خبرنگاران حدود 50 درصد آزمایش افراد مشکوک به کرونا در قم مثبت است

به گزارش مجله بای بلاگ، قم - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به این که طی روزهای اخیر تعداد بیماران مبتلابه کرونا در استان سیر صعودی داشته است گفت: 40 تا 50 درصد آزمایش های صورت گرفته از افراد مشکوک نیز مثبت است.

خبرنگاران حدود 50 درصد آزمایش افراد مشکوک به کرونا در قم مثبت است

محمدرضا قدیر روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم گفت: مطابق پژوهش های مهمی که به تازگی اجرا شده ویروس کرونا دچار جهش شده و همین عامل نیز باعث نفوذ بیشتر آن شده است.

وی ادامه داد: به رغم این شرایط میزان مرگ ومیر ناشی از کرونا در قم رشد قابل توجهی نداشته و منحنی شیوع و درگیری نیز با منحنی مرگ فاصله قابل توجهی دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم دقت نظر در اعمال محدودیت ها را ضروری برشمرد و گفت: قم در حال حاضر به مرحله هشدار رسیده و با این فرایند فعلی ممکن است هفته آینده شرایط آن قرمز گردد.

قدیر یادآور شد: هم اکنون سه شهر مجاور قم یعنی تهران، اراک و کاشان در شرایط های قرمز و نارنجی قرار دارند، و در شرایطی که ویروس در حال چرخش است و استان های هم جوار نیز قرمز هستند، امکان زرد نگه داشتن قم وجود ندارد.

قدیر؛ آیین های عزا و عروسی و مسافرت را سه عامل عمده و اصلی شیوع کرونا در استان ذکر کرد و گفت: وظیفه ما در نظام بهداشت و درمان اعمال پروتکل های بهداشتی است و کار خود را نیز انجام می دهیم، ولی احتیاج به حمایت دستگاه های دیگر داریم.

وی استفاده از ماسک را 90 درصد در پیشگیری از بیماری فوق موثر دانست و گفت: نرخ استفاده از ماسک در اماکن عمومی قم 50 درصد و در اداره ها 70 درصد است.

ویروس کرونا، موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین خاطرنشان کرد.

شهفرایندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و ت کمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3368

به "خبرنگاران حدود 50 درصد آزمایش افراد مشکوک به کرونا در قم مثبت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حدود 50 درصد آزمایش افراد مشکوک به کرونا در قم مثبت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید