عقربه های ساعت به عقب بازنخواهد گشت، تکفیریها فروپاشیده اند

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران - گروه بین الملل: اسناد متعددی وجود دارد مبنی بر اینکه آمریکا هزاران نفر از عناصر داعش را از سوریه وارد عراق نموده است تا ضرورت حفظ نظامیان آمریکایی بیش از گذشته درک گردد.

عقربه های ساعت به عقب بازنخواهد گشت، تکفیریها فروپاشیده اند

صباح العکیلی، کارشناس امنیتی عراق، چندی قبل در این خصوص گفت: اطلاعات تائید شده ای داریم که نشان می دهد کاروان های نظامی آمریکا 4 هزار داعشی را از خاک سوریه وارد عراق نموده اند و اجازه بازرسی و تفتیش این کاروان های نظامی آمریکایی به نیروهای عراقی داده نمی گردد.

به نظر می رسد عناصری که وارد عراق شده اند اکنون مجری عملیات انتحاری و درگیری با حشد شعبی هستند.

نکته دیگر این است که پس از انفجار چندی قبل بغداد، تمرکز دولت و همچنین بخشی از نیروهای امنیتی عراق بر حفظ امنیت پایتخت عراق نهاده شد. به همین دلیل، بازمانده های داعشی فرصت حمله به حشد شعبی را در دیگر مناطق عراق پیدا کردند.

اگرچه سازمان تروریستی داعش در عراق از بین رفته است، اما تحرکات روزهای اخیر نشان داد هسته های خفته داعش هنوز در عراق وجود دارند. اگرچه امکان ایجاد داعش مانند سال 2014 بعید است.

نیروهای امنیتی عراق اعم از حشد شعبی و ارتش و پلیس دستاوردها و موفقیت های مهمی در نبرد با گروه تروریستی داعش کسب کردند، اما نقایص و خلل امنیتی هر از چند گاهی اتفاق افتاده و سبب جان باختن شماری از غیرنظامیان می گردد.

مهمترین دلیل وقوع این خلل و اقدامات تروریستی، حمایت آمریکا از تروریست های داعشی به وسیله ارائه حمایت اطلاعاتی و لجستیکی از آنهاست به طوری که تروریست ها پناهگاه های امنی در بعضی مناطق دارند.

النشره لبنان در مطلبی به افزایش تحرکات داعش در سوریه و عراق اشاره نموده و آورده است: پس از انفجار خونین میدان الطیران بغداد که داعش مسئولیت آنرا برعهده گرفت و دهها قربانی برجای گذاشت و پس از آن شاهد حمله داعش به نیروهای حشد شعبی و شهادت یکی از فرماندهان و شماری از همرزمانش در صلاح الدین عراق و پس از آن حملاتی به ارتش سوریه بودیم.

این رسانه می نویسد: این حملات با روی کار آمدن جو بایدن تشدید شده است و این پس از آن رخ می دهد که بالگردهای آمریکایی سرنموده های داعش را از زندان های تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک به پایگاه های آمریکایی در عراق و از آنجا به پایگاه غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در التنف می برند.

النشره آورده است: افسران آمریکایی داعشی ها را آموزش می دهند تا دست به حملات تروریستی بزنند. احیای داعش در سوریه و عراق یاداور دوره باراک اوباماست که از بطن آن این گروه خونریز به دنیا آمد.

این رسانه می نویسد: چند روز پس از آن ارتش سوریه گروه داعشی مسئول حمله خونبار علیه اتوبوس ارتش سوریه را به طور کامل منهدم کرد و از میان برداشت و دستگاه های امنیتی عراق هم عملیات انتقام خون شهیدان را در استان صلاح الدین انجام دادند و ضربات مهلک به داعش وارد کردند.

النشره نوشت: کاملاً آشکار است که تصمیم این است که عقربه های ساعت به عقب بازنخواهد گشت و محور مقاومت تصمیم خود را گرفته است.

این در حالی است که چندی قبل، منابع سوری از انتقال 60 تروریست داعشی به پایگاه غیر قانونی آمریکا در منطقه التنف در مرز با عراق خبر داده و اعلام نموده بودند: نیروهای اشغالگر آمریکا 10 تروریست داعشی در زندان کمپ بلغار در شرق شهر الشدادی و 50 تروریست دیگر را از زندان الثانویه الصناعیه در حسکه به پایگاه غیرقانونی خود در شهر الشدادی منتقل کردند. نظامیان آمریکایی در ادامه این تروریست ها را از الشدادی به پایگاه غیرقانونی در التنف منتقل کردند.

تروریست های آمریکایی به تحرکات خود برای انتقال سرنموده های داعشی از زندان های سوریه برای به کارگیری مجدد آنها برای اجرای طرح های واشنگتن در منطقه و از بین بردن شواهد حمایت خود از تروریست های تکفیری، ادامه می دهند.

در مناطق البادیه سوریه بازمانده داعشی ها حضور دارند که مورد حمایت آمریکا هستند و این تکفیریها در مناطق مجاور بادیه به ویژه راه ها و مناطق مسکونی دست به یورش هایی می زنند.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6283

به "عقربه های ساعت به عقب بازنخواهد گشت، تکفیریها فروپاشیده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقربه های ساعت به عقب بازنخواهد گشت، تکفیریها فروپاشیده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید