در جایگاهی نیستیم که اقدام بیشتری درباره اقدام آمریکا علیه ایران انجام دهیم

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: در پاسخ به پرسش نمایندگان روسیه و چین برای اعلام موضع درباره درخواست آمریکا برای پیشبرد مکانیسم بازگشت تحریم ها علیه ایران اعلام نمود این شورا در جایگاهی نیست که اقدامات بیشتری در این خصوص انجام دهد.

در جایگاهی نیستیم که اقدام بیشتری درباره اقدام آمریکا علیه ایران انجام دهیم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران از فارس، دیان دجانی، رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه شنبه ضمن اشاره به عدم اجماع نظر در این شورا در مورد طرح آمریکا برای بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران گفت که این شورا در جایگاهی نیست که اقدام بیشتری درباره درخواست آمریکا انجام دهد.

رئیس شورای امنیت در پاسخ به پرسش نمایندگان روسیه و چین برای اعلام موضع درباره درخواست آمریکا برای پیشبرد مکانیسم بازگشت تحریم ها علیه ایران بیان کرد این شورا در جایگاهی نیست که اقدامات بیشتری در این خصوص انجام دهد.

او گفت: پس از رایزنی با اعضای این شورا، برای من روشن است که یک عضو شورا موضع خاصی درباره این موضوعات دارد در حالی که شمار زیادی از اعضا نظر متفاوتی دارند.

دجانی افزود: از نظر من، اجماعی در شورا وجود ندارد، این به معنای آن است که شورا در جایگاهی نیست که اقدامات بیشتری انجام دهد.

طبق بندهای 11 و 12 قطعنامه 2231 شورای امنیت، رئیس شورای امنیت ظرف 30 روز بعد از دریافت ابلاغیه کشور شاکی مبنی بر عدم پایبندی اساسی طرف مقابل، باید پیش نویس قطعنامه ای با موضوع ادامه لغو تحریم های ایران ارائه داده و آن را به رأی بگذارد.

آمریکا میخواهد پس از ارائه چنین قطعنامه ای با استفاده از حق وتو، مانع تصویب ادامه لغو شده و موجب گردد که قطعنامه های پیشین و تحریم های مربوطه به صورت اتوماتیک از نیمه شب به وقت گرینویچ سی امین روز پس از دریافت تذکر (یعنی نیمه شب 19 سپتامبر، برابر با 04:30 بامداد 29 شهریورماه) به طور کامل احیا شوند.

با این حال، در متن قطعنامه 2231 این مسئله هم تصریح شده که رئیس شورای امنیت دیدگاه های کشورهای دخیل در موضوع را در نظر خواهد گرفت.

بر همین اساس، پیش از این این مسئله مطرح شده بود با توجه مخالفت های شدید موجود با اقدام آمریکا، رئیس دوره ای شورای امنیت -که در ماه آگوست اندونزی و در ماه سپتامبر نیجر- است، مجبور به ارائه پیش نویس قطعنامه ای با موضوع ادامه لغو تحریم های ایران نخواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3869

به "در جایگاهی نیستیم که اقدام بیشتری درباره اقدام آمریکا علیه ایران انجام دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در جایگاهی نیستیم که اقدام بیشتری درباره اقدام آمریکا علیه ایران انجام دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید