رسیدن به دانشگاه نسل سوم نیازمند تعاملات بین المللی است

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: رسیدن به دانشگاه های نسل سوم نیازمند یکسری ارتباطات بین المللی است که با همکاری اساتید و دانشجویان محقق می گردد.

رسیدن به دانشگاه نسل سوم نیازمند تعاملات بین المللی است

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حاشیه دومین رویداد بین المللی سه گانه همتایابی بین المللی علمی استارتاپی و نمایشگاهی نانو الیاف که صبح امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار گردید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در برنامه راهبردی دانشگاه به مسئله ارتقای دانشگاه تاکید داریم و کوشش می کنیم تا در بین دانشگاه های نسل سوم قرار بگیریم که یکی از محور های اصلی آن ارتباطات قوی علمی بین المللی است.

وی ادامه داد: ارتباطات قوی در حوزه های علمی جزو اولویت های اصلی کشور است و نانو تکنولوژی یکی از مهمترین شاخصه های توسعه در کشور به حساب می آید به همین دلیل دانشگاه امیرکبیر نیز کوشش نموده تا در این حوزه فعالیت مطلوبی داشته باشد.

معتمدی با بیان اینکه برگزاری چنین نشست هایی در راستای توسعه روابط بین المللی دانشگاه است، گفت: برگزاری چنین رویداد هایی یک تجربه خوب به حساب می آید به نحوی که ما در تجربه های قبلی خود دریافته ایم که بسیاری از دانشگاه های دنیا سعی می نمایند ارتباطات بین المللی را از بدنه دانشگاه تشکیل دهند به نحوی که بیشتر اساتید دانشگاه و دانشجویان با یکدیگر تعامل بیشتری دارند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر در همین خصوص ادامه داد: ارتباط بین گروه های داخلی دانشگاه در حوزه های بین المللی باعث می گردد تا زمینه های همکاری بیشتری به وجود آید، شاید بخش های اداری بتوانند کار هایی را انجام دهند، اما تا زمانی که اساتید و دانشجویان وارد عرصه ارتباط نشوند نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

وی توضیح داد: زمانی ارتباطات علمی عمیق شکل می گیرد که همه بخش های دانشگاهی باید با یکدیگر همکاری داشته باشند و به همین دلیل هم ما کوشش کردیم تا رویداد های مختلف بین المللی را برگزار کنیم. این رویداد ها که در بازه های دو تا سه روزه برگزار می شوند علاوه بر تبادل علم به توسعه های همکاری های بین المللی هم منجر خواهد شد که اگر تداوم داشته باشد زمینه بسیاری از پروژه های مشترک بین المللی نیز خواهد بود.

معتمدی در پایان تاکید نمود: فناوری نانو یک علم جدید است و ایران ظرفیت های مطلوبی در این حوزه دارد و دانشگاه به عنوان پل ارتباطی می تواند تعامل گسترده ای را در این حوزه با دنیا ایجاد کند.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 906

به "رسیدن به دانشگاه نسل سوم نیازمند تعاملات بین المللی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسیدن به دانشگاه نسل سوم نیازمند تعاملات بین المللی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید