سند استراتژیک صادرات رونمایی می گردد

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران (پانا) - معاون دیپلماسی مالی وزیر امور خارجه با بیان اینکه از سند استراتژیک صادرات رونمایی می گردد، گفت هدف اصلی این سند استراتژیک این است که صادرکنندگان به وسیله تسهیلات، مشوق ها و جمع شدن دور هم، حمایت شوند.

سند استراتژیک صادرات رونمایی می گردد

غلامرضا انصاری پس از جلسه ستاد هماهنگی روابط مالی خارجی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه، این سیزدهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط مالی خارجی در سال 99 بود، گفت: محور این جلسه بحث اهمیت سازوکار های صادراتی بود که یکی از مسائل پیش روی جمهوری اسلامی ایران نیز سازوکار های صادراتی است.

وی با اشاره به اینکه این روز ها با استقبال خوبی از طرف تجار و فراوریکنندگان، برای صادرات رو به رو هستیم، اضافه نمود: اگر بخواهیم فراوری را حمایت کنیم، باید بتوانیم بازار های جدیدی را برای این فراوریات در نظر بگیریم.

انصاری ادامه داد: اگر قرار باشد هرکس که فراوریکننده است بدون سازوکار روشن وارد عرصه صادرات گردد، قطعا با مشکل رو به رو خواهند شد و ما الان در خارج از کشور با رقابت ناسالمی بین تجار ایرانی رو به رو هستیم.

معاون دیپلماسی مالی وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه این رقابت ناسالم، قیمت کالای صادراتی ما را در خارج از کشور تنزل داده است، گفت: لازمه حل این مشکل، این است که فراوریکنندگان و صادرکنندگان را در کشور ساماندهی کنیم و هزینه صادرات را کاهش دهیم.

وی همچنین اظهار داشت: در جلسه امروز، وزارت صمت، گزارش مبسوطی درباره سازوکار های صادراتی در نظر گرفته شده ارائه کرد و خبر خوش اینکه از سند استراتژیک صادرات در روز اعلام صادرکنندگان نمونه رونمایی می گردد.

انصاری با اشاره به اینکه امیدواریم همه سازمان ها و از جمله وزارت خارجه، با اجرای استراتژی صادرات، بازار آشفته را ساماندهی بهتری کنیم، تاکید نمود: هدف اصلی این سند استراتژیک این است که صادرکنندگان به وسیله تسهیلات، مشوق ها، یاری به جمع شدن صادرکنندگان دور هم و پشتیبانی خارجی حمایت شوند؛ این حمایت در شرایط محدودیت های ارزی فعلی هم بسیار ضروری است.

معاون دیپلماسی مالی وزیر امور خارجه در سرانجام گفت: در جلسه امروز بحث شرکت در نمایشگاه ها خارجی هم مطرح بود؛ امیدواریم با وجود شرایط کرونا، سازوکار های حضور در این نمایشگاه ها را فراهم کنیم؛ از جمله نمایشگاه های پیش رو، نمایشگاه واردات شانگ های است که امیدواریم ایران چه به صورت وبینار و چه به صورت حضوری، در این نمایشگاه فعال باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4427

به "سند استراتژیک صادرات رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند استراتژیک صادرات رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید