احداث پایگاه نظامی امارات در جنوب شرق یمن

به گزارش مجله بای بلاگ، احداث پایگاه نظامی امارات در جنوب شرق یمن، تداوم حملات هوایی ائتلاف سعودی، تشدید اختلافات میان رئیس جمهوری مستعفی و فراری با نخست وزیر دولت دست نشانده ریاض و جلسه امروز شورای امنیت درباره یمن از مهمترین اخبار آن است.

احداث پایگاه نظامی امارات در جنوب شرق یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المسیره، منابع یمنی از تداوم حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن خبر دادند و اعلام کردند که جنگنده های سعودی 18 بار منطقه صرواح در مأرب، دو بار منطقه مدغل در استان مأرب و دو مرتبه هم منطقه الحزم در استان الجوف را بمباران کردند.

طی 24 ساعت گذشته همچنین 79 مورد نقض آتش بس گزارش شده است.

تشدید اختلافات میان هادی و نخست وزیر دولت دست نشانده سعودی در یمن

منابع یمنی از اختلافات شدید میان عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن و مشخص عبدالملک نخست وزیر دولت دست نشانده سعودی در یمن خبر دادند.

این منابع بیان کردند که بعضی وزیران وابسته به عبد ربه منصور هادی مقیم ریاض از دستورات نخست وزیر دولت دست نشانده یمن برای بازگشت به عدن سرپیچی نموده و به عدن بازنگشتند.

در واقع بعضی وزیران که شامل وزیران بهداشت، کشور، اطلاع رسانی، جوانان و ورزش و بعضی وزیران دیگر می گردد جانب عبد ربه منصور هادی را گرفته و بعضی دیگر جانب مشخص عبدالملک را گرفته اند.

جلسه امروز سه شنبه شورای امنیت درباره یمن

منابع دیپلماتیک با اشاره به برگزاری جلسه علنی و غیر علنی امروز شورای امنیت درباره یمن اعلام کردند که مارتین گریفیث نماینده سازمان ملل در امور یمن گزارشی درباره تحرکات مربوط به صلح در یمن ارائه خواهد داد.

همچنین مارک لوکوک معاون امور بشردوستانه دبیر کل سازمان ملل هم گزارشی درباره آخرین شرایط انسانی بحرانی در یمن ارائه خواهد داد.

همچنین گزارشی از سوی ژنرال آبهیجیت جوها رئیس تیم ناظر بر آتش بس یمن در الحدیده درباره اوضاع الحدیده مشمول به توافق استکهلم ارائه می گردد.

این رایزنی های شورای امنیت و جلسه امروز آن در راستای تحرکات گسترده در پایتخت های منطقه درباره صلح در یمن و شواهدی از پیشرفت در بعضی پرونده به گفته عمانی هاست.

احداث پایگاه نظامی امارات در جنوب شرق یمن

تصاویر ماهواره ای از اقدام امارات در ایجاد پایگاه نظامی در اطراف فرودگاه الریان در شهر المکلا مرکز استان حضرموت در جنوب شرق یمن حکایت دارد.

این پایگاه نظامی اماراتی دارای آشیانه های جنگنده ها و مراکز تمرینی در فرودگاهی است که نیروهای امارات از شش سال قبل آنرا بسته اند و اخیرا آنرا به شکل جزیی گگردده اند اما سیطره امنیتی بر آن دارند و اقدامات امنیتی در آن به اجرا درآورده اند.

این در شرایطی است که امارات در راستای احداث پایگاه نظامی در جزیره میون یمن واقع در تنگه راهبردی باب المندب و نیز مراکز نظامی و اطلاعاتی در جزیره سقطری واقع در اقیانوس هند، حرکت می نماید.

از سوی دیگر منابع یمنی از احداث پایگاه نظامی از سوی عربستان در شهر الغیضه مرکز استان المهره یمن و هم مرز با سلطان نشین عمان خبر دادند.

منابع نظامی می گویند که نیروهای آمریکایی و انگلیسی پایگاه های نظامی جدیدی در فروگاه های الریان در المکلا و الغیضه در المهره دایر نموده اند.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7509

به "احداث پایگاه نظامی امارات در جنوب شرق یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث پایگاه نظامی امارات در جنوب شرق یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید