خبرنگاران 216 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خراسان جنوبی پرداخت شد

به گزارش مجله بای بلاگ، بیرجند - خبرنگاران - مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تمامی غرامت کشاورزان خسارت دیده استان در سال زراعی 97 - 98 به مبلغ 216 میلیارد ریال به بیمه گذاران پرداخت شده است.

خبرنگاران 216 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خراسان جنوبی پرداخت شد

جواد غنچه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: بیشترین مبلغ غرامت با 174 میلیارد ریال مربوط به بخش باغی، 19 میلیارد و 500 میلیون ریال زیربخش دامی و 19 میلیارد و 900 میلیون ریال مربوط به بخش زراعی بوده است.

وی اعلام کرد: در سال زراعی جاری تا سرانجام هفته گذشته 49 هزار و 660 فقره بیمه نامه در استان صادر شد که 33 هزار و 570 فقره بیمه نامه در حوزه باغی، 9 هزار و 240 فقره بیمه نامه دام و چهار هزار و 660 محصولات زراعی و سایر بوده است.

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: تا به امروز 24 هزار و 379 هکتار از سطح باغات، 12 هزار و 745 هکتار محصولات زراعی، 316 هزار راس دام سبک، 38 هزار هکتار منابع طبیعی و 15 میلیون قطعه طیور بیمه شده است.

وی عنوان نمود: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد در بخش دامی 112 درصد، محصولات باغی حدود 105 درصد و طیور 100 درصد بیمه محقق شده است.

غنچه افزود: همچنین در زیربخش محصولات زراعی نیز 73 درصد تعداد بیمه نامه مدت مشابه سال قبل و 50 درصد تعداد بیمه نامه بخش منابع طبیعی محقق شده است.

وی یادآور شد: از نظر تعداد بیمه شده در بخش طیور 109 درصد، دام 103 درصد، سطح بیمه شده باغی 105 درصد، منابع طبیعی 85 درصد و زراعت 66 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل محقق شده است.

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه 100 درصد تعداد بیمه نامه سال قبل تا به امروز صادر شده است گفت: از لحاظ تعداد بیمه نامه تغییری نسبت به مدت مشابه سال قبل ایجاد نشده است.

وی تاکید نمود: خراسان جنوبی از نظر سطح بیمه شده باغات در سطح کشور رتبه هفتم و در بیمه دام نیز مقام سوم را به خود اختصاص داده است.

غنچه گفت: بدون شک بارندگی های هفته اخیر سبب خسارت هایی بر محصولات کشاورزی و دامی شده است.

وی اضافه نمود: بیمه گزاران برای ثبت خسارات وارده به محصولات کشاورزی و دامی بیمه شده خود احتیاجی به مراجعه حضوری به دفاتر بیمه ندارند و می توانند با ورود به سامانه جامع صندوق بیمه کشاورزی و با ثبت اطلاعات هویتی خود در بخش ویژه مشتریان، خسارت وارده را ثبت نمایند و یا تلفنی اعلام خسارت نمایند.

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خراسان جنوبی گفت: همچنین بیمه گزارانی که احتیاج به تمدید بیمه دام های خود دارند نیز می توانند به وسیله سامانه جامع صندوق بیمه کشاورزی، نسبت به تمدید بیمه نامه اقدام نمایند.

وی توضیح داد: افرادی که برای نخستین بار می خواهند دام های خود را بیمه نمایند می توانند به وسیله تماس تلفنی با دفاتر صندوق بیمه کشاورزی شهرستان ها، این کار را انجام دهند و احتیاجی به مراجعه حضوری نیست و پلاک گذاری دام های بیمه شده نیز پس از سرانجام اردیبهشت انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1461

به "خبرنگاران 216 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خراسان جنوبی پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 216 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خراسان جنوبی پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید