دیپلمات سابق ایتالیایی: روایت آمریکا درباره برجام خلاف واقعیت است

به گزارش مجله بای بلاگ، سفیر سابق ایتالیا در عراق طی یادداشتی در پایگاه اینترنتی میدل ایست آی به سیاست واشنگتن درباره برجام پرداخته و نوشته است: به نظر می رسد بایدن می خواهد این روایت را تحمیل کند که این توافق توسط ایران نقض شده است.

دیپلمات سابق ایتالیایی: روایت آمریکا درباره برجام خلاف واقعیت است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مارکو کارنلوس به سخنرانی روز آدینه جو بایدن در کنفرانس امنیتی مونیخ اشاره نموده که طی آن رئیس جمهور آمریکا سه کشور ایران، روسیه و چین را بزرگترین دشمن کشورش عنوان نمود.

وی نوشت: به نظر نمی رسد آمریکا آماده پذیریش یک دنیا چند قطبی باشد و هنوز فکر می نماید جایگاهش به عنوان یک رهبر دنیای همانند سال های پس از 1945 است.

این دیپلمات ایتالیایی نوشت، اظهارات بایدن برخلاف نظرسنجی سی بی اس است که بر اساس آن 54 درصد آمریکایی ها معتقدند تهدید اصلی برای زندگی آنها داخلی است و تنها هشت درصد به تهدید خارجی اشاره نموده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سفیر سابق ایتالیا هشدار داده که نتیجه محتمل این رویکرد خودسرانه و سرمستانه این است که چین، روسیه و ایران همکاری های خود را در برابر آنچه که آنها کوشش آمریکا برای حفظ رجحان دنیای خود به هر قیمتی می دانند، تشدید می نمایند و عواقب آن ممکن است برای متحدان واشنگتن در آسیا، خاورمیانه و اروپا ناخوشایند باشد.

کارنلوس می افزاید: به نظر می رسد بایدن می خواهد این روایت را تحمیل کند که این توافق توسط ایران نقض شده و بنابرین به ایران بستگی دارد که اول به توافق بازگردد قبل از اینکه آمریکا تحریم ها را بردارد.

این دیپلمات ایتالیای در ادامه تاکید می نماید: اما واقعیت خلاف این روایت است. آمریکا بود که اولین بار توافق را نقض کرد و ایران تنها یک سال بعد تعهدات خود را کاهش داد همانطور که بند 36 توافق اجازه داده است.

خیمه نیوز: خیمه نیوز، با  مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه ...

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6749

به "دیپلمات سابق ایتالیایی: روایت آمریکا درباره برجام خلاف واقعیت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات سابق ایتالیایی: روایت آمریکا درباره برجام خلاف واقعیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید