگر به هدف تحریم پایگاه حامیانش با محروم ساختن مهاجران از حقوق انسانی و استفاده از آنها به عنوان سپر بلای شکست های او به عنوان رهبر کشور است.

شکایت دیگر نیز از سوی اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا، اتحادیه آزادی های مدنی نیویورک و همچنین اتحادیه آزادی های مدنی تگزاس به همراه شرکت حقوقی آرنولد اند پورتر به عنوان نماینده چند گروه شکایت کننده دیگر از جمله ائتلاف مهاجرت نیویورک، کمیته مبارزه با تبعیض آمریکایی-عربی و چند گروه دیگر مطرح شده است.

زمانی که ترامپ فرمان مناقشه برانگیز مذکور را امضا کرد گفت، لحاظ کردن افراد حاضر به صورت غیر قانونی در آمریکا در این طرح باعث به وجود آمدن مشوقهای انحرافی و تضعیف نظام دولتی کشور خواهد شد.

منتقدان این فرمان ترامپ می گویند قانون اساسی آمریکا الزام نموده که هر شخصی در این کشور به حساب بیاید.

هر 10 سال یک بار سهمیه کرسی های مجلس نمایندگان آمریکا بر اساس تعداد جمعیت تعیین شده توسط سرشماری مجددا تغییر می نماید. عدم در نظر دریافت گروه هایی از مردم در این تغییر سهمیه بندی بر فرایند بازترسیم حوزه های انتخابیه تاثیر می گذارد.

قبلا ترامپ کوشش نموده بود به سرشماری یک سوال درباره شهفرایندی اضافه کند اما بعدا منتقدان با آن برخورد کردند و دادگاه عالی آمریکا جلوی اضافه کردن این پرسش را گرفت.،ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3443

به "جنجال برسر یک فرمان اجرایی دیگر ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال برسر یک فرمان اجرایی دیگر ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید