سرمایه گذاری کانون اتومبیلرانی و جهانگردی در غار نمکی گرمسار

به گزارش مجله بای بلاگ، ایسنا/ براساس سخنان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، سرمایه گذاری کانون اتومبیلرانی و جهانگردی در غار نمکی گرمسار صورت می گیرد.

سرمایه گذاری کانون اتومبیلرانی و جهانگردی در غار نمکی گرمسار

داستان چیست؟

مهدی جمال اظهار کرد: انجام سرمایه گذاری در غار نمکی گرمسار از تاکیدات دکتر مونسان است و اجرایی شدن آن احتیاج به حمایت تمام دستگاه های اجرایی مرتبط دارد.

وی با تاکید بر اینکه فرودگاه بلند پرواز ایوانکی می تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری گرمسار داشته باشد، افزود: انجام پرواز تفریحی از ایوانکی به سایر نقاط از جمله قصر بهرام، سمنان و ... از برنامه هاست.

جمال خواهان فعال شدن کانون ملی گردشگری و توجه ویژه به کارگروه مهر و میراث در گرمسار شد و گفت: این کارگروه نقش موثری در برطرف مسائل دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان از برگزاری فم تور رسانه های موثر در گرمسار و پس از کاهش شیوع کرونا اطلاع داد و افزود:چهار پروژه مهم از جمله مجموعه گردشگری سنتی، سفره خانه سنتی و ... در گرمسار در دست اجراست و موافقت اصولی 14 پروژه گردشگری دیگر نیز صادر شد.

جمال با بیان اینکه تدوین طرح جامع گردشگری در مراحل پایانی است، گفت: طرح گردشگری شهرستانها در این طرح جامع دیده شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار گفت: 70 اثر ثبتی در ایوانکی وجود دارد و بخشی از آثار داخل شهر هستند و مالک خصوصی دارند و از این رو در امر بازسازی این آثار دچار مشکل هستیم.

مهوش کمالی با اشاره به اینکه کاروانسرای ایوانکی توسط بخش خصوصی در حال بازسازی است، افزود: سرمایه گذار بخش خصوصی متقاضی سرمایه گذاری در نمونه گردشگری بهورد است و این منطقه از قابلیت بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

وی از بازسازی جاده سنگفرش و کاروانسرای قصر بهرام اطلاع داد و گفت: در حال حاضر هشت کارگاه صنایع دستی در گرمسار فعال است.

فرماندار گرمسار نیز در این جلسه گفت: گرمسار، ظرفیتهای صنعتی، معدنی و کشاورزی و گردشگری قابل توجهی دارد.

سعید متقی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در حوزه های گردشگری صورت گرفته، افزود: این دستاوردها زمینه ساز مهاجرت معکوس به شهرها را فراهم نموده است.

منبع: همگردی
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4685

به "سرمایه گذاری کانون اتومبیلرانی و جهانگردی در غار نمکی گرمسار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری کانون اتومبیلرانی و جهانگردی در غار نمکی گرمسار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید