رهبر کره شمالی به دادگاه احضار شد

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران، شماری از اتباع فراری کره شمالی، با مراجعه به دادگاهی در توکیو، در اقدامی نمادین شکایتی را علیه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مطرح کردند.

رهبر کره شمالی به دادگاه احضار شد

هدف از این شکایت، مسئول دانستن دولت پیونگ یانگ از بابت برنامه ای است که طی آن در فاصله سال های 1959 تا 1984 بیش از 90 هزار نفر از ژاپن به کره شمالی منتقل شدند.

هر چند هدف این برنامه جذب کره ای تبارها بوده است اما شماری از همسران ژاپنی آنها هم تحت تاثیر این برنامه که به آنها وعده اسکان در بهشت روی زمین را می داد؛ قرار گرفتند.

در حال حاضر، پنج نفر از افرادی که خود را قربانی این برنامه می دانند؛ با شکایت نزد دادگاه منطقه ای توکیو، خواهان دریافت غرامت به ارزش 100 میلیون ین (معادل 880 هزار دلار) شده اند.

با توجه به عدم وجود روابط دیپلماتیک میان ژاپن و کره شمالی، کیم جونگ اون به عنوان رئیس دولت پیونگ یانگ به این دادگاه احضار شده است.

در مجموع در این برنامه 93 هزار و 340 نفر به کره شمالی بازگردانده شدند. مجری این برنامه انجمن های صلیب سرخ در ژاپن و کره شمالی بودند و بودجه آن از سوی پیونگ یانگ تأمین شد. دولت ژاپن هم از این طرح حمایت نموده بود و رسانه ها از آن به عنوان یک کارزار انسانی برای کره ای هایی که برای زندگی در ژاپن به مشکل برخورده بودند، تعبیر می کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8536

به "رهبر کره شمالی به دادگاه احضار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر کره شمالی به دادگاه احضار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید