سرخی کمتر با طبیعت

به گزارش مجله بای بلاگ، با سرد شدن هوا و استفاده از وسایل گرمازا، ممکن است مقدار بروز روزاسه بیشتر گردد. روزاسه نوعی بیماری عروقی ارثی است که به دلیل اختلال اعصاب عروقی ایجاد می گردد. در این بیماری، پوست نازک می گردد و با گرما، ورزش، استرس و مصرف الکل و غذاهای تند، بدتر می گردد. اشک ریزش، سرخی پوست، دانه های ریز روی صورت و پیشانی و بینی و گونه ها و افزایش حساسیت پوست از نشانه های آن است.

سرخی کمتر با طبیعت

سرخی کمتر با طبیعت

مراقبت های بهداشتی برای مبتلایان به روزاسه

با سرد شدن هوا و استفاده از وسایل گرمازا، ممکن است مقدار بروز روزاسه بیشتر گردد.

روزاسه نوعی بیماری عروقی ارثی است که به دلیل اختلال اعصاب عروقی ایجاد می گردد. در این بیماری، پوست نازک می گردد و با گرما، ورزش، استرس و مصرف الکل و غذاهای تند، بدتر می گردد. اشک ریزش، سرخی پوست، دانه های ریز روی صورت و پیشانی و بینی و گونه ها و افزایش حساسیت پوست از نشانه های آن است.

طبیعت، چاره ای می اندیشد

البته هیچ روش درمانی قطعی برای این عارضه وجود ندارد اما چند اقدام می تواند به کنترل این اختلال عروقی پوست و بهبود ظاهر فرد یاری کند:

نوشیدن آب میوه به ویژه آب انگور و سیب موثر است. از کمپرس سرد روی ناحیه مبتلا بهره ببرید.

می توانید از بادام خرد شده و مخلوط با کمی آب به اسم تقویت نماینده و تونر پوست بهره ببرید.

بابونه را در آب بجوشانید، بگذارید خنک گردد و سپس روی نواحی دچار روزاسه روی صورت قرار دهید.

گیاه صبرزرد یا کرم ها و فرآورده های حاوی آن یعنی Aloe برای کاهش حساسیت پوست موثر است.

مکمل های حاوی اسید کلریدریک که اسید معده را افزایش می دهد هیچ تاثیری در بهبود این بیماری ندارد اما مصرف مکمل های ویتامین گروه B ممکن است مفید باشد.

پاک نماینده ها و پوست ها

برای پاک کردن انوع پوست باید از پاک نماینده های مخصوص آن استفاده کرد:

پوست چرب: پاک نماینده هایی که برای پوست چرب به کار می فرایند باید به خوبی آلودگی ها و چربی را از روی پوست بزدایند، چه صابون و چه مایع باشند. بسیاری از ژل های صابونی و مایعات شوینده قوی تر برای پوست چرب مفیدند.

پوست خشک: از صابون های مخصوص صورت و ضد عفونی نماینده ها و پاک نماینده های ملایم استفاده می گردد. فرآورده هایی مانند ستافیل و آکوانیل برای پوست خشک به ویژه در فصل سرما که پوست خشک تر می گردد، مناسب اند و یک لایه چربی روی پوست باقی می گذارند.

پوست حساس: افرادی که پوست حساس دارند، به بسیاری از مواد نگه دارنده و عطرهای موجود در لوازم آرایشی و بهداشتی حساس اند و باید از محصولاتی استفاده نمایند که PH یا مقدار اسیدی بودن آن برای پوست های حساس مناسب است. لوسیون های پاک نماینده ستافیل و آکوانیل برای پوست های حساس مبتلا به روزاسه مفیدند.

پوست معمولی یا نرمال: افرادی که پوست معمولی دارند، می توانند از هر نوع صابون یا مایع پاک نماینده استفاده نمایند به ویژه از محلو ل های چربی در آب که بلورهای چربی را پس از تمیز شدن، روی پوست می گذارد و موجب آرامش آن می گردد.

پاک نماینده ضدباکتری: تری کلوزان امروزه بیشترین ماده مورد مصرف از این نوع پاک نماینده هاست. این فرآورده ها برای مبتلایان به روزاسه که در مشاغلی کار می نمایند که نیازمند رعایت بیشتر جوانب احتیاط است، موثر واقع می گردد. البته پزشکان پوست و زیبایی بر این باورند که این محصولات، خاصیت خشک نمایندگی زیادی برای پوست دارند و اغلب به اگزمای دست و بدن منجر می شوند.

منبع: http://www.salamat.com

ae

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: راسخون
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8398

به "سرخی کمتر با طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرخی کمتر با طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید