ناکامی فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن برای دستیابی به آتش بس

به گزارش مجله بای بلاگ، مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن که به این کشور سفر کرده است روز دوشنبه با ابراز نارضایتی گفت که تلاش های او برای دستیابی به آتش بس در یمن نتیجه نداشته است.

ناکامی فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن برای دستیابی به آتش بس

به نقل از آسوشیتدپرس، گریفیتس در فرودگاه صنعا مدعی شد: ادامه درگیری ها در مناطق مختلف یمن چشم انداز دستیابی به صلح در یمن را ضعیف کرده است.

وی اضافه نمود: تلاش های ما تاثیر گذار نبوده است. ما سعی کرده ایم به آتش بس دست یابیم تا بتوانیم فرودگاه صنعا و بنادر حدیده را فعال کرده و مذاکرات سیاسی را آغاز کنیم. اما طرف های درگیر برای دستیابی به اهداف بیشتر به جنگ های خود ادامه می دهند.

وی با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته راه های متعددی را برای رفع اختلاف میان طرفین یمنی پیشنهاد داده است، گفـت: ما چندین بار با مقامات یمنی و سعودی در ریاض درباره طرح آتش بس رایزنی کردیم و حتی در مسقط هم این قضیه بررسی شد و دیروز یکشنبه هم با عبدالملک الحوثی در این باره گفت وگو کردم.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن روز یکشنبه با عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله به صورت ویدئو کنفرانس دیدار کرد.

رهبر انصارالله در این دیدار از رویکردهای سازمان ملل در قبال موضوعات انسانی در یمن انتقاد کرد.

گریفیتس همچنین به عنوان بخشی از تلاش های خود برای دستیابی به آتش بس، بازگشایی فرودگاه صنعا، اطمینان از جریان بی وقفه سوخت و کالاها از طریق بنادر حدیده و راه اندازی مجدد فرایند سیاسی، با مقامات یمنی و سعودی در عربستان سعودی و عمان مصاحبه کرده است.

وی از طرفین خواست تا حمایت قابل توجه منطقه ای و بین المللی از برنامه صلح سازمان ملل را بدست آورند تا این مذاکرات طولانی به نتیجه برسد.

او گفت:بگذارید با شما صادق باشم. گاهی پیشرفت خوبی داریم. انتظار موفقیت داریم که به توافق برسیم و سپس جنگ اتفاق می افتد و یک طرف یا طرف دیگر فکر می کند که در میدان جنگ سود بیشتری خواهد گرفت. ، بنابراین نمی خواهد جنگ را خاتمه دهد. خواست ما ساده است جنگ را متوقف کنید. درگیری ها را خاتمه دهید. برای یمن صلح ایجاد کنید و یمن را به مکانی برای مردم یمن تبدیل کنید.

علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن دوشنبه شب در گفت وگو با شبکه المیادین گفت: بدون توقف جنگ و خاتمه محاصره نمی توان به راه حلی دست پیدا کرد.

وی گفت: مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن در سفر به صنعاء اطمینان حاصل کرد که یمنی ها برای توقف جنگ اتفاق نظر دارند.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7394

به "ناکامی فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن برای دستیابی به آتش بس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناکامی فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن برای دستیابی به آتش بس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید