زمان بازگشایی مدارس ؛ تعطیلات تا کی ادامه دارد؟ ، احتمال اختصاص یک ماه از تعطیلات تابستانی به آموزش

به گزارش مجله بای بلاگ، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت که آموزش ها تا 20 فروردین برنامه ریزی شده است و امکان دارد سال تحصیلی تغییر کند و یک ماه از تعطیلات تابستانی را به آموزش اختصاص دهیم.

زمان بازگشایی مدارس ؛ تعطیلات تا کی ادامه دارد؟ ، احتمال اختصاص یک ماه از تعطیلات تابستانی به آموزش

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش صبح امروز (چهارشنبه 21 اسفند) در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: برای نخستین بار بعد از سال های جنگ تحمیلی با شبکه آموزش و سپس شبکه چهار، آموزش را از رسانه ملی شروع کردیم و البته برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان در ایام تعطیلی مدارس از رسانه های متعددی استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه تلویزیون یک رسانه مکمل است، گفت: اکنون که تعطیلی مدارس به ما تحمیل شده است باید وضعیتی ایجاد می کردیم که دانش آموزان آسیب نبینند و تا به امروز در مدارس حدود 70 درصد محتوای آموزشی آموزش داده شده است و 30 درصد باقی مانده به وسیله آموزش تلویزیونی است.

کمرئی اعلام نمود: معلمان برای آموزش دانش آموزان به وسیله فضای مجازی هم اقدام نموده اند و بیش از 182 درس در دوره متوسطه داریم که البته حجم کار سنگین است و 95درس تکراری داریم که 90 درس را در تلویزیون آموزش می دهیم.

  • آموزش ها تا 20 فروردین برنامه ریزی شده است

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه 100 هزار دانلود فیلم آموزشی داریم، توضیح داد: با توجه به اینکه زمان بازگشایی مدارس تعیین نیست، برای تداوم آموزش دانش آموزان برنامه ریزی می کنیم.

وی تاکید نمود: سلامت دانش آموزان برای ما اهمیت دارد و در حال حاضر آموزش ها تا 20 فروردین برنامه ریزی شده است و هدف گذاری تا خردادماه را انجام داده ایم.

  • احتمال اختصاص یک ماه از تعطیلات تابستانی به آموزش

کمرئی با بیان اینکه در فرصت باقی مانده اگر مدارس باز شوند امکان مرور دروس توسط معلمان را داریم، گفت: در سخت ترین و بدترین شرایط امکان دارد سال تحصیلی تغییر کند و یک ماه از تعطیلات تابستانی را به آموزش اختصاص دهیم.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه خانواده ها نسبت به آزمون دانش آموزان نگرانی نداشته باشند، افزود: مدرسه محور آموزش های ماست و معلمان با همکاری دانش آموزان این فضا را شکل می دهند و به مرور آموزش ها توسط معلمان هر چند کوتاه مدت می اندیشیم.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش در سرانجام گفت: ابعاد مدیریتی کار در مدارس تعطیل نیست و مدیران بخشی از جریان راهبری هستند که برای پیشبرد برنامه ها باید حضور داشته باشند و البته حضور موثر مدیران و معلمان را مدنظر داریم که گاهی احتیاج به حضور فیزیکی آنهاست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1183

به "زمان بازگشایی مدارس ؛ تعطیلات تا کی ادامه دارد؟ ، احتمال اختصاص یک ماه از تعطیلات تابستانی به آموزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان بازگشایی مدارس ؛ تعطیلات تا کی ادامه دارد؟ ، احتمال اختصاص یک ماه از تعطیلات تابستانی به آموزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید