عراق، واکنش ائتلاف الفتح و یک گروه اقلیت به حملات مشکوک به یک شرکت آمریکایی

به گزارش مجله بای بلاگ، ائتلاف پارلمانی الفتح و یک گروه وابسته به اقلیت اهل سنت به حملات مشکوک امروز به نزدیکی یک شرکت آمریکایی در بصره واکنش نشان دادند.

عراق، واکنش ائتلاف الفتح و یک گروه اقلیت به حملات مشکوک به یک شرکت آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین، ائتلاف الفتح در مجلس عراق، حملات موشکی امروز به نزدیکی تاسیسات نفتی در منطقه البرجسیه در بصره را محکوم کرد.

این ائتلاف توضیح داد از دستگاههای امنیتی می خواهیم تمام تدابیر لازم را برای حمایت از شرکتها و تامین محیط امن برای توسعه بخش نفت اتخاذ نمایند.

الفتح اضافه کرد از دستگاههای امنیتی و طرفهای ذیربط می خواهیم این گروههای خرابکار را تحت پیگرد قرار داده و سخت ترین مجازاتها را علیه آنها اعمال نمایند.

واکنش یک حزب اقلیت اهل سنت

حزب اسلامی عراق از گروههای اقلیت اهل سنت هم در واکنش به این حملات مشکوک اظهار داشت هدف قرار دریافت شرکتهای خارجی و میادین نفتی یک اقدام تنش آمیز خطرناکی است و باید تدابیر لازم برای متوقف کردن این حملات اتخاذ گردد.

حزب اسلامی عراق در بیانیه خود توضیح داد تکرار موشکباران و هدف قرار دریافت اماکن و شرکتهای خارجی و میادین نفتی که آخرین مورد آن در بصره رخ داد، مسئله ای خطرناک به شمار می رود و کوششها باید برای توقف چنین حملاتی به کارگرفته گردد.

این بیانیه اضافه کرد ما باید برای دور کردن عراق از هر شکلی از اشکال نزاعی که به نفعش نیست، کوشش کنیم، همانطور که هدف قرار دریافت شرکتهای خارجی و اماکن رسمی و سفارتخانه ها هم اقدامی مردود است.

در این بیانیه آمده است : دولت امروز ماموریت ملی فوری برعهده دارد و آن حفظ اقتدار دولت در برابر این گونه اقدامات است.

حزب اسلامی عراق تصریح نموده است رسیدگی به هر موضوعی و پیگیری آن باید از مجاری قانونی و راههای رسمی صورت گیرد.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام نموده بود که نیروهای امنیتی در استان بصره در حال پیگرد عناصر قانون شکنی هستند که اقدام به شلیک سه موشک کاتیوشا نموده بودند که این موشکها به نزدیکی شرکت نفتی هالبرتون در منطقه البرجسیه اصابت نموده بود. این بیانیه از کشف سکوی پرتاب موشک در جاده الزبیر -الشعبیه و وجود 11 راکت در داخل آن که شلیک نشده بود، اطلاع داد و اضافه کرد نیروهای امنیتی اقدام به خنثی سازی و جدا کردن قطعات این موشکها کردند و خسارتی هم رخ نداد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1580

به "عراق، واکنش ائتلاف الفتح و یک گروه اقلیت به حملات مشکوک به یک شرکت آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، واکنش ائتلاف الفتح و یک گروه اقلیت به حملات مشکوک به یک شرکت آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید