ساخت بزرگترین یخچال مخصوص کامپیوتر های کوانتومی

به گزارش مجله بای بلاگ، کمپانی امریکایی چند ملیتی IBM به تازگی توانسته بزرگترین یخچال جهان را برای کامپیوتر های کوانتومی بسازد. Goldeneye نوعی یخچال رقیق کننده است که می تواند کامپیوتر های کوانتومی نسل بعد را خنک کند.

ساخت بزرگترین یخچال مخصوص کامپیوتر های کوانتومی

به گزارش خبرنگاران به نقل از rahnamato، محققان IBM می گویند: ما این یخچال را ساخته ایم، زیرا ما با کاوش در مرز های واقعیت دانش را خلق می کنیم. ما سردترین، دورترین، پایین ترین و بالاترین انرژی ها و کوچکترین چیز های دنیا را مطالعه می کنیم. ما برای رسیدن به این مرزها، احتیاجمند ساخت دستگاه های کاملاً جدیدی هستیم که محدودیت های فناوری مدرن را کنار بزند. به همین علت است که ما بزرگترین یخچال رقیق کننده دنیا را با حجم آزمایشی ساخته ایم.

این یخچال فوق العاده برای پروژه های علمی ژرف، مانند محاسبات کوانتومی طراحی شده است. Goldeneye دارای حجم آزمایشی 1.7 متر مکعب است. این میزان حجمی بزرگتر از سه یخچال آشپزخانه خانگی دارد و می تواند کامپیوتر های کوانتومی را تا دمای سردتر از فضای بیرونی خنک کند. یخچال های قبلی حجمی در حدود 0.4 تا 0.7 متر مکعب متر مکعب داشتند.

از آنجایی که مطالعه و کنترل اثرات کوانتومی به دمایی احتیاج دارد که بتوان اثرات را به برترین نحو مشاهده و میزان گیری کرد، بیشتر آزمایش های کوانتومی و پردازنده های کوانتومی در حال انجام (مانند آن هایی که IBM طراحی نموده است) باید در محیط های فوق العاده سرد انجام شوند.

ایجاد و حفظ این شرایط، در دما های بسیار پایین که انرژی در آنجا تقریبا صفر است، یک عملیات بسیار دقیق و پیچیده خواهد بود. محققان می گویند Goldeneye اکنون برای پردازنده های کوانتومی فعلی IBM آماده نیست، اما ساخت آن درس مهمی در خصوص چگونگی غلبه بر این چالش ها به ما آموخته است.

منبع: فرارو
انتشار: 25 شهریور 1401 بروزرسانی: 25 شهریور 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8826

به "ساخت بزرگترین یخچال مخصوص کامپیوتر های کوانتومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت بزرگترین یخچال مخصوص کامپیوتر های کوانتومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید