خبرنگاران بیش از 15 درصد هدف صادرات غیرنفتی تحقق یافت

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران- خبرنگاران- آنالیز ارزش صادرات غیرنفتی در دوره سه ماهه نخست سال جاری، گویای دستیابی به بیش از 15 درصد از هدف پیش بینی شده برای سال جاری داشته و این درحالی است که تمرکز روی کشورهای دوست و همسایه قرار گرفته است.

خبرنگاران بیش از 15 درصد هدف صادرات غیرنفتی تحقق یافت

گزارش روز آدینه خبرنگار مالی خبرنگاران، بر پایه جداول آماری وزارت صنعت حاکی است، بر اساس برنامه ریزی اجرا شده سال جاری ارزش صادرات غیرنفتی باید به رقم 41 میلیارد دلار برسد که در سه ماهه نخست سال جاری 6 میلیارد و 300 میلیون دلار تحقق یافت.

بخش معدن با سهم یک چهارمی

انتظار می رود بخش معدن و صنایع معدنی سال جاری حدود یک چهارم ارزش صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص دهد، اما سیاست های تشویقی توسعه صادرات در زمینه های فولاد، مس و آلومینیوم می تواند دستیابی به ارقام فراتر از برنامه را به دنبال داشته باشد.

مرور کارنامه صادرات غیرنفتی در دوره سه ماهه ابتدایی سال جاری گویای آن است که علاوه بر محصولات پتروشیمی و داروی انسانی، سیمان، شمش آلومینیوم، شیشه جام، فولاد خام (میانی)، کاتد مس، کاشی و سرامیک و فراوریات فولادی که همگی در شمار کالاهای صنایع معدنی محسوب می شوند، با وجود محدودیت های مختلف به ویژه مسائل ناشی از کرونا به بازارهای صادراتی راه یافتند.

دستیابی به استخراج بیش از 500 میلیون تنی مواد معدنی

سیاست وزارت صنعت برای سال جاری رشد 30 درصدی استخراج مواد معدنی نسبت به سال گذشته است که تحقق این مهم به منزله رکوردشکنی در زمینه استخراج مواد معدنی پس از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی است.

آمارهای مورد آنالیز در دوره 97- 1392 نشان می دهد که متوسط استخراج مواد معدنی 400 میلیون تن است. ضمن اینکه پارسال 410 میلیون تن انواع مواد معدنی استخراج شد.

اکنون حدود 60 تا 65 درصد مواد معدنی استخراجی کشورمان را مصالح ساختمانی تشکیل می دهد.

فعال سازی هزار معدن غیرفعال

وزارت صنعت، معدن و تجارت میخواهد، سال جاری حدود هزار معدن غیرفعال کشور را به چرخه فراوری متصل سازد و افزون بر 22 درصد از مجموع معادن غیرفعال کشور، فعالیت خود را از سرگیرند و این مهم یکی از محورهای سال 99 است.

شمار معادن غیرفعال کشور، پیش از این چهار هزار و 400 معدن اعلام شده و در چارچوب فعال سازی معادن کوچک مقیاس با پشتیبانی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی این برنامه در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگاران، ایران با کشف 68 نوع ماده معدنی از نظر تنوع در بین 10 کشور شاخص دنیا قرار گرفته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3693

به "خبرنگاران بیش از 15 درصد هدف صادرات غیرنفتی تحقق یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 15 درصد هدف صادرات غیرنفتی تحقق یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید