خبرنگاران 13میلیارد دلار طرح در مناطق آزاد آماده سرمایه گذاری بین المللی است

به گزارش مجله بای بلاگ، کیش - خبرنگاران - دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه مالی گفت: در چهار منطقه آزاد تجاری کشور 6 طرح به ارزش 13میلیارد دلار آماده جذب سرمایه گذاری بین المللی است.

خبرنگاران 13میلیارد دلار طرح در مناطق آزاد آماده سرمایه گذاری بین المللی است

به گزارش خبرنگاران، حمید رضا مومنی چهارشنبه شب در نشست شورای معاونان سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به سند همکاری اقتصادی بین ایران و جین گفت: مناطق آزاد کشور می توانند با تدوین برنامه های، کوتاه ، میان و بلند مدت در حوزه های مختلف با اولویت های متعدد برای اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی از این قرارداد استفاده نمایند.

وی افزود: مناطق آزاد در تمام دستگاه های اجرایی کشور صندلی خوبی را به خود اختصاص داده و اکنون 6 طرح عظیم در مناطق آزاد قشم، ماکو، چابهار و کیش به ارزش 13 میلیارد دلار آماده جذب سرمایه گذاری های بین المللی است.

پیشرفت و توسعه مناطق آزاد کشور با اصلاح ساختار سازمانی

مشاور رییس جمهوری، اطلاعات و فناوری و تامین منابع اقتصادی را از اولویت های مناطق آزاد کشور در اصلاح ساختار سازمانی خاطرنشان کرد و افزود: در حوزه اطلاعات و فناوری گزینش مدیران متخصص و فنی درجهت تقویت و پیشرفت این مناطق لازم است.

مومنی در مورد اصلاح بودجه و ساختار سازمانی نیز گفت: مناطق آزاد کشور باید بر اساس رویکرد، ماموریت ها و وظایف خود نسبت به پیشبرد اهداف معین شده گام های موثری بردارند و در این ارتباز به روزرسانی روش های تامین منابع اقتصادی یکی از شاخص های مهم برای پیشرفت مناطق آزاد کشور است.

حجم سرمایه گذاری در کیش 23 درصد افزایش یافت

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه از افزایش 23درصدی حجم سرمایه گذاری ریالی این منطقه در سال گذشته خبرداد و افزود: فرایند فعالیت طرح های مختلف در جزیره کیش با انجام تدابیری همچون تبدیل تمام پفراینده های سرمایه گذاری به یک فایل الکترونیکی تسهیل می گردد.

داریوش سلیمی افزود: این امر مهم سبب شد طرح هایی که فعالیت آنها متوقف شده بود در زمان معین معین تکلیف شوند.

سلیمی آنالیز تعداد قرارداد ها و الحاقیه طرح های فعال و نیمه فعال در جزیره کیش از اقدامات مهم در معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری در سال گذشته است گفت: تا کنون در این منطقه حدود 450 قرارداد به امضا رسیده که 380 مورد آن فعال و 70 مورد نیز غیرفعال است.

وی یادآور شد: از ابتدای سال گذشته تا کنون 200 جلسه برای ساماندهی طرح های عمرانی در سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شده است.

کیش 65 طرح عمرانی در حال انجام دارد

سرپرست معاونت عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش نیز از افزایش 100 درصدی عملکرد معاونت عمرانی وزیر بنایی سازمان درسال 99در زمینه جذب بودجه عمرانی مصوب نسبت به سال 98 اطلاع داد و گفت: این جزیره هم اکنون 65 طرح عمرانی در حال انجام دارد.

علی عرب افزود: پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش از مهمترین طرح های عمرانی منطقه آزاد کیش بوده که اکنون با با بیش از 80 درصدپیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد کیش با 10 هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی 32 درصد بودجه کل مناطق کشور را به خوداختصاص داده است گفت: توسعه زیر ساخت های فرودگاهی، تکمیل پایانه جدیدفرودگاه، تکمیل باندجنوبی و ارتقاء سیستم روشنایی ، تامین تجهیزات ناوبری و یاری ناوبری وبهره برداری از برج مراقبت جدید از جمله طرح های در حال انجامی این سازمان است.

ضریب اشغال هتل های کیش 12.6 درصد کاهش یافت

معاون توریستی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ضریب اشغال هتل های این جزیره در مقایسه با رقم 65.1 درصد در سال 98 با 12.6 درصد به 52.5 درصد در سال 99 کاهش رسیده که نشانگر کاهش میزان ورود توریست به دلیل اعمال محدودیت ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است.

خسرو نشان افزود: شیوع بیماری کرونا تا به امروز خسارت های زیادی را به کسب و کارهای حوزه توریستی در سطح بین المللی وارد نموده و تقاضای توریستی در سطح دنیا بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان دنیای توریستی (UNWTO) با کاهش 70درصدی روبرو شده است.

وی گفت: در این میان جزیره کیش با کاهش حدود 27 درصدی ورود مسافر و توریست شرایط خوبی را در این بازه زمانی سپری کرد و در مجموع چشم انداز اقتصادی توریستی در سال 1400 در مقایسه با سال 1399 چشم انداز بهتری خواهد بود.

به گزارش خبرنگاران، مومنی برای حضور در شورای معاونان سازمان منطقه آزاد تجاری کیش و بازدید از ترمینال جدید مسافری فرودگاه این جزیره به این منطقه سفر نموده است.

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور عظیم و فارور کوچک است و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده دولت ماموریت دارد این منطقه به محیطی امن، آرام و پاک، برترین مقصد توریستی برای خانواده ها، قطب علمی آموزشی تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوری های نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس تبدیل گردد.

ماموریت این سازمان بر اساس طرح جامع 20 ساله مصوب 1372 شروع شده و حضور سالانه حدود 2 میلیون توریست داخلی و خارجی و سرمایه گذاران متعدد از نشانه های تحقق این طرح است.

جزیره کیش با 92 کیلومتر مربع مساحت و 42 هزار نفر جمعیت در فاصله 18 کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7411

به "خبرنگاران 13میلیارد دلار طرح در مناطق آزاد آماده سرمایه گذاری بین المللی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 13میلیارد دلار طرح در مناطق آزاد آماده سرمایه گذاری بین المللی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید