خبرنگاران 200 میلیارد ریال پارسال در روستاهای سیل زده استان قزوین هزینه شد

به گزارش مجله بای بلاگ، قزوین - خبرنگاران - مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: 200 میلیارد ریال اعتبار از محل بند م ماده 28 مدیریت بحران در روستاهای سیل زده استان قزوین در یک سال گذشته هزینه شد.

خبرنگاران 200 میلیارد ریال پارسال در روستاهای سیل زده استان قزوین هزینه شد

محسن مهدیخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: اعتبار تخصیص داده شده در قالب 98 پروژه عمرانی و جبران خسارت سیل در سطح استان مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه جذب و تخصیص اعتبارات جبران خسارت در حوزه مدیریت بحران استان به طور جدی پیگیری می شود، افزود: از 33 نوع حادثه غیرمترقبه طبیعی و انسانی شناسایی شده در سطح کشور، 26 حادثه در استان قزوین سابقه رخداد داشته که تا به امروز نیز خسارت و تلفات زیادی را نیز در تاریخ منطقه از خود برجای گذاشته است.

این مسوول حوزه بحران شرح داد: به طور اصولی پس از ثبت، ارزیابی و تایید میزان خسارت های وارد شده ناشی از حوادث غیرمترقبه در هر حوزه، گزارش میزان خسارت توسط دستگاه های متولی تایید و در نهایت نیز از سوی این اداره کل جهت پیگیری های لازم و تخصیص اعتبار مورد نیاز برای جبران، به مرکز ارسال می شود.

به گفته مهدیخانی، در سال 98 از 450 میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده به مرکز در نهایت 220 میلیارد ریال به استان تخصیص داده شد و این در حالی است که میزان خسارت های سال 98 ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه در استان قزوین بیش از سال گذشته بوده است.

تخصیص 50 میلیارد ریال برای تعویض و جایگزینی مخازن آب آشامیدنی

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین افزود: با پیگیری های اجرا شده از سوی این اداره کل، 50 میلیارد ریال برای تعویض و بازسازی مخازن آب آشامیدنی فرسوده این استان درخواست شده که تا امروز این مساله محقق نشده است.

وی با بیان اینکه از 50 مخزن آب آشامیدنی فرسوده و مورد نیاز برای جایگزینی روستاهای استان، 27 مخزن به علت فرسودگی نیازمند ترمیم و یا تعویض هستند، تاکید کرد: درخواست این اداره کل برای بازسازی مخازن 130 میلیارد ریال بود که در نهایت 50 میلیارد ریال برای این کار اعتبار در نظر گرفته شد.

یک هزار و 330 میلیارد ریال خسارت سرمازدگی در بخش کشاورزی استان قزوین توزیع شد

مهدیخانی به خسارت های ناشی از سرمازدگی در بخش کشاورزی این استان اشاره کرد و گفت: از سال 96 تا 98 بالغ بر یک هزار و 130 میلیارد ریال و در سال 99 نیز 200 میلیارد ریال برای جبران خسارت های وارد شده در حوزه کشاورزی و در قالب استمهال وام کشاورزان (سررسید وام از اول مهر 96 تا 29 اسفند 99) به استان تخصیص داده شد که این میزان اعتبار در بین 21 هزار کشاورز خسارت دیده توزیع شد.

به گفته وی، بازپرداخت وام ها سه سال به تعویق افتاده و سود و کارمزد آن توسط دولت و از محل همین اعتبار پرداخت شد.

مهدیخانی با اشاره به خشکسالی و تنش های آبی پیش رو، از کشاورزان خواست تا محصولات کشاورزی خود را بیمه کرده و کشت های جایگزین، کم آب بر و روش های نوین آبیاری را جایگزین روش های سنتی کنند.

وی افزود: این در حالی است که براساس قانون، آتش سوزی جزو حوادث غیرمترقبه نبوده و فاقد اعتبارات دولتی است.

11 روستای قزوین درگیر رانش زمین هستند

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به اینکه 11 روستای استان در معرض خطر رانش زمین قرار دارند، گفت: با توجه به شرایط نابسامان روستای خوب کوه در بخش رودبار الموت، اقدامات اولیه برای جا به جایی ساکنان آن اجرا شده است.

وی ادامه داد: در همین رابطه و با همکاری بنیاد مسکن، مراحل آماده سازی مکان جدید در حال انجام بوده و در این رابطه نیز برای هر یک از 17 خانوار این روستا 800 میلیون ریال به صورت تسهیلات بانکی، شامل 300 میلیون ریال به صورت بلاعوض و 500 میلیون ریال نیز با کارمزد 4 درصد در نظر گرفته شده است.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7226

به "خبرنگاران 200 میلیارد ریال پارسال در روستاهای سیل زده استان قزوین هزینه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 200 میلیارد ریال پارسال در روستاهای سیل زده استان قزوین هزینه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید