میان برُد تا دور بُرد، آزمایش امروز کره شمالی بی سابقه بود

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، رسانه ها ساعاتی پیش در حالی از انجام هفتمین آزمایش موشکی کره شمالی طی سال میلادی جاری خبر دادند که اکنون، طبق ارزیابی های صورت گرفته از سوی مقامات کره جنوبی و ژاپن، گمان می رود پرتابه ای که بامداد امروز یکشنبه شلیک شد، دست کم از نوع میان بُرد باشد.

میان برُد تا دور بُرد، آزمایش امروز کره شمالی بی سابقه بود

این موشک پیش از فرود آمدن در دریای ژاپن، تا دو هزار کیلومتر ارتفاع گرفت و مسافتی حدود 800 کیلومتر را طی کرد حال آنکه انجام آزمایش موشکی در چنین بُرد مسافتی، از سال 2017 به این سو در کره شاقتصادی بی سابقه تلقی می شود.

در واکنش به این اقدام، شورای امنیت ملی کره جنوبی نشستی اضطراری برگزار کرد که طی آن، مون جائه این رئیس جمهور این کشور، آزمایش اجرا شده از سوی همسایه شاقتصادی را گامی در راستای کنار گذاشتن کامل محدودیت های خودخواسته ای تلقی کرد که پیونگ یانگ در راستای باز گذاشتن باب مذاکره، قائل شده بود.

وی همچنین گفت که آزمایش های اجرا شده در یک ماه اخیر، یادآور تشدید تنش ها در سال 2017 است که طی آن، کره شاقتصادی علاوه بر انجام چندین آزمایش هسته ای، بزرگترین موشک های خود را آزمایش کرد که برخی از آنها از فراز ژاپن نیز گذشتند.

در این میان، هیروکازو ماتسونو سخنگوی کابینه ژاپن می گوید موشکی که امروز صبح شلیک شد، بعد از 30 دقیقه پرواز، در آب های منطقه اقتصادی این کشور فرود آمده است.

فرماندهی نظامی آمریکا در ایندوپاسیفیک هم در واکنش به آزمایش امروز صبح، مدعی شد که کره شاقتصادی باید از انجام اقدامات بی ثبات کننده پرهیز کند.

البته، این فرماندهی تاکید کرد که این آزمایش هیچ تهدید قریب الوقوعی را متوجه آمریکا نکرده است حال آنکه واشنگتن با ژاپن، کره جنوبی و دیگر شرکا و متحدان منطقه ای در این باره مشورت خواهد کرد.

کارشناسان هم فارغ از اینکه موشک تازه آزمایش شده، میان برد یا قاره پیما باشد، آن را یک موشک راهبردی ارزیابی می کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8702

به "میان برُد تا دور بُرد، آزمایش امروز کره شمالی بی سابقه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میان برُد تا دور بُرد، آزمایش امروز کره شمالی بی سابقه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید