خبرنگاران انتقاد شهردار نیویورک از ترامپ:اگر اقدام نکنید مردم می میرند

به گزارش مجله بای بلاگ، نیویورک- خبرنگاران- شهردار نیویورک از عملکرد ترامپ در مهار گسترش ویروس جدید کرونا انتقاد کرد و گفت اگر اقدامی انجام ندهید، مردم خواهند مرد.

خبرنگاران انتقاد شهردار نیویورک از ترامپ:اگر اقدام نکنید مردم می میرند

بیل دی بلاسیو روز یکشنبه در نطق مطبوعاتی خود پیش بینی وحشتناکی کرد و اضافه نمود اگر رئیس جمهوری ترامپ نسبت به شیوع ویروس کرونا اقدام فوری انجام ندهد، هزینه آن جان های مردم خواهد بود.

آمارها نشان می دهد ایالت نیویورک تا به امروز 15 هزار و 168 مورد مبتلا به کرونا شناسایی نموده اند که تقریبا دوم سوم آن یعنی بیش از 9 هزار نفر در شهر نیویورک قرار دارند.

به این خاطر، شهر به حالت تعطیل درآمده است و شهردار نیویورک می گوید انتظار ندارد به زودی، شرایط به حالت عادی بازگردد.

دی بلاسیو تاکید نمود این یک واقعیت است، شرایط تنها بدتر می گردد. بی اقدامی ترامپ، توانایی شهر را برای معالجه تعداد زیاد بیماران مختل نموده است. رئیس جمهوری آمریکا از نیویورک است و برای یاری به زادگاه خود هیچ کاری انجام نمی دهد.

وی گفت که خواهان اعزام ارتش به خارج از کشور شده است و ترامپ نیز باید از قانون فراوری دفاع استفاده کند تا دستگاه های تنفس برای بیماران مبتلا به این بیماری ساخته گردد.

این اظهارات دی بلاسیو پس از آن مطرح می گردد که ترامپ صبح یکشنبه در صفحه توئیتری خود نوشت ما با ایالت ها و فرمانداران بسیار خوب همکاری می کنیم.

اما شهردار نیویورک معتقد است نیروهای نظامی که آموزش های لازم برای امداد پزشکی را دریافت نموده اند باید به محل هایی که این بحران عمیق است همچون نیویورک، اعزام شوند. آنها بهترین سازماندهی لجستیکی را در کشور در اختیار دارند.

دی بلاسیو ترامپ را از اینکه ارتش را در پایگاه های نظامی محصور نموده است، مورد سرزنش قرار داد.

شرایط بحرانی در ایالت های آمریکا به خوبی نشان می دهد دولت فدرال آمریکا در تصمیم گیری برای کاهش بحران ناشی از ویروس کرونا ضعیف بوده و حتی قادر نیست در داخل کشور تجهیزات مورد احتیاج را فراهم سازد.

این شرایط روشن می نماید که ادعای ترامپ و مایک پمپئو وزیر خارجه جنگ طلب وی مبنی بر آمادگی برای یاری به ایران در حد لفظ است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی هم روز یکشنبه به اظهارات چندباره مقام های آمریکایی مبنی بر آمادگی برای ارسال یاریهای دارویی و درمانی در صورت درخواست ایران اشاره کردند و گفتند: صحبتهای آمریکایی ها جزو حرف های بسیار عجیب است زیرا اولاً خودشان دچار کمبود شدید دارو و تجهیزات پیشگیری از بیماری هستند و بعضی مسئولانشان صراحتاً از این کمبودهای وحشت آور سخن به میان آورده اند، بنابراین آنها اگر امکاناتی دارند به مردم خودشان برسند.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1349

به "خبرنگاران انتقاد شهردار نیویورک از ترامپ:اگر اقدام نکنید مردم می میرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتقاد شهردار نیویورک از ترامپ:اگر اقدام نکنید مردم می میرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید