مسدود کردن کارت بانکی

به گزارش مجله بای بلاگ، نحوه شکایت سرقت کارت بانکی، به این صورت است که افراد به دادسرای جرائم رایانه ای مراجعه و شکایت نامه تنظیم می نمایند.

مسدود کردن کارت بانکی

سرقت کارت بانکی از جمله مواردی است که امکان دارد برای هر شخصی اتفاق بیافتد. در این گونه موارد، افراد می توانند به روش های مختلف کارت بانکی خود را از دسترس دزدان حفظ نمایند. در خبرنگاران موارد زیر شرح داده شده است.

1. پیگیری سرقت کارت بانکی

2.چگونه کارت بانکی را مسدود کنیم؟

3.نکات مهم درباره کارت های بانکی

پیگیری سرقت کارت بانکی

1. کلیه رمزهای کارت بانکی اعم از رمز کارت و رمز اینترنتی، تغییر داده گردد. شایان ذکر است افراد باید در مواردی که مبلغ قابل توجهی در حساب بانکی خود دارند، آن را به یک حساب دیگر منتقل یا حساب را خالی نمایند.

2. به شعبه ای که در آن حساب دارند مراجعه و پرینتی از آخرین تراکنش های بانکی خود دریافت نمایند. این کار به این علت توصیه می گردد که از جزئیات سرقت آگاه شوند. به طور مثال دزد در چند مرحله و در هر مرحله چه میزان وجه از حساب شخص برداشته است.

3. نحوه شکایت سرقت کارت بانکی به این صورت است که افراد به دادسرای جرائم رایانه ای مراجعه و شکایت نامه تنظیم می نمایند. این افراد باید هنگام مراجعه به دادسرا، کارت ملی یا شناسنامه و پرینت آخرین گردش های اقتصادی حساب سرقت شده را به همراه داشته باشند.

4. نامه ای از پلیس و دادسرا دریافت نمایند تا درگاهی که به وسیله آن از کارت آن ها خرید اجرا شده، تعیین گردد. با این اقدام، هر فروشگاه یا مکانی که به وسیله اطلاعات کارت شما از آن جا خرید صورت گرفته، تعیین می گردد.

چگونه کارت بانکی را مسدود کنیم؟

روش های مسدود کردن کارت بانکی در زیر شرح داده شده است.

مسدود کردن کارت با مراجعه به عابر بانک

به اولین عابر بانک مراجعه گردد. لازم نیست حتما دستگاه خودپرداز منطبق با بانک مرجع کارت باشد. سپس مراحل زیر به ترتیب انجام گردد.

1. دکمه ثبت زده گردد.

2. گزینه مسدود کردن کارت انتخاب گردد.

3. شماره کارت و رمز کارت وارد گردد.

مسدود کردن کارت بانکی به وسیله تلفن گویای بانک

افراد می توانند با تلفن گویای بانک مربوطه تماس گرفته و با پاسخ دادن به سوالاتی که کارشناس یا اپراتور بانک می پرسد، اقدام به مسدودی کارت بانکی خود نمایند. این پرسش ها عبارتند از: شماره و رمز کارت و یا تعیینات کارت بانکی…

مسدود کردن کارت بانکی به وسیله اینترنت بانک

بسیاری از بانک ها گزینه مسدودسازی و غیر فعال کردن کارت های بانکی را در اختیار کاربران قرار می دهند؛ بنابراین فقط ضروری است افراد شماره کارت و رمز عبور خود را حفظ باشند تا بتوانند کارت بانکی مفقود شده خود را بدون در دست داشتن کارت مسدود نمایند.

نکات مهم برای پیشگیری از سرقت کارت بانکی

رمز عبور فقط توسط صاحب کارت وارد گردد.

کارت و رمز عابر بانک در اختیار دیگران قرار نگیرد.

رمز عبور در کنار کارت بانکی نوشته نگردد.

برگه رسید، در همان محل رها نگردد و از بین برود.

هر چند وقت یکبار، رمز عبور کارت های عابربانک تغییر داده گردد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 667

به "مسدود کردن کارت بانکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسدود کردن کارت بانکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید