موضع گیری بروکسل علیه آنکارا خطایی تاریخی است، واکنش بد اروپا به کودتای ترکیه

به گزارش مجله بای بلاگ، وزیر امور اروپای ترکیه موضع گیری اروپا علیه کشورش را با توجه به بحرانهای داخلی این اتحادیه خطایی تاریخی دانسته و به واکنش بد بروکسل به کودتای نافرجام در ترکیه انتقاد کرد.

موضع گیری بروکسل علیه آنکارا خطایی تاریخی است، واکنش بد اروپا به کودتای ترکیه

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عمر سلیک، وزیر امور اروپای ترکیه در تبادل نظری مفصلی با روزنامه ویرتشافتز ووخه آلمان گزارش محرمانه اخیر برلین مبنی بر همکاری ترکیه با سازمان های تروریستی را بی پایه و اساس دانسته و گفت: بیش از 50 کشور مشترکا علیه داعش مبارزه می نمایند و هنوز نتوانسته اند بر آن پیروز شوند. ما همزمان علیه پ ک ک، داعش و جنبش فتح الله گولن مبارزه می کنیم. چگونه شما می توانید ترکیه را مرکز فعالیت های تروریستی بنامید؟ اگر ترکیه با این گروه ها مبارزه نکند امنیت اروپا در معرض خطر قرار می گیرد.

وی کودتای نافرجام در کشورش را تستی برای دموکراسی دانسته و تاکید نمود که اروپا بد به آن واکنش نشان داده است. بعد از کودتای نافرجام از بین سران اروپایی هیچ کس به کشور ما سفر نکرد.

وی خواهان یک همکاری ملموس و سریع با اروپا در مبارزه با جنبش گولن شد.

عمر سلیک در بخش دیگری از این تبادل نظر توضیح داد که ائمه ای در آلمان هستند که با جنبش گولن در ارتباطند. ما خواهان استرداد سریع آن ها به ترکیه هستیم. ما همچنین انتظار ممنوعیت شرکت ها و سازمان های نزدیک به گولن را داریم.

وی همچنین توضیح داد درخواست اجرای مجدد مجازات اعدام در ترکیه را مردم ترکیه در خیابان ها ابراز نموده اند. ما گفته ایم که به خواست مجلس در این باره احترام می گذاریم. بسیاری کشورهای دموکراتیک وجود دارند که مجازات اعدام را اجرا می نمایند.

این مقام ترک درباره عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا نیز گفت: عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا برای آنکارا و بروکسل خوب است. ما در این راستا کار می کنیم اما اتحادیه اروپا باید سهم خود را در این باره انجام دهد.

وی در بخش دیگری از این تبادل نظر توضیح داد که اتحادیه اروپا باید بخش جدیدی از مذاکرات عضویت در اتحادیه اروپا را شروع کند. این مسئله می تواند مناسبات طرفین را بهبود بخشد. اتحادیه اروپا مسائل شخصی خود از جمله مسئله خروج انگلیس، گسترش بالکان، بحران ها در سوریه و اوکراین را پیش رو دارد و اینکه حالا خود را علیه ترکیه قرار دهد یک خطای تاریخی است.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 771

به "موضع گیری بروکسل علیه آنکارا خطایی تاریخی است، واکنش بد اروپا به کودتای ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری بروکسل علیه آنکارا خطایی تاریخی است، واکنش بد اروپا به کودتای ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید