شهیدی: کارشکنی های دو برند خاص کره ای در بازار لوازم خانگی ، قاچاق به شیوه ته لنجی گسترده شده است

به گزارش مجله بای بلاگ، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری با اشاره به کارشکنی های دو برند معروف کره ای لوازم خانگی که سهم عمده ای در بازار داخلی دارند، گفت: این برندها، قطعات انحصاری خود را در اختیار شرکت های ایرانی برای مونتاژ قرار نمی دهند، به همین دلیل این بازار با کمبود کالا روبرو شده است.

شهیدی: کارشکنی های دو برند خاص کره ای در بازار لوازم خانگی ، قاچاق به شیوه ته لنجی گسترده شده است

محمدرضا شهیدی دبیر انجمن صنفی فراورینمایندگان لوازم صوتی و تصویری در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران، با بیان اینکه قاچاق تلویزیون در چندماه گذشته رشد چشم گیری داشته است، گفت: با توجه به میزان مصرف و فراوری داخلی، می توان حجم قاچاق در این حوزه را برای امسال رقمی در حدود 700 هزار دستگاه عنوان نمود.

قاچاق لوازم خانگی به شیوه ته لنجی گسترده شده است

شهیدی با اشاره به اینکه در حال حاضر افزایش قاچاق موجب دپو شدن اجناس فراورینمایندگان برتر داخلی در انبار ها شده است، اضافه کرد: از سوی دیگر مسائلی از جمله مقررات سخت گیرانه واردات رسمی، منجر به گستردگی قاچاق به شیوه ته لنجی از بنادر جنوبی کشور شده است.

وی با بیان اینکه قاچاق لوازم خانگی در این صنعت با قاچاق سوخت همبستگی دارد، گفت: در حال حاضر بخش عمده ای از لوازم خانگی قاچاق، با بنزین و گازوئیل تهاتر شده و ما به ازای مبلغ فروش این سوخت ها، لوازم خانگی قاچاق توسط قاچاقچی به کشور وارد می گردد.

دبیر انجمن صنفی فراورینمایندگان لوازم صوتی و تصویری در ادامه با اشاره به اینکه لوازم خانگیِ متعلق به قاچاقچیان با حاشیه سود کم و حتی ارزان تر از بازار دبی، در تهران عرضه می گردد، عنوان نمود: این ارزان فروشی منجر به اختلال در بازار شده و از آنجاییکه سود قاچاقچیان سوخت هنگفت است، بنابراین از سوی آنان پافشاری برای فروش لوازم خانگی به قیمت رایج در بازار دیده نمی گردد.

شهیدی ظرفیت داخلی فراوری تلویزیون را رقمی در حدود 4 میلیون دستگاه در سال دانست و اضافه کرد: قاچاق در این حوزه موجب شده ظرفیت خط فراوری کارخانجات به حدود یک چهارم در سال تقلیل پیدا کند.

وی اضافه کرد: این در حالیست که به دلیل حجم کم قاچاق تلویزیون در سال های گذشته، شرکت های داخلی به راحتی تمامی احتیاج بازار داخلی را تامین نموده و فراوریشان به سالی 2 میلیون دستگاه می رسید.

کارشکنی های دو برند خاص کره ای در بازار داخلی

دبیر انجمن صنفی فراورینمایندگان لوازم صوتی و تصویری در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن اشاره به کمبود کالا در بازار لوازم خانگی اظهارداشت: هم اکنون دو برند معروف کره ای که سهم عمده ای از بازار داخلی را در اختیار دارند، قطعات انحصاری خود را در اختیار شرکت های ایرانی برای مونتاژ قرار نمی دهند، به همین دلیل این بازار با کمبود کالا روبرو شده است.

وی ادامه داد: عواملی از جمله کمبود کالا در داخل و گرایش مردم به مصرف کالا های خارجی موجب شده است تا قاچاقچیان به واردات یکی از این برند های خاص کره ای رغبت زیادی پیدا نمایند.

اقدامات مثبت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

شهیدی در انتها با مثبت ارزیابی کردن اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای مبارزه با قاچاق لوازم خانگی گفت: این ستاد ورود خوبی به این معضل داشته و ضمن برگزاری جلسات متعدد با مسئولان ذی ربط قرار است در اسرع وقت، راه چاره عملیاتی برای جلوگیری از قاچاق لوازم خانگی ارائه کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 49

به "شهیدی: کارشکنی های دو برند خاص کره ای در بازار لوازم خانگی ، قاچاق به شیوه ته لنجی گسترده شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهیدی: کارشکنی های دو برند خاص کره ای در بازار لوازم خانگی ، قاچاق به شیوه ته لنجی گسترده شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید